Átadták a Határ úti felüljárót Debrecenben
December 11-én birtokba vehették a közlekedők az Ebes-Debrecen közötti vasúti korszerűsítés részeként megépült Határ úti felüljárót, és a hozzá kapcsolódó ötágú körforgalmat. A 4805-ös jelű út korábban szintbeni átjárón vezetett át a vasúton. A Határ úti felüljáró megépítésével megvalósult az út átvezetése a 100-as számú Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonal és a 4-es számú főút fölött – tudatta a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A 4-es számú főút a felüljáró környezetében 2×1 sávosról 2×2 sávosra bővült, ezzel biztosítva a felüljáró miatt megváltozott forgalomtechnikai átmenetet.
A Budapest felől érkezőknek a Határ út felé balra kanyarodó sáv és lámpás kereszteződés biztosítja a zavartalan közlekedést, a Debrecen felől érkezőknek jobbra kanyarodó sáv épült. A közösségi közlekedés résztvevőinek kétoldali buszöböl került kialakításra. A Határ úton ötágú körforgalom épült, amely biztosítja a forgalom zavartalan lebonyolítását a 4-es főút, a felüljáró és a környező ingatlanok felé.
A Püspökladány-Debrecen vasúti vonalszakasz felújítása két ütemben valósul meg: Püspökladány és Ebes között 2017 nyarán kezdődtek meg a munkálatok, a kivitelezés a tervezett ütemben halad, és várhatóan 2020 szeptemberben fejeződhet be. A pályageometriát érintő teljeskörű átépítések az idei évben megtörténtek Hajdúszoboszló és Kaba állomás vágányhálózatának átépítésével. Kaba térségében átadásra került a 4-es számú főutat és a vasútvonalat keresztező felüljáró. 2020 során elkészülnek a vasúti vonalszakasz felújításához köthető egyéb átépítések (állomásépületek felújítása, állomási előterek átépítése, új korszerű biztosítóberendezések telepítése, zajvédelmi létesítmények építése).
Az Ebes-Debrecen közötti szakasz felújítása 2018 nyarán indult el, és 2020 év elején fejeződhet be.
A beruházás során 7,65 kilométer hosszban épült át a nyíltvonali pálya és korszerűsítették a felsővezeték-rendszert. A pálya ezt követően alkalmas lesz 160 km/h sebességű közlekedésre, a kétvágányú vonal megengedett tengelyterhelése pedig 225 kN-ra nő. A Püspökladány-Debrecen vasútvonal korszerűsítésének célja a szolgáltatási színvonal növelése, a menetidő csökkentése, továbbá a biztonságos és környezetbarát közlekedés feltételeinek megteremtése.