Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debrecen keleti városrészének fejlesztése: csaknem 3 milliárdot költenek a tervezésre

Cívishír | 2024. 06. 07. | 16:18:26
Kiválasztották a nyertes konzorciumot.
Debrecen keleti városrészének fejlesztése: csaknem 3 milliárdot költenek a tervezésre
Papp László polgármester február 21-én ismertette a keleti városrészre vonatkozó terveket (Fotó: Cívishír-archív)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debrecen keleti városrésze a következő időszak komplex infrastruktúra fejlesztésének köszönhetően jelentős megújuláson esik át. A beruházás során a városrész víziközmű-hálózata mellett fontos útszakaszok felújítása történik meg. Mint arról korábban beszámoltunk, Debrecen önkormányzata az Építési és Közlekedési Minisztériummal kötött szerződés alapján támogatást nyert a keleti városrész infrastrukturális fejlesztésére, melynek keretében szennyvíz-, és ivóvízhálózat, közúti, csapadékvíz-elvezetési, energiaellátási (többek között közvilágítási) és távközlési infrastruktúra-fejlesztéseknek a komplex tervezése valósul meg.

A beruházás megvalósítása érdekében Debrecen önkormányzata, mint ajánlatkérő közbeszerzési eljárást folytatott le „Debrecen keleti városrész infrastrukturális fejlesztése-tervezés” tárgyban. A közbeszerzési eljárásban az ajánlattételi határidő lejártáig 5 ajánlatot nyújtottak be – közölte június 7-én a hivatal. Az eljárásban a legjobb ár-értékű arányú ajánlatot benyújtó ajánlattevő a Cívis Komplex Mérnök Kft. – UTIBER Közúti Beruházó Kft. – FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. kihirdetése történt meg nyertes ajánlattevőként.

A nyertes tervező konzorcium tervezési díja bruttó 2 milliárd 919 millió forint.

A tervezési szerződés megkötésére és hatályba lépésére várhatóan június közepén sor kerül.

A Debrecen kelet városrész infrastruktúra fejlesztés részletei

Az útfejlesztések közé tartozik:
A keleti belső közlekedési folyosó 11,5 kilométer hosszú, új nyomvonalon vezetett legalább 2x1 forgalmi sávos út csapadékvíz elvezetéssel és közvilágítás kiépítésével, hat új országos közúti csomóponttal (melyből egy országos főutat és országos közforgalmú vasútvonalat keresztező közúti híd) és további egy új vasúti keresztezés.

Ennek részletei: 4. számú főút és a 47. számú főút közötti közlekedési folyosó, melyek elsősorban a főutak közötti lakóterületek összekötését foglalja magában, az új tervezendő utak célja nem egy összefüggő gyors tehermentesítő út kialakítása – arra az ÉKM megbízásában előkészítés alatt álló Keleti elkerülő szolgál –, hanem a lakossági közlekedés javítása a városrészek között. 
Az út tervezés során a 4. számú főúti csomópontban egy külön szintű csomópont tervezése is a feladat részét képezi, továbbá a 48. számú főút és a Diószegi út közötti szakaszon pedig a 105. számú vasút vonal keresztezésének kidolgozása külön szintű és szintbeli megoldásként is.
A 47. számú főút csomópontjának a tervezését a tervezési feladat nem tartalmazza, mert annak a csomópontnak a tervezése az ÉKM megrendelésében készül.
Az út tervezési rész tartalmát képezi továbbá a Létai út és a Lahner utca útfelújításának tervezése az utcákhoz kapcsolódó csapadékvíz elvezetés tervezésével, továbbá a Létai úton a kerékpárút tervezése is.

Víziközmű-fejlesztés:
A tervező feladata lesz a IX-es (keleti) szennyvíz főgyűjtővezeték-hálózat fejlesztésének és az ehhez kapcsolódó lakossági gerincvezetékek kialakításának, továbbá Bánk településrész szennyvízelveztetésének megtervezése. Ez a tervezési részfeladat több mint 30 km hosszú szennyvíz főgyűjtővezeték, 27 darab átemelő, 1200 ha településszerkezeti egységet kiszolgáló szennyvíz-elvezető gerinc hálózat