Az álláskeresés napjainkban egy igazán bonyolult folyamat lett. Rengeteg felület, platform, módszer, profil, amelyek közül válogathatunk. Szerencsére vannak olyan álláskereső platformok, amelyek kiemelkednek a többi közül, és érdemes rájuk koncentrálni, ilyen például a LinkedIn, ami mára megkerülhetetlenné vált, ha álláskeresésről van szó.
Pontosabban csak keresnének, de ha nem vagyunk jelen, akkor sajnos nagyon sok lehetőségről mondunk le. Egy profil létrehozása kifejezetten ajánlott a szakmánktól függetlenül, hisz a legnagyobb cégek is már erre a felületre koncentrálnak.
Egy LinkedIn profilnál számtalan tényezőre oda kell figyelni, de szerencsére már elérhető a profi segítség: például a CV Shark a LinkedIn SSI mutatónkban is tud segíteni. Hogy ez pontosan mit jelent? Az SSI mutatja meg azt, hogy a profilunk milyen értékelést kap a LinkedIn algoritmusa alapján. Minél magasabb ez az értékelés, annál több keresésben jelenhetünk meg, a HR-esek könnyebben érhetnek el minket.
Ez csupán a jéghegy csúcsa, a LinkedIn azért is tudott sikeres lenni, mert az álláshirdetőknek nem kell hirdetésenként 80-150 ezer forintot kicsengetniük, hanem ahhoz képest fillérekből dolgozhatnak. Természetesen az, hogy beregisztrálunk, még nem jelent egyértelmű sikert, a LinkedIn ennél sokkal bonyolultabb.
Az álláskeresés tulajdonképpen nem más, mint a szakértelmünk értékesítése. A sikeres értékesítéshez pedig szükség van piackutatásra, ami jelen esetben az, hogy tudjuk pontosan, hogy a LinkedInen mit keresünk és mit akarunk elérni. A LinkedIn ugyanis nem csak álláskeresésre alkalmas, hanem üzleti kapcsolatok építésére is.
Ha már megvan az ideális taktika és van egy ütemtervünk, akkor jöhet a már említett LinkedIn profil optimalizálása, például az SSI mutató segítségével. Ha a LinkedIn algoritmusának “tetszik” a profilunk, akkor egyre több keresésben jelenünk meg, a láthatóságunk nőni fog, és akár olyan állásokat is elérhetünk, amelyek szinte láthatatlanok számunkra. Ezt tulajdonképpen nevezhetjük a LinkedIn keresőoptimalizálásának, mivel a cél az, hogy azokra a kifejezésekre jelenjen meg a profilunk, amire a szakterületünkön keresgélő HR-es rákeres.
Ha megvan a profil és a stratégia, akkor következhet az álláskeresés, amelynél fontos, hogy lépésről lépésre haladjunk. Mintalevelek, meggyőzési technikák és természetesen, értékesítési stratégiák. Ha jól csináljuk, a HR-esek imádni fognak minket és az önbizalmunk is nőni fog.
Nem szabad arról sem elfeledkezni, hogy a LinkedIn tökéletesen alkalmas a networkingre, azaz hogy szakembereket keressünk, kapcsolatokat létesítsünk a szakterületünkön dolgozókkal. A LinkedIn mára teljesen megkerülhetetlenné vált, így érdemes minél hamarabb, profi módon belevágni.
Átadták a Professor Emeritus, valamint a Doctor honoris causa címeket is.
A helyszínelés miatt nő a menetidő.
Felkészülés a jövőre.
Kisebb tó alakult ki a debreceni lakónegyedben.
Pályázati forrásból újítják fel.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.06.11)