Miért szükséges profi fotó az egyes termékekhez a webáruházakban?

Egy, a felhasználók által keresett termékkörrel rendelkező, megfelelően kialakított és tartalommal feltöltött, kielégítően keresőoptimalizált webáruház vonzza a látogatókat, ezáltal profitot termel a tulajdonosának.
Ahhoz azonban, hogy az online jelenlét ne csak kidobott pénz legyen, jó néhány feltételnek eleget kell tenni, és alapvető, valamint esetenként speciális kritériumoknak is meg kell felelni. Az eladni kívánt termék függvényében egy webáruház vonzó arculata is hozzájárul a sikerhez. A kinézet több elem együttes harmóniáját jelenti, de nem független a megfelelő funkcionális kialakítástól sem.
Hogyan adható el egy termék?
Fizikai üzlet hiányában a látogatóknak minél részletesebben be kell mutatni a termékeket, kézzelfoghatóvá, vonzóvá kell tenni az eladni kívánt árukat. Ebben segítségére lehetnek az arculat, a webshop, a marketing különféle elemei, amelyekről tippeket, trükköket az Unas blogjában részletesen is olvashat.
A tartalomgyártás minden weboldal, így a webáruházak esetében is kiemelten fontos, részét képezi nemcsak az egyes oldalak megfelelő szövegezése, de a blogok, termékleírások is, valamint a weboldalhoz, termékekhez kapcsolódó fotók is. Mindegyik elemnek figyelmet kell szentelni, nem elég csupán letudni, hanem a lehető legjobb minőségben kell elkészíteni vagy elkészíttetni.
A termékfotók jelentősége
Ami fizikailag egy áru kézbevételét jelenti, az a webáruházakban a termékleírásokat és a minőségi termékfotókat. A látogatók ezekből tudják megítélni, hogy a keresett termék megfelelő-e számukra, és a kapott szöveges és képi információk alapján ezt keresték-e és a webáruháznak a látottak, az összbenyomás alapján bizalmat szavaznak-e.
Ebből is látszik, hogy egy profi termékfotónak mekkora jelentősége van a vásárlásra ösztönzés folyamatában, így kiemelt figyelmet érdemel.
Amennyiben a webáruház tulajdonosa, üzemeltetője nem profi fotós, és büdzsé hiányában nem is képes kezdetben megfizetni azt, bizonyos eszközök birtokában és technikák ismeretében önmaga is elkészítheti a termékképeket professzionális minőségben.
Fotóstúdió az irodában
A munkaterület kialakítása, amennyiben maga a termék nem extra méretű, kialakítású, nem igényel különleges helyet, azonban egy asztalra, nagyobb termék esetén a padlón elegendő helyre, jó megvilágításra, fehér háttérre, állványra, fényképezőgépre vagy okostelefonra mindenképp szüksége lesz.
Annak érdekében, hogy kifinomult felvételeket készíthessen, a fényekre és a beállításokra kiemelt figyelmet kell fordítani. Különböző szögekkel, kompozíciókkal, stílusokkal, különböző, a termékhez illő kellékekkel is kísérletezhet, hogy életet leheljen a képekbe.
Hasznos, ha a termékről minden szögből készül fotó, lehetőleg állvánnyal, hogy ne remegjenek be a képek.
Az utómunkának is nagy jelentősége van a vonzó termékfotó elkészítésében, akárcsak a fotók optimális feltöltésének. A profi, saját készítésű, egyedi fotók növelik a vásárlók szimpátiáját és bizalmát.















