Lendületben a Debrecen–Tiszafüred szakasz felújítása

A Debrecen–Tiszafüred–Füzesabony vonalon több egyidejű felújítás és karbantartás is zajlik, hogy megbízhatóbbá és versenyképesebbé tegyük a vonatközlekedést, csökkenjen a menetidő, így az új, debreceni autóipari üzemek munkavállalói és természetesen a térségben élők számára reális és vonzó alternatívát kínáljon a vasút, de a Tisza-tó közelsége a turizmusban is jelentős szerepet adhat a kötöttpályás közlekedés előnyeinek - olvasható a MÁV közleményében.
E beruházások között az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) irányításával valósul meg a Nagymacs és Balmazújváros közötti pályarekonstrukció, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása, ezenkívül zajlik a villamosítás is - írják. Felidézik, hogy a MÁV saját forrásból is végzett karbantartási munkálatokat Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között az elmúlt időszakban. Ez idő alatt síneket cseréltek, betonaljakat javítottak, valamint vágányszabályozást végeztek és megszüntették a balmazújvárosi állomáson a felújítás során feltárt – korábban nem ismert – talajszennyezést is, amely hátráltatta a munkálatokat.
Az utasok türelmét, a rendszeres átszállásokat 2026-tól jelentős javulással háláljuk meg, ugyanis akkortól akár 15 perccel is csökkenhet a vonatok menetideje a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség pedig várhatóan 90 százalék fölé fog javulni, azaz a jövő év második felétől már 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet ezen a vonalon
- olvasható a MÁV közleményében.
Az eredeti ütemterv alapján a balmazújvárosi vasútállomás két vágányán már június 14-től megindulhatott volna a forgalom, azonban a Nagymacs és Balmazújváros közötti nagyberuházás részeként végzett munkálatok során a balmazújvárosi vágányok bontása és építése közben egy korábban ismeretlen talajszennyezést tártak fel. Kiemelten fontos volt, hogy a feltárt szennyeződést szakszerű módon, minden környezetvédelmi szempontnak megfelelően távolítsák el, ezért csak a talaj- és talajvíz-mintavételezések, a laborvizsgálatok után kezdődhetett meg a szennyezett föld kitermelése és elszállítása, majd a szennyezésmentes talaj visszatöltése, tömörítése, amely kedvezőtlen hatással volt a kivitelezés eredeti ütemezésére.






























