Idén is született DEAC-érem a Kékszalagon

Történelmi napot hozott az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj: a kihívást jelentő, olykor 30 csomó feletti szélben nemcsak a legendás tókerülő verseny abszolút időrekordja dőlt meg, de a teljes dobogós mezőny a korábbi csúcson belül ért célba. A rendkívüli szél a mezőny jelentős részét komoly kihívások elé állította, az első órákban több katamarán is felborult, és a nap folyamán folyamatosan érkeztek a hírek technikai problémákról, árbóc- és vitorlaszakadásokról.
Közel ötven hajó adta fel a küzdelmet, ám a DEAC színeiben induló vitorlások mind célba értek, sőt, Melges 24 hajóosztályban a Varga Ákos kormányozta Pontente 11:33:48 idővel a harmadik helyen végzett, ezzel a csapat története első Kékszalag-érmét szerezte.
– Nagyon küzdelmes, élvezetes verseny volt – kezdte Varga Ákos. – Sok csúcs megdőlt, mi is egyéni rekordidő alatt értünk célba, tehát ilyen gyorsan egyik versenyen sem tudtunk még végigmenni. Nemcsak a Kékszalagon, hanem más Balaton körüli versenyeken is szoktunk indulni, de ez most felülmúlt mindent, tényleg szépen összejátszottak az elemek, jól teljesített a csapat. Szerencsénk is volt, az is kell hozzá, úgyhogy most nekünk minden összeállt. Azt kell tudni a vitorlásunkról, hogy alapvetően pályaversenyre tervezett hajó, és van egy olyan széltartománya, amelyben optimálisan működik. Most ez a szél kicsit nagyobb volt, amit viszont a csapattagok létszámával, súlyával kompenzálni tudtunk, igazából ez az, ami előnyt jelentett számunkra – tette hozzá a Ponente kormányosa.
A Varga Ákos, Molnár Attila, Varga Ágoston, Molnár Olivér, Molnár Sebestyén, Ágoston Dávid alkotta Ponentének már a főpróba is remekül alakult, hiszen a Kékszalagot megelőző Fehér Szalagon is sikerült érmet szerezni: a hajó ezen a versenyen a második helyen ért célba.
– A Fehér Szalag pont az ellentettje volt a Kékszalagnak, mivel gyengén fújt a szél, ami miatt trükközni kellett, de szerencsére a végén hamarabb kaptunk egy frissülést, és az berepített minket a második helyre. Elég nagy csata zajlott a Melgesek között, bő egyórás hátrányból tudtunk az ezüstérmes pozícióba feljönni – zárta Varga Ákos.
Szintén előkelő helyen végzett a Bakos Miklós kormányos, Bakos Károly, Heim Imre és Kovács Sándor alkotta Sparta, amely a 47 hajót számláló Yardstick II/1 mezőnyben a hatodik helyen zárt.
Ha az összesített eredményt nézzük, a leggyorsabb DEAC-hajó a Burger Károly vezette Brenta 38 volt, amely 11:31:01-es idővel a 97. helyen ért célba, a saját hajóosztályában (Yardstick I/1) pedig a 10. lett.
Tavaly a Túrvitorlás Sportklub és a DEAC közös hajója, a Szélvész ezüstérmesként zárt, idén a 4. helyen siklottak be Stündl Lászlóék az X35-ösök között.
Ami az abszolút győztest illeti: címvédés történt, hiszen az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty magabiztos teljesítménnyel diadalmaskodott. A Józsa Márton kormányozta egység csütörtökön rekordidő, 4 óra 24 perc 11 másodperc alatt teljesítette a távot, és adta át a múltnak a saját maga által két éve felállított 5 óra 3 perc 56 másodperces csúcsot.
DEAC-eredmények az 57. Kékszalagon
- Melges 24 hajóosztály: 3. Ponente (Varga Ákos – kormányos, Molnár Attila, Varga Ágoston, Molnár Olivér, Molnár Sebestyén, Ágoston Dávid); összesítésben 101., idő: 11:33:48.
- X-35 hajóosztály: 4. Szélvész (Hegyi Dénes – kormányos, Stündl László, Balázs Ákos, Balázs-Földi Virág, Újj Zsolt, Kálmánczi Miklós, Bazsó Gábor); összesítésben 103., idő: 11:34:35.
- Yardstick II/1 hajóosztály: 6. Sparta (Bakos Miklós – kormányos, Bakos Károly, Heim Imre, Kovács Sándor); összesítésben 157., idő: 12:14:11.
- Yardstick I/1 hajóosztály: 10. Brenta 38 (Burger Károly – kormányos, Hartai Károly, Gábor Iván, Vajtai Vajk, Nagy Ádám, Hatvani Gergely, Sásdi András, Hatvani Ádám); összesítésben 97., idő: 11:31:01.
- Yardstick I/2 hajóosztály: 19. Petra (Ónodi-Szűcs Róbert – kormányos, Neuwirth Gábor, Szűcs Péter); összesítésben 147., idő: 12:05:56.
- Yardstick II/2 hajóosztály: 24. Marlin 2 (Karácsonyi Zoltán – kormányos, Balogh Gergely, Tóth Attila); összesítésben 325., idő: 14:32:00.










































