Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Rossi: A Yamaha dominál!

| 2009. 09. 26. | 15:15:35
Rossi szerint a Yamaha a 2009-es gyorsági motoros világbajnokság hátralévő négy futamán is a legjobb lesz. Nem volt mindig így.
Rossi: A Yamaha dominál!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A „Doki” elmondta, hogy szerinte a 800-as éra Yamahái közül a 2009-es fejlesztés az eddigi legjobb, ennél fogva ő továbbra is Yamaha dominanciát vár. Vale a mostani siker kulcsát a 2007-es kudarca vezeti vissza.
 
A 30 éves nyolcszoros világbajnok mögött bizony nem könnyű évek állnak, annak ellenére, hogy Rossi 2001 óta zsinórban nyerte a világbajnoki címeket. Korábban már mindenki kezdte elhinni, hogy a „Doki” már-már legyőzhetetlen, azonban ezt 2006-ban Nicky Hayden, 2007-ben pedig Casey Stoner cáfolta meg. Vale legyőzhetetlensége mellett természetesen először a Honda, majd a Yamaha is az egekig lett magasztalva, mondván, hogy mindig az a motor a legjobb, amelyiken Rossi ül. Nos, ez nem mindig volt így. A „Doki” Hondás évei alatt (jobbra a Honda nyergében) valóban a Honda számított a top technikának, azonban amikor az olasz az első évét teljesítette a Yamahával 2004-ben, akkor a hangvillások motorja közel sem volt a legkiválóbb. Mégis Rossi a világbajnoki címig menetelt akkor is és ezzel bebizonyította a saját és a főmérnöke, Jeremy Burgess, elméletét, miszerint a győzelemhez 80%-ban van szükség a versenyzőre és 20%-ban a motorra. 

A 2004-es diadalon és tapasztalatokon felbuzdulva, valamint természetesen Rossi és mérnöki csapata segítségének köszönhetően, a Yamaha 2005-re egy sokkal erősebb technikát hozott össze, amellyel Vale a Hondás korszakot idéző dominanciával lett bajnok. (Rossi elmondása szerint 2004-ben elsősorban az M1 végsebességével voltak gondok, amit 2005-re sikerült is kiküszöbölni). Az „Rossi-kor” azonban itt véget is ért, mivel a „Doki” 2006-ban a saját és mások hibáinak, valamint egyes esetekben motorja meghibásodásának (lásd: 2006 Le Mans) lett az áldozata. Egyszóval peches éve volt az olasznak, ami viszont Haydennek kedvezett. A rákövetkező évben, vagyis 2007-ben, viszont már egészen más volt a helyzet. A 990-es motorokat az új szabályok értelmében 800-as vasak váltották fel, tehát mindenkinek teljesen új versenygépeket kellett építenie. 

A Honda és a Yamaha úgy nyúlt mellé, ahogy illik, a Ducatinál viszont mondhatni pont beletrafáltak a közepébe, amelynek köszönhetően Casey Stoner (jobbra) Valentino Rossi előtt magaslatokkal nyerte a vb-t. Az M1-es elsősorban végsebességében nem tudta megközelíteni a Ducatit, ez azonban egészen más szituáció volt, mint 2004-ben. Rossi tudása ezúttal nem volt elegendő ahhoz, hogy pótolja abból a bizonyos 20%-ból hiányzó részt, ezen felül még egy-két bukás is becsúszott a „Dokinál”, szóval a vb-cím visszaszerzése elmaradt. 2008-ban a Yamaha és Rossi is már ténylegesen összekapta magát és kihasználva másik hibáit, valamint saját versenyképességüket, újra a bajnoki címig meneteltek. Ami pedig idén van, az talán legkönnyebben Rossi 2005-ös vagy esetleg 2002-es, 2003-as formájához hasonlítható. A „gond” csupán az, mármint a „Doki” szemszögéből nézve, hogy Jorge Lorenzo is ugyanazon a győzelemre született motoron ül, amelyen Rossi. A spanyolt pedig bizony egy igen tehetséges versenyző, akinek a kezei között az M1-es majdhogynem olyan veszélyes fegyver, mintha Valentino Rossi vezetné.



