Ötfordulós autóverseny kezdődik Debrecenben

Ötfordulós autóversenynek ad otthon a debreceni Perényi Pál-stadion. Ilyen még nem volt Debrecenben – hangzott el az eseményt felvezető sajtótájékoztatón.
A salakos oválon először március 12-én, vasárnap reggel 9 órától csapnak össze a vállalkozó kedvű autósok. Ugyanitt tartanak később még egy viadalt, kétszer pedig az Auchan-parkolóban randevúznak a versenyzők, majd végül a Debrecen Drive egyik betétprogramjaként zárul a sorozat.
„Egyre fontosabbak a technikai sportok a városban, vélhetően azért is, mert az autóipari vállalkozások egyre nagyon szerepet kapnak a debreceni gazdasági életben”
– vonta le a következtetést Barcsa Lajos alpolgármester, aki felidézte, hogy amikor az önkormányzat a Speedwolf egyesületnek adta oda üzemeltetésre a Gázvezeték utcai létesítményt, akkor jól döntött, mert ebből egy gyümölcsöző kapcsolat született, a pálya pedig – önkormányzati támogatásból – folyamatosan újul. Mindennek köszönhetően a stadion európai, majd világbajnoki licenszet is kapott, azaz jelentős nemzetközi versenyek lebonyolítására vált alkalmassá technikailag, tette hozzá az alpolgármester.

Szikszai Béla rendező szerint az ötforduló versenysorozat célja az, hogy visszatérjen az autósélet Debrecenbe. Egyúttal szeretnének biztonságos versenyzési lehetőséget biztosítani az amatőröknek. Hunyadi Zoltán társszervező szerint ez a versenysorozat egy hatalmas űrt tölt be a debreceni sportéletben, hiszen legutóbb négy esztendeje rendeztek hasonló megmérettetést a cívisvárosban.
A vasárnapi versenyre a meghirdetett 100 hely mintegy 35 perc alatt telt be
– mondta Hunyadi Zoltán, utalva arra, hogy Debrecenben rendkívüli igény van az autóversenyzésre. A belépő mindössze 1500 forintba kerül, a 14 éven aluliak pedig ingyen tekinthetik meg a viadalt – a szervezőket tehát nem a kapzsiság motiválja.
Szőllősi Roland, aki immár a ralibajnokság élvonalában versenyez, örömét fejezte ki, hogy visszatér a cívisvárosba a ralisprint. Egy másik ralis, Vizelli Károly számára is a debreceni salakpályán kezdődött minden még 2009-ben, és azóta is boldogan tér vissza. Elmondása szerint rendkívül látványos autózásoknak lehetnek szemtanúi a nézők, hiszen a többségében hátsókerék-meghajtású autókat „keresztbe teszik” a pilóták, hiszen úgy sokkal gyorsabbak.
Minden résztvevő háromszor három kört teljesít – egy futamban ketten állnak rajthoz –, és a legjobb idő alapján hirdetnek eredményt a különböző kategóriákban, illetve összetettben. Díjazzák továbbá a legjobb BMW-st és a legjobb ladást, tekintettel arra, hogy ez a két legnépszerűbb autómárka a versenyzők körében.
BeA










































