Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debreceni keleti elkerülő: előkészítés alatt!

Cívishír | 2023. 11. 22. | 11:08:47
Aláírták a szerződést.
Debreceni keleti elkerülő: előkészítés alatt!
Pántya József, Papp László és Pósán László (Fotó: Cívishír)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ünnepélyesen is aláírták a Debreceni keleti elkerülő 47-es főút és a 354-es főút közötti szakaszának előkészítéséről szóló szerződést november 22-én. A sajtótájékoztatón Pántya József útépítésekért felelős helyettes államtitkár elmondta, a keleti elkerülő egy azon projektelemek közül, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium el kíván indítani. Kiemelte, ahogy Debrecen gazdasági potenciálja nőtt az elmúlt években, úgy egyre nagyobb figyelem fordult a közúti infrastruktúra fejlesztésre is. Ennek okán a minisztérium 19 közbeszerzést indított el. Ezek között vannak tervezési és kivitelezési munkák is.

Pántya József összefoglalta, melyek ezek a fejlesztések. Legfontosabb a keleti elkerülő, ahol tanulmányterv és környezetvédelmi munkarész elkészítése lesz a tervezők feladata. Magyarán meg kell találni azt a nyomvonalat, amely megfelel társadalmi, környezetvédelmi, civil és örökségvédelmi szempontból is.

Pántya József (Fotó: Cívishí)

A tervezési feladatok mellett megjelenik a 35-ös főút kétszer kétsávosítása, a Debrecen-Józsa északi tehermentesítőnek a megtervezése. Foglalkoznak a Füredi és Böszörményi úti csomóponttal, a 481-es, a 47-es főút, a Nyíl utca, a Vágóhíd utca négysávosításával, a Homokkerti felüljáró kapacitásbővítésével, a Kassai út-Árpád tér csomópontjának fejlesztésével. – Ezek az indítandó tervezési feladatok, amelyekre még ebben az évben, vagy a következő év első negyedévében meg kívánjuk kötni a szerződéseket. Ezek finanszírozása biztosított, a szerződéskötésekkel a feladatok el fognak kezdődni. Mindemellett hat kivitelezési feladat is szerepel az elképzeléseink között, mind megjelent a Közbeszerzési Értesítőben. Öt meghatározó csomópont újul meg: a Balmazújvárosi út-Csigekert utcai, a Rakovszky-Ótemető utcai, a Vámospércsi út-Budai Nagy Antal utcai, az Erzsébet-Szoboszlói úti, a legnagyobb elem pedig a 354-esen a Vezér úti csomópont, továbbá a Bagoly utcán aszfaltoznak majd – sorolta. Fontosnak nevezte ezen csomópontok fejlesztésének összehangolását is, hiszen a városi forgalom nem állhat meg. 

Felidézte, vannak folyamatban lévő munkák is, ilyen a Debrecen-Nyíregyháza kétszer kétsávosításának előkészítése, a 471-es első egy kilométernek a tervezése, amely ebben a hónapban fejeződik be. Szintén folyamatban van a Debrecen-Hajdúszoboszló közötti négysávosítás kiviteli terveinek elkészítése, a 471-es és a 33-as fejlesztése. Továbbá még ebben az évben átadják az M3-as-M35-ös autópályák csomópontját a közlekedők számára. - Nagyon sok munkánk van, szeretnénk lépést tartani a gazdasági fejlődéssel. Azt gondolom, ezek a fejlesztések kielégítik mind a lakossági, mind a gazdasági igényeket – közölte.

A keleti elkerülő nyomvonalának és a további fejlesztéseknek az előzetes terve (Fotó: Cívishír)

A keleti elkerülő kapcsán a helyettes államtitkár elmondta, az elkerülő a 47-es főúttól indul majd, a jelenlegi körforgalmi csomópont környezetéből. – A pontos nyomvonalról azért nehéz beszélni, hiszen egy közel kétéves munka áll előttünk – aminek a végén lesz egy környezetvédelmi engedély és egy tanulmányterv –, ez fogja meghatározni, hogy mely az a nyomvonalsáv, ahol az elkerülő a jövőben meg tud valósulni. Ez egy 21 kilométeres szakasz – ismertette.

Hozzátette, az elkerülő a 47-es főutat köti össze a 48-assal, a 471-essel, a 4-essel, végül a 354-essel.

Kiemelte, nemcsak a tervezőknek, de az önkormányzatnak is nagy feladat ez a beruházás, hiszen meg kell találni a legmegfelelőbb, mindenki számára elfogadható nyomvonalsávot. Pántya József tudatta, ez a munkarész több mint félmilliárd forintba kerül.

Pósán László (Fotó: Cívishír)

Pósán László országgyűlési képviselő szerint egy régóta várt fejlesztés kezdődhet el, hiszen a városban igen jelentős a forgalom, és a beruházás révén a Debrecenen csak áthaladó járművek ki tudják kerülni a települést. – Ez nagymértékben hozzájárul majd a helyi utak napi használatának a könnyebbé válásához. Nem mindegy, hogy 33 kamion van előttünk a lámpánál vagy csak egy.

– Nyugodtan illethetjük – mint oly sok esetben az elmúlt években az ilyen típusú eseményeket – történelmi jelzővel a beruházást, hiszen egy olyan léptékű, és a város élete, a város jövője szempontjából kiemelt jelentőségű beruházásáról beszélünk, amelyet a város keleti részében élők hosszú ideje várnak – kezdte Papp László polgármester. – Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a kormány is kiemelt figyelmet tulajdonít Debrecennek. Ez jól szimbolizálja az együttműködést, amely ma Debrecen városát és a kormányt, a kormány tevékenységét jellemzi. Ez az együttműködés rendkívül sokat hoz Debrecen számára, hiszen nemcsak a közlekedésfejlesztésben, hanem gazdasági, oktatási és kulturális fejlesztésekben az elmúlt években is abszolút kiemelt jelentőséggel bírt Debrecen – hangzott el. 

A keleti elkerülő kapcsán tartott sajtótájékoztatón (Fotó: Cívishír)

A városvezető is kiemelte, a következő hónapokban 19 fejlesztés indul el tervezési vagy kivitelezési szinten. Meglátása szerint ezek szükségesek, mert „Debrecen megragadta a 21. század kiemelt jelentőségű lehetőségeit, és ennek megfelelően meg kell találnia a válaszokat a kihívásokra is”. – A keleti elkerülő megépítése minőségi ugrást jelent a keleti városrész számára a közlekedés és az életminőség szempontjából is. Eddig sem tétlenkedtünk, hiszen a keleti városrészben az elmúlt években is rengeteg fejlesztés zajlott, gondoljunk csak a 48-as főút rekonstrukciójára, a 471-es főút folyamatban lévő fejlesztésére. De következik a a Sámsoni út vasúti különszintű csomópont kialakítása és a Kassai útig tartó útfejlesztés – tudatta. 

Papp László kiemelte, panaszra adhat okot, hogy ezen fejlesztések miatt viszonylag nehéz a városban közlekedni, de ezek a beruházások évtizedekre határozzák meg a város közlekedési rendszerét.

– Amit ma fölépítünk, az nem húsz évig, hanem sok évtizedig segíti majd a városban élők életét – jelentette ki, hozzátéve, a város elkerülő körgyűrűje eddig csak féloldalasan működött, a nyugati oldal délről északra biztosította az elkerülés lehetőségét. Bár a 354-es főút mint északi elkerülő csak érintőlegesen „működik” Debrecen esetében, hiszen az Bocskaikertnél köt ki. –A keleti elkerülő alternatív közlekedési útvonalat biztosít, csökkentve akár a Sámsoni útra, a Vámospércsi útra és a Diószegi útra terelődő forgalmat – fogalmazott.