Rossi és Lorenzo fej fej mellett

Egy szó, mint száz, a Yamaha már rég volt ilyen jó, mint idén és ezt Rossi is pontosan tudja. Mindezt az is bizonyítja, hogy az elmúlt 31 versenyből Rossi és Lorenzo együttvéve összesen 19-et nyert meg. A „Doki” elmondta, hogy ő továbbra is Yamaha dominanciát vár az év hátralévő részében: „Most minden szép és jó, azonban azt tudni kell, hogy két évünkbe került, mire fel tudtuk magunkat tornázni erre a szintre. A 2007-es évben tudatosult bennünk, hogy nincsen minden rendben így még annak az évnek a felénél gőzerővel elkezdődött a munka, amelynek a gyümölcse most érik csak be igazán. Más gyártókkal szemben nekünk szerencsének volt, mert jó úton indultunk el a mellényúlást követően, így nem igazán ment pocsékba a drága idő. A Honda például szerintem még most is a 2007-es hibákat nyögi, bár lassan de biztosan kezdenek egyre feljebb zárkózni. Én úgy gondolom, hogy az év hátralévő futamain sem lesz gond a motorunk versenyképességével. A jövő évről egyelőre még korai lenne beszélni, annyit azonban elmondhatok, hogy ha már valami bevált és jó, azon bizonyára nem fogunk drasztikusan változtatni, de azért tökéletesíteni mindig lehet. Legalábbis a motorsportban biztosa.”, mondta Valentino Rossi.

www.motogphirek.hu

 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Lengyel győzelem a debreceni idénynyitón
Lengyel győzelem a debreceni idénynyitón
Színvonalas versenyt láthatott a nagyérdemű.
Éljen május elseje! Kezdődik a salakos idény!
Éljen május elseje! Kezdődik a salakos idény!
Európa-bajnoki selejtezőt láthatunk Debrecenben
Diósgyőr-rali: Turánék nyertek
Diósgyőr-rali: Turánék nyertek
Alig több mint egy óra alatt teljesítették az össztávot.
Diósgyőr Rally: drogozott az egyik páros
Diósgyőr Rally: drogozott az egyik páros
A vezetőt és navigátort előállították a rendőrök.
Diósgyőr-rali: április első hétvégéjén
Diósgyőr-rali: április első hétvégéjén
Az össztáv megközelíti a 350 kilométert.
Forma-1: Verstappen négyszeres világbajnok
Forma-1: Verstappen négyszeres világbajnok
Akkora pontelőnyre tett szert, amit már nem lehet behozni a hátralévő két futamon.
Sporttörténelem: világbajnokot avatnak Debrecenben
Sporttörténelem: világbajnokot avatnak Debrecenben
Az esztendő utolsó versenyét rendezik a salakstadionban.
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Molnár Martin nyerte az idegek harcát
Az újoncok bajnoka a brit Forma-4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője 90 pontos hátrányt dolgozott le a szezon során.
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Világsztárokkal érkezik a Rallycafé őszi lapszáma
Az október végi Zemplén Rallyn dől el a 2024-es abszolút magyar ralibajnoki cím.
Forma-1: gyík zavarta meg az edzést
Forma-1: gyík zavarta meg az edzést
Norris volt a leggyorsabb. +Videó
Jön a MotoGP Magyarországra, de nem Hajdúnánásra
Jön a MotoGP Magyarországra, de nem Hajdúnánásra
Így a nánási projekt papírjai alighanem végleg a kukába kerültek.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Nestor El Maestro optimista
Nestor El Maestro optimista
A debreceniek trénere szerint egyértelmű és lényegre törő tervük van a Puskás ellen
Hirdetés
Hirdetés
MLSZ: döntöttek Rossi jövőjéről
MLSZ: döntöttek Rossi jövőjéről
Közgyűlést tart a szövetség.
Hirdetés
Gazdaság
Vámháború: a britek jó alkut kötöttek
Sok munkahelyet sikerül így megtartaniuk.
Szakmai napot tartottak a debreceni hallgatóknak
Az iparban jelentősen megnőtt a gumifelhasználás.
A háztartási termékekre is jön az árrésstop!
A Kormányinfón jelentette be a miniszter.
Belevágott a városvezetés a tócóvölgyi lakásépítésbe
Piaci alapon és a vagyonkezelő beruházásában is épülnének lakóingatlanok.
Száj- és körömfájás: Szlovákia nem lazít
A betegség terjedésének veszélye továbbra is fennáll - közölték.
Elkészült a 2026-os költségvetési törvényjavaslat
Nyugdíjakra 7700, gazdaságfejlesztésre 5500, határvédelemre 2016 milliárd forintot fordítanak.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Madarak és fák napja – ismerd meg az év fáját!
Madarak és fák napja – ismerd meg az év fáját!
Madarak és fák napja a Zsuzsival: élmény, tudás és természet egy helyen.
Tina Turner lelke Debrecenben
Tina Turner lelke Debrecenben
Rebecca O’Connor, a világ egyetlen Tina Turner által támogatott előadója, május 18-án lép színpadra a Kölcsey Központban.
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
Nosztalgiajáratok, játék, élmény és közlekedés
A közlekedési kultúra napján, május 11-én, vasárnap újra felnyílnak a sorompók a DKV Zrt. Salétrom utcai telephelyén.
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
Tetőtéri ablak – megfelelő szigetelés és kényelem egyben
A nyílászárók szerepe az otthon hatékonyságában.
Hirdetés