Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Rossi: A Yamaha dominál!

| 2009. 09. 26. | 15:15:35
Rossi szerint a Yamaha a 2009-es gyorsági motoros világbajnokság hátralévő négy futamán is a legjobb lesz. Nem volt mindig így.
Rossi: A Yamaha dominál!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A „Doki” elmondta, hogy szerinte a 800-as éra Yamahái közül a 2009-es fejlesztés az eddigi legjobb, ennél fogva ő továbbra is Yamaha dominanciát vár. Vale a mostani siker kulcsát a 2007-es kudarca vezeti vissza.
 
A 30 éves nyolcszoros világbajnok mögött bizony nem könnyű évek állnak, annak ellenére, hogy Rossi 2001 óta zsinórban nyerte a világbajnoki címeket. Korábban már mindenki kezdte elhinni, hogy a „Doki” már-már legyőzhetetlen, azonban ezt 2006-ban Nicky Hayden, 2007-ben pedig Casey Stoner cáfolta meg. Vale legyőzhetetlensége mellett természetesen először a Honda, majd a Yamaha is az egekig lett magasztalva, mondván, hogy mindig az a motor a legjobb, amelyiken Rossi ül. Nos, ez nem mindig volt így. A „Doki” Hondás évei alatt (jobbra a Honda nyergében) valóban a Honda számított a top technikának, azonban amikor az olasz az első évét teljesítette a Yamahával 2004-ben, akkor a hangvillások motorja közel sem volt a legkiválóbb. Mégis Rossi a világbajnoki címig menetelt akkor is és ezzel bebizonyította a saját és a főmérnöke, Jeremy Burgess, elméletét, miszerint a győzelemhez 80%-ban van szükség a versenyzőre és 20%-ban a motorra. 

A 2004-es diadalon és tapasztalatokon felbuzdulva, valamint természetesen Rossi és mérnöki csapata segítségének köszönhetően, a Yamaha 2005-re egy sokkal erősebb technikát hozott össze, amellyel Vale a Hondás korszakot idéző dominanciával lett bajnok. (Rossi elmondása szerint 2004-ben elsősorban az M1 végsebességével voltak gondok, amit 2005-re sikerült is kiküszöbölni). Az „Rossi-kor” azonban itt véget is ért, mivel a „Doki” 2006-ban a saját és mások hibáinak, valamint egyes esetekben motorja meghibásodásának (lásd: 2006 Le Mans) lett az áldozata. Egyszóval peches éve volt az olasznak, ami viszont Haydennek kedvezett. A rákövetkező évben, vagyis 2007-ben, viszont már egészen más volt a helyzet. A 990-es motorokat az új szabályok értelmében 800-as vasak váltották fel, tehát mindenkinek teljesen új versenygépeket kellett építenie. 

A Honda és a Yamaha úgy nyúlt mellé, ahogy illik, a Ducatinál viszont mondhatni pont beletrafáltak a közepébe, amelynek köszönhetően Casey Stoner (jobbra) Valentino Rossi előtt magaslatokkal nyerte a vb-t. Az M1-es elsősorban végsebességében nem tudta megközelíteni a Ducatit, ez azonban egészen más szituáció volt, mint 2004-ben. Rossi tudása ezúttal nem volt elegendő ahhoz, hogy pótolja abból a bizonyos 20%-ból hiányzó részt, ezen felül még egy-két bukás is becsúszott a „Dokinál”, szóval a vb-cím visszaszerzése elmaradt. 2008-ban a Yamaha és Rossi is már ténylegesen összekapta magát és kihasználva másik hibáit, valamint saját versenyképességüket, újra a bajnoki címig meneteltek. Ami pedig idén van, az talán legkönnyebben Rossi 2005-ös vagy esetleg 2002-es, 2003-as formájához hasonlítható. A „gond” csupán az, mármint a „Doki” szemszögéből nézve, hogy Jorge Lorenzo is ugyanazon a győzelemre született motoron ül, amelyen Rossi. A spanyolt pedig bizony egy igen tehetséges versenyző, akinek a kezei között az M1-es majdhogynem olyan veszélyes fegyver, mintha Valentino Rossi vezetné.



Rossi és Lorenzo fej fej mellett

Egy szó, mint száz, a Yamaha már rég volt ilyen jó, mint idén és ezt Rossi is pontosan tudja. Mindezt az is bizonyítja, hogy az elmúlt 31 versenyből Rossi és Lorenzo együttvéve összesen 19-et nyert meg. A „Doki” elmondta, hogy ő továbbra is Yamaha dominanciát vár az év hátralévő részében: „Most minden szép és jó, azonban azt tudni kell, hogy két évünkbe került, mire fel tudtuk magunkat tornázni erre a szintre. A 2007-es évben tudatosult bennünk, hogy nincsen minden rendben így még annak az évnek a felénél gőzerővel elkezdődött a munka, amelynek a gyümölcse most érik csak be igazán. Más gyártókkal szemben nekünk szerencsének volt, mert jó úton indultunk el a mellényúlást követően, így nem igazán ment pocsékba a drága idő. A Honda például szerintem még most is a 2007-es hibákat nyögi, bár lassan de biztosan kezdenek egyre feljebb zárkózni. Én úgy gondolom, hogy az év hátralévő futamain sem lesz gond a motorunk versenyképességével. A jövő évről egyelőre még korai lenne beszélni, annyit azonban elmondhatok, hogy ha már valami bevált és jó, azon bizonyára nem fogunk drasztikusan változtatni, de azért tökéletesíteni mindig lehet. Legalábbis a motorsportban biztosa.”, mondta Valentino Rossi.

www.motogphirek.hu

 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Dzsudzsák Balázs 37 évesen is az NB I. egyik legjobbja
Dzsudzsák Balázs 37 évesen is az NB I. egyik legjobbja
A debreceniek középpályása benne van az év csapatában.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Két magyar bor is Trófea-díjat nyert a világ egyik legnagyobb versenyén
Több ezer bort neveztek a világ minden tájáról.
A debreceni cégcsoport tagja 3 milliárd forintot fektetett be
Elérte legmagasabb pontját az ipari csarnok épülete Szentgotthárdon.
Debrecen polgármestere a Lázár-féle Közlekedési Múzeumról
Papp László a Természettudományi Múzeumról is beszélt.
Pozitív pénzügyi mérleg a DVSC kézilabdázóinál
Az értékesítés tavalyi bevétele jóval meghaladta a 2022-es szintet.
Támogatott tartalom
Comic Con őrület Budapesten: rekordszámú rajongó ünnepelte a popkultúrát
Comic Con őrület Budapesten: rekordszámú rajongó ünnepelte a popkultúrát
Óriási sikerrel zárult a hétvégi Budapest Mastercard Comic Con, amelyre minden eddiginél többen voltak kíváncsiak.
Gyermeknap a Zsuzsival
Gyermeknap a Zsuzsival
Az idén 142 éves erdei kisvasútja nagyszabású gyermeknapi programokkal kedveskedik utasainak.
A jogosítványszerzők legnagyobb félelme: kiderült, mitől tartanak leginkább
A jogosítványszerzők legnagyobb félelme: kiderült, mitől tartanak leginkább
A szigorú vizsga azért fontos, mert később egy apró figyelmetlenség is okozhat balesetet.