Felélesztenék a magyar vasútikocsi-gyártást
Komoly szerepet szánnak a Dunakeszi Járműjavítónak az új tulajdonosok: a vállalatot jelentős beruházással modernizálva először a magyar, majd a közép-európai piacon vezető járműipari gyártó vállalattá fejlesztenék. Ehhez több tízmillió eurós beruházást tart szükségesnek a TMH Hungary Invest Zrt.-n keresztül 50 százalékban tulajdonos, 100 ezer embert foglalkoztató orosz holding, a Transmashholding Csoport (TMH) vezérigazgatója, Kirill Lipa. A másik 50 százalékos tulajdonos, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf arról beszélt az MTI-nek, hogy a Dunakeszi Járműjavító fejlesztése jelentősen hozzájárul a magyar GDP-hez, valamint a magyar beszállítói hálózaton keresztül, és a várhatóan Magyarországra települő további beszállítók révén komoly nemzetgazdasági hozzáadott értéket jelent.
Kirill Lipa azt mondta, a dunakeszi gyárat úgy fogják továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen utasszállító vasúti jármű kibocsátására a vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig.
A TMH Hungary Kft. több mint 1 milliárd euró értékben 1300 személyszállító vasúti kocsit szállít az ENR egyiptomi vasúttársaság részére, amelyből 680-at, négy év alatt Dunakeszin fognak legyártani.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf hangsúlyozta, hogy terveik során építenek a magyar vasútipar komoly hagyományaira. – A most megvásárolt Dunakeszi Járműjavítót 1926-ban alapították, a magyar vasút gyártmányai a világ számos részén közlekednek, például Argentínában, Egyiptomban, Új-Zélandon. A magyar vasútipar az elmúlt évtizedek során komoly szakembergárdát nevelt ki, és ez a megalapozott vasútipari tudásbázis jelenleg is itt van az országban. Világtendencia a vasút térnyerése, mert gyors, energiahatékony, tiszta és biztonságos – emlékeztetett.
Kiemelte, jelentős tudás- és technológiai transzferre ad lehetőséget az, hogy a Magyar Vagon Zrt. tulajdonostársa és egyben szakmai partnere a Dunakeszi Járműjavítóban a világ negyedik legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártó vállalata. Kiemelte azt is, hogy az egyiptomi állami vasúti megrendelés remények szerint az első lesz azok közül a projektek közül, amelyek majd tartós fellendülést hoznak a magyar gördülőállomány-gyártásban.