Jól mentek a gépek
Az öt bajnokságnak otthont adó nyitófutam igen szoros versengést hozott a végig száraz időjárási körülmények között zajló viadalon. A három napos versenyen idén már nem indulhattak a WRC-k és az A8-as autók, így most nagyobb és izgalmasabb harcokat láthattak a nézők, hisz sokkal kiegyenlítettebbé vált a mezőny.
Egy pici hiba vagy műszaki gond is tetemes és ledolgozhatatlan hátránnyá válhatott. Így történhetett meg, hogy a tavalyi bajnok Herczig Norbert hiába jött a legkomolyabb gyári Skodával, hiába gyűjtött be öt szakaszgyőzelmet tarsolyába, két defekt miatt csak a hetedik helyen ért célba. A versenyen végig vezető Turi Tamás az utolsó előtti gyorsaságin dobott egy szaltót, de szerencséjükre, talpra estek és tovább tudtak menni, így a második helyen értek célba. Az első hely ezáltal a végig a nyomukban loholó Asi ölébe hullott. A harmadik helyre, az idén visszatérő hétszeres magyar bajnok ifj. Tóth János futott be.
Eredmények:
1. „Asi”-Pikó Zsuzsa, Mitsubishi Lancer Evo IX 1:16:53,6
2. Turi Tamás-Percze Nándor, Mitsubishi Lancer Evo IX, 25,7 mp hátrány
3. ifj. Tóth János-Tagai Róbert, Peugeot 207 S2000, 40,0 mp hátrány
Dobogón végzett mindkét debreceni párosunk a rali1 küzdelmeiben
A Bakó László-Gyöngy Imre páros új szerzeményével, a Citroen C2R2-vel vágott neki az évadnyitónak. Az autó végig nagyszerűen muzsikált alattuk, egy váltóbak-törés okozott némi problémát a verseny során. Végül az előkelő abszolút 33. és az A6-os kategória 2. helyére sikerült bekormányozniuk az új autót. A Molnár Tamás – Szerepi Róbert – Lada 21074 trió sem volt megszeppenve az igen erős 10 főt számláló S1-kategórában. A folyamatos motormelegedés ellenére (a verseny előtt 1 nappal derült ki, hogy megfagyott a víz a motorban) is a dobogó harmadik fokára állhattak fel.
A rali2-ben mindent vittek a megyei pilóták
Bereczki Norbert, Kozma Lászlóval az oldalán magabiztosan megnyerte kategóriáját és az abszolút elsőséget is elhódította a Honda Civic VTI-vel. Norbi nagyon jónak értékelte élete első egri futamát, apróbb hibák őt is hátráltatták (második gyorsaságin eltalált egy követ, megsérült a futóművük, s majdnem fel is borultak), de ezek sem tudták megakadályozni győzelmében. A szintén Hondával versenyző püspökladányi Kuncz Dezső végig nagy harcban volt Bereczkivel, de a verseny második felében a motor is rakoncátlankodni kezdett és egy defekt is hátrébb vetette, így „be kellett érnie” az előkelő abszolút második hellyel, de kategóriája első helyét így is megszerezte. A Balogh Attila – Kovács Zoltán páros, életük első rali2-es futamát sikeresen teljesítették. Ladájuk a motorproblémák ellenére is a kategória harmadik helyére röpítette őket (abszolút 8.), amivel maximálisan elégedettek. A Bodnár Attila – Bara István, Honda trió pedig az N2-es kategória harmadik helyén ért célba. Az ifj. Bihari Péter-Konyári Zoltán kettősnek a bivalyerős injektoros 2000-es Ladájuk differenciálműje nem bírta a megpróbáltatásokat, így emiatt kényszerültek a versenyt – és élményautózásukat – is feladni.
A RTE versenyében is születtek sikerek
A RTE történetének legkomolyabb versenyén Bereczki Imre – Réti Balázs kettős az abszolút értékelés 8. helyén, kategóriájuk 7. helyén végeztek Mitsubishi Lancer Evo VI-os versenyautójukkal, amivel elégedettek a versenyzők. Ifj. Vizelli Károly – Nagy Péter ígéretükhöz híven a nézőknek autóztak, de eközben az A3-as kategória 8. és Lada Kupa 7. helyére sikerült behozniuk autójukat, így az eredménnyel is elégedettek lehettek. A Kun Gábor – Treitl Tamás – Lada triónak nem sikerült túl jól a versenyük, számtalan technikai probléma hátráltatta őket, végül a motortérben ülő navigátor közreműködésével láthatták meg a célt. László István és Szabó Gábor, a Citroen Saxoval három gyorsasági után kénytelen volt feladni a futamot egy féktárcsatörésnek köszönhetően.