Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Izgalmakra számítunk Albert Parkból, hátha bejön...

| 2010. 03. 26. | 13:01:50
Melbourne – Eseménytelen szezonnyitó után jöhet az izgalmas verseny az ötödik kontinensen, ahol ugyan előzni nagyon nehéz, de az Ausztrál Nagydíj a bahreini versenyt nem tudja alulmúlni. Cívishír-esélyleső!
Izgalmakra számítunk Albert Parkból, hátha bejön...
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Melbourne-ben, az Albert Parkban folytatódik a 2010-es Forma-1-es versenyszezon. A két héttel ezelőtti bahreini futam egyelőre nem azt hozta, amit az autósportok rajongói vártak, várnak az elit kategóriától: meglehetősen unalmas körözgetésnek lehettek szemtanúi szerte a világon a nézők, mindössze a szinte végig vezető Vettel balszerencséje borzolta az idegeket. A fiatal német végig nagyon határozottan a markában tartotta az első helyet, de aztán a verseny utolsó harmadában egy meghibásodott gyújtógyertya miatt száz lóerőnyi veszteség lépett fel a Red Bull-ban, amelynek „köszönhetően” Vettelnek el kellett engednie a Ferrari párosát, Alonso-Massa sorrendben és a 2008-as világbajnokot, Lewis Hamiltont is.

Az események hatására a Red Bull csapatvezetése azonnal megkezdte a motorszállító, a Renault-gyár „ostromlását” annak érdekében, hogy javítsanak az erőművek megbízhatóságán, és ha lehet – és az FIA is engedi –, akkor némi teljesítménytöbbletet is szorítsanak be az aggregátorokba. Az osztrák alakulat azzal indokolta kérését, miszerint az első futam alapján kiderült, hogy a Vörös Bikák a legjobban megépített kasztnival rendelkeznek, remek pilótapárossal kiegészítve, csak a francia erőcsomagok nem veszik fel a versenyt az élcsapatok hajtóműveivel szemben.

Vettel balszerencséje mindenesetre emlékezetes debütálást hozott a kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak, ugyanis a spanyol az első Ferraris versenyén rögtön nyerni tudott. Ez a hatásos „belépő” utoljára éppen az Alonso miatt a maranellóiaktól kiebrudalt Kimi Räikkönennek sikerült, még 2007-ben Melbourne-ben. Alonso mindenesetre maga mögé utasította a tavalyi sérüléséből felépült Felipe Massát is, nagy lépést téve afelé, hogy maga mellé állítsa az olasz brigádot, ahogyan tette azt Michael Schumacher a Farrarinál töltött hosszú évek alatt a csapattársai rovására.

Bahreinben az is kiderült, nem véletlenül óvták a szakértők Jenson Buttont attól, hogy Hamilton mellé igazoljon: az uralkodó világbajnok meglehetősen látványos lemaradást produkált a csapattársával szemben, akinek máris magyarázkodnia kellett a sajtó munkatársainak a halovány teljesítmény okán. A britnek Ausztráliában mutatnia kell valamit, vagy beskatulyázzák Hamilton mögé. Ugyancsak „megtalálták” Schumachert is az újságírók, mert a hétszeres bajnok az egész hétvége során lassabb volt, mint csapattársa, Nico Rosberg, és a futamot is a fiatal német mögött tudta befejezni. Ami azért Schumacher és Button között lényeges különbség: a visszatérő német csak négy másodperc hátrányt gyűjtött össze mercedeses társához képest, míg a két brit világbajnok között huszonkét másodperc, azaz egy kerékcserényi idő volt a különbség.

Az újonc csapatok közül egyedül a Lotus fejezte be a versenyt, Kovalainen meglehetősen nagy különbséggel utasította maga mögé Trullit, s ez a teljesítmény az élbolyhoz képest három körös elmaradást jelentett. Mindenesetre a gyorsaságon nem is, a megbízhatóságon annál inkább látható a téli tesztek eredménye a maláj alakulatnál. Ezzel szemben a HRT-nél és a Virginnél mindkét pilóta feladta a versenyt, az indiai Chandhok rekordidő, egy kör alatt befejezte, mert a teljesen „tesztmentes” autójával csak egyszer tudott hiba nélkül körbemenni az aszfaltcsíkon. Csapattársa, Bruno Senna 17 körön át küzdött az autóval, amíg aztán a technika ördöge őt is a pálya szélére nem parancsolta. Nem kell nagy jóstheteség ahhoz, hogy kijelenthessük: Ausztráliában sem terem túl sok babér az újonvócoknak.

