Munkaélmény és HR brander: Debrecenben elmondták, mi az
Job-hopping, ipar 4.0, tehetségmenedzsment, HR branding – a munkaerőpiac aktuális kihívásait vitatták meg a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán szervezett szimpóziumon, ahol kiderült, hogyan lehet megszerezni és megtartani a kiváló munkaerőt.
A szakemberek szerint nincs munkahiány Magyarországon, csak a megfelelő munkaerő kevés, akiket nemcsak megszerezni, hanem gyakran megtartani is komoly feladat a munkáltatóknak.
– A mai munkaerőpiaci helyzet egy új szakma létrejöttét is szükségesé tette. Ez nem más, mint a HR brander, akinek az a feladata, hogy vonzóvá tegye a tehetséges és generális kompetenciákkal rendelkező munkavállaló számára az adott céget. Ő az, aki meggyőzi a potenciális munkaerőt arról, hogy náluk karrierlehetőség, állandó motiváció, kellemes munkakörnyezet és megfelelő munkatársak várják a leendő dolgozót. Ugyanis, ha a Z (és hamarosan már az alfa) generáció nem kap munkaélményt, akkor életbe lép nálunk a job-hopping jelenség, ami annyit tesz, hogy akár néhány hónap után új, számukra jobb munkahelyet választanak – részletezte Dajnoki Krisztina, a DE GTK Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet igazgatója a III. Debreceni HR Szimpózium és Szakmai Fórumon.
– A szimpózium sikerét jól mutatja az előadók és a résztvevők nagy száma, hiszen csaknem százan érkeztek az ország minden részéről. Ez egyben jelzés arra is, hogy hiánypótló szerepet tölt be ez a fórum, amely különböző aspektusokból foglalkozik a humán tőke aktualitásaival – hangsúlyozta Szakály Zoltán, a DE GTK tudományos és stratégiai dékánhelyettese.
Az innovatív HR – Kihívások a 21. századóban című tanácskozáson szó volt többek között az aktuális trendekről a humánerőforrás gazdálkodásban, a tehetségmenedzsmentről, valamint az ipar 4.0 munkaerőpiacra gyakorolt hatásairól is.
– Mára szinte napi gyakorlattá vált, hogy a technológiai fejlesztésekhez a humánerőforrást is hozzá kell igazítanunk. Ezt egyrészt a munkavállalóink folyamatos átképzésével, valamint a fiatalok - akár már az általános iskolások – megszólításával igyekszünk elérni. Emellett a Debreceni Egyetemmel is régóta szoros kapcsolatot ápolunk, a vállalatnál évente csaknem 60 hallgatót fogadunk gyakorlaton, közülük egyre többen duális képzésben vesznek részt, és sokan a diploma megszerzése után is nálunk maradnak. A munkaerő-utánpótlást segíti az egyetemmel való folyamatos egyeztetés is, hogy a képzéseket olyan irányba mozdítsuk el, ami mindkettőnk számára előnyös – nyilatkozta Szabó Péter, az FAG Magyarország Ipari Kft. ügyvezetője, aki előadást is tartott a témában.