Az esemény zárásaként Pántya József helyettes államtitkár és Lakits György, a közbeszerzésen nyertes cég, az Utiber Kft. ügyvezetője aláírta az előkészítési munkáról szóló szerződést.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Koronavírus: emelkedett koncentráció Debrecenben
Koronavírus: emelkedett koncentráció Debrecenben
Megérkeztek a legfrissebb adatok.
Beépítik a régóta üresen álló debreceni telket
Beépítik a régóta üresen álló debreceni telket
Négyszáz lakást alakítanak ki a Hajnal utcán.
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Debrecenben 987 ezer forint a négyzetméterárak középértéke.
Szoboszlói úti lezárás: csere!
Szoboszlói úti lezárás: csere!
Debreceni csomópont-átépítés: az egyik buszmegállót visszaadják, a másikat lezárják.
Stúdiókonténerben szólhat a nóta
Stúdiókonténerben szólhat a nóta
A ministúdió októbertől áprilisig lesz a DSZC Kreatív technikum udvarán.
Az ember, akinek sokat köszönhet Debrecen
Az ember, akinek sokat köszönhet Debrecen
A magyar történelem kiemelkedő alakja.
Egy debreceni okozott halálos balesetet a 4-esen
Egy debreceni okozott halálos balesetet a 4-esen
Kocsisor előzésébe kezdett, ám a manővert nem tudta befejezni.
Egyetemi rangsor: Debrecen őrzi helyét
Egyetemi rangsor: Debrecen őrzi helyét
Elkészült a Times Higher Education legújabb ranglistája.
Nyoma veszett egy debreceni lánynak
Nyoma veszett egy debreceni lánynak
Augusztus óta nem találják.
Asztalon a debreceni hajléktalanok ügye
Asztalon a debreceni hajléktalanok ügye
A lakossági panaszokra is reagálna az önkormányzat.
A debreceni önkormányzat a 106-os vasút nyomvonaláról
A debreceni önkormányzat a 106-os vasút nyomvonaláról
Soha nem volt arra irányuló szándék, amit emlegetnek - írják.
Ők Debrecen és egyeteme magas büszkeségei
Ők Debrecen és egyeteme magas büszkeségei
A tanulmányaik mellett az élet más területein is kiemelkedően teljesítenek
Beépítik a régóta üresen álló debreceni telket
Beépítik a régóta üresen álló debreceni telket
Négyszáz lakást alakítanak ki a Hajnal utcán.
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Debrecenben 987 ezer forint a négyzetméterárak középértéke.
Egészségügy: mentesség a nyugdíjas dolgozóknak
Egészségügy: mentesség a nyugdíjas dolgozóknak
A fizetés mellett a teljes nyugdíjuk is jár nekik.
Brillírozik a 1818 DÁP Ügyfélszolgálat
Brillírozik a 1818 DÁP Ügyfélszolgálat
Mérföldkő a közigazgatásban.
Lehet potyázni az új debreceni ALDI-nál?
Lehet potyázni az új debreceni ALDI-nál?
Kiderült, hogy mennyit kell fizetni a parkolásért; a magyarországi üzletlánc harmadik legnagyobb boltja nyílt meg.
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozónak lenni lehetőség, de mindemellett lélektaniság is: mentálisan is képesnek kell lenni az önálló útra lépéshez.
Két cég aszfaltozik öt böszörményi utcában
Két cég aszfaltozik öt böszörményi utcában
Összesen 167 millió forintot fordítanak fejlesztésre.
Sámsoni út: képtelen végrehajtás
Sámsoni út: képtelen végrehajtás
Több mint kétszázmillió forintot már 2023-ban megkaptak az italkereskedésről ismert ingatlan tulajdonosai.
Újabb együttműködés a BMW és az egyetem között
Újabb együttműködés a BMW és az egyetem között
A debreceni műszaki karral írt alá megállapodást a gyár.
Földárverés: milliárdokat költött néhány hajdú-bihari
Földárverés: milliárdokat költött néhány hajdú-bihari
Megkérik az árát a termőföldnek, az biztos.
Több mint 8 milliót kérnek egy garázsért
Több mint 8 milliót kérnek egy garázsért
A négyzetméterár átlagosan 530 ezer forint.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Újabb „értelmetlen” debreceni vereség
Újabb „értelmetlen” debreceni vereség
A DEAC-nak több helyzete volt, jobban játszott, mégis kikapott.
Hirdetés
Hirdetés
Koronavírus: emelkedett koncentráció Debrecenben
Koronavírus: emelkedett koncentráció Debrecenben
Megérkeztek a legfrissebb adatok.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Debrecenben 987 ezer forint a négyzetméterárak középértéke.
Egészségügy: mentesség a nyugdíjas dolgozóknak
A fizetés mellett a teljes nyugdíjuk is jár nekik.
Brillírozik a 1818 DÁP Ügyfélszolgálat
Mérföldkő a közigazgatásban.
Lehet potyázni az új debreceni ALDI-nál?
Kiderült, hogy mennyit kell fizetni a parkolásért; a magyarországi üzletlánc harmadik legnagyobb boltja nyílt meg.
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozónak lenni lehetőség, de mindemellett lélektaniság is: mentálisan is képesnek kell lenni az önálló útra lépéshez.
Két cég aszfaltozik öt böszörményi utcában
Összesen 167 millió forintot fordítanak fejlesztésre.
Támogatott tartalom
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
És egyáltalán mi értelme volna? – Indul a 6. MVM Future Talks
Jön a Berettyói Régiségvásár és Bolhapiac!
Jön a Berettyói Régiségvásár és Bolhapiac!
Őszi különlegességek és veterán varázs október 18-án.
Az egészségesebb, fenntarthatóbb életért mutatott jó példát a Sensirion
Az egészségesebb, fenntarthatóbb életért mutatott jó példát a Sensirion
A repülőtér futópályáján rendezett versenyen három csapattal indult a svájci szenzorgyártó cég debreceni leányvállalata.
Hirdetés
Hirdetés