Az Ausztrál Nagydíj helyszínéül szolgáló Albert Parkban lévő ring ötvözi a városi és épített pályák tulajdonságait: kanyargós részek,  keskeny aszfaltcsík, hosszú ívek és poros egyenesek tarkítják a pálya rajzolatát, amelyeken az ideális egyensúlyt és egyéb beállításokat rendkívül nehéz megtalálni, ezért mind a versenyzőknek, mind pedig a mérnököknek nagyon össze kell kapniuk magukat, hogy a lehető legszerencsésebb tulajdonságú autókkal tudjanak a versenyre felkészülni. Nehéz előzni, ami azt vetíti előre, hogy az időmérőn sok minden eldőlhet.

Ferenczi László

A hétvégi Ausztrál Nagydíj menetrendje:

péntek:
1. szabadedzés 2:30 ó, 2. szabadedzés 6:30 ó
szombat:
3. szabadedzés 4 ó, időmérő 7 ó
vasárnap:
futam 8 ó

Egy kör Marc Webberrel az Albert Parkban:



A pontversenyek állása az első futam után (még 18 van hátra):
pilóták:

1. Fernando Alonso 25 pont
2. Felipe Massa 18
3. Lewis Hamilton 15
4. Sebastian Vettel 12
5. Nico Rosberg 10
6. Michael Schumacher 8
7. Jenson Button 6
8. Mark Webber 4
9. Vitantonio Liuzzi 2
10. Rubens Barrichello 1

csapatok:
1. Ferrari 43
2. McLaren-Mercedes 21
3. Mercedes 18
4. Red Bull 16
5. Force India 2
6. Williams 1

Az Ausztrál Nagydíjon 58 kört tesznek meg a versenyezők az 5,303 km-es pályán, vagyis a viadal teljes hossza 307,574 km. A pályacsúcsot Michael Schumacher érte el Ferrarival, 2004-ben, amikor 1:24.125 perc alatt száguldott végig az aszfaltcsíkon.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Lett diadal a salakmotor Európai-bajnoki döntő debreceni fordulójában
Lett diadal a salakmotor Európai-bajnoki döntő debreceni fordulójában
Magosi Norbert az erős mezőnyben nem tudott pontot szerezni.
Hirdetés
Hirdetés
Esős hét elébe nézünk
Esős hét elébe nézünk
Jégesőre, felhőszakadásra, viharos szélre is kell számítani.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
A fiatalok átlagosan 37,2 millió forintért vásároltak ingatlant az idén
Az idősebbeknél jelentősen nő az összeg, és sokan készpénzben fizettek.
Fél év alatt rendeznék Sárándon a csapadékvíz okozta helyzetet
Az ingatlanok között több vályogház is található, melyeket veszélyezteti a belvíz.
Orbán Viktor tengelybe állította Debrecent az új Duna-híd avatásán
A miniszterelnök meggyőződése, hogy a dél-magyarországi térségek jelentősége felértékelődik a jövőben.
Támogatott tartalom
Erdőfürdő, éjszakai túra, csillagles – izgalmas programokkal készül a Zsuzsi
Erdőfürdő, éjszakai túra, csillagles – izgalmas programokkal készül a Zsuzsi
Különleges, természetközeli időtöltés a Hármashegyi-erdőben.
Debreceni óvodásokért dolgoztak a XANGA munkatársai
Debreceni óvodásokért dolgoztak a XANGA munkatársai
Az ingatlanfejlesztő és -üzemeltető cégnél egy áramszünet miatt újragondolták a munkanapot.
Stafétabot-átadás a Sensirion Hungary Kft-nél
Stafétabot-átadás a Sensirion Hungary Kft-nél
Bemutatták a debreceni gyár új ügyvezetőjét.
Megnyílt Debrecen legújabb hamburgerezője
Megnyílt Debrecen legújabb hamburgerezője
A Smash Burger & Beer Bar a belvárosban várja a vendégeket.