Debrecen megcsinálta! Letették a BMW-gyár alapkövét

Letették a BMW-gyár alapkövét június elsején Debrecenben. A német óriásvállalat egymilliárd eurós beruházásával olyan gyár épül, ahol évi 150 ezer gépjármű készül ezer munkavállaló közreműködésével. Méghozzá elektromos autók új generációja, új architektúrával, új hajtáslánccal – hívta fel a figyelmet Milan Nedeljkovic, a BMW Group termelésért felelős igazgatója, aki a üzem karbonsemlegességére utalva azt mondta, a gyár globális léptékben is sztenderddé válik. Hozzátette: Debrecenben előszőr testesül majd meg a „BMW i” filozófiája, amely a legkorszerűbb technológiákkal és innovációkkal lényegében újragondolja a fenntartható prémium mobilitást. Nyomatékosította: a BMW-nél hosszú távon és felelős döntéshozatal mentén gondolkodnak, szemléletmódjukat a globális növekedés pespektívája jellemzi. A versenyképességet és az európai beszállítói láncot erősítő debreceni gyár kapcsán is évtizedekre terveznek.
Okosabb és boldogabb debreceni polgárok
Papp László hangsúlyozta: a BMW által megtervezett jövő az autóiparban az elektromobilitásról, az innovációról, a környezetvédelemről, a fenntarthatóságról szól. A Debrecen által megtervezett jövő pedig arról – folytatta –, hogy miként érjük el a város fenntarthatóságának optimális szintjét, hogyan tegyük a polgárainkat sikeressé, okosabbá, környezettudatosabbá, boldogabbá. Debrcen és a BMW összhangban vannak egymással, s ugyan a következő évek sem ígérkeznek könnyűnek, de ez az együttműködés sikerre van ítélve – mutatott rá a plgármester. Kiemelte: Debrecen egyike a tíz legnagyobb tőkevonzó képességgel bíró városnak a Földön, az iparterületek néhány év alatt megtízszereződtek, s mára Európában Debrecené az egyik legnagyobb ipari övezet.

Papp László emlékeztetett: a gyárberuházásról szóló szerződés 2018. októberi aláírása új fejezetet nyitott a multicég és a cívisváros életében, miközben még csak nem is gondolhattak azokra a kihívásokra, amelyekkel az elmúlt időszakban kellett szembenézni. – Ritka nehéz két év van mögöttünk, de a szövetségünk erősnek bizonyult – hangsúlyozta, Felidézte: rekord gyorsasággal, fél év alatt sikerült megvásárolniuk a gyárterület és egy beszállítói park 400 plusz 100 hektáros területét. 2020 májusában pedig a BMW már tuladonosként vehete birtokba a gyárépítéshez előkészített területet.

– 2018-ban sokszor megfordult a fejemben, hogy nem a lehetetlenre vállalkozunk-e. A válaszom, hogy de igen. Erre vállalkoztunk, mégis teljesítettük, hittünk abban, hogy képesek vagyunk rá. Ennek köszönhetően ma, amikor elhelyezzük az új gyár alapkövét, rendelkezésre áll a megfelelő infrastruktúra, részben elkészült, részben kivitelezés alatt több közúti és vasúti kapcsolat kialakítása, elkezdődött a beszállítói park fejesztése. Miként a BMW ezzel az új üzemével újraértelmezi az autógyártás, úgy mi is újradefiniáljuk Debrecent és Kelet-Magyarországot. A 2018-as bejelenetés óta korábban nem tapasztalt dinamizmus és fejlődés jellemzi a várost. Egy új korszak kezdete ez mind a BMW globális hálózata, mind a járműipar számára. Mindez felértékeli ezt a gyárat és vele együtt Debrecent – húzta alá köszöntőjében Papp László.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter rámutatott: Európában Németországon kívül egyedül Magyarországon lesz mindhárom nagy német prémium autóipari vállalatnak gyára, hazánk pedig világszinten is éllovas az elektromos autóiparra történő átállásban. – Bár lakosságszámban csak a 95. vagyunk, exportteljesítményben a 35. helyet tudjuk felmutatni. Magyarország a kontinens egyik legvonzóbb beruházási környezetét kínálja a vállalatok számára, egyebek mellett a képzett munkaerő és az kivételes politikai stabilitás miatt, amely garantálja, hogy amit megígérünk, az úgy is lesz – mondta a tárcavezető, szerencsés fejleménynek nevezve, hogy az az Oliver Zipse lett a BMW Group elnök-vezérigazgatója, aki a vállalat tárgyalási delegációját vezette a magyarországi beruházással összefüggően.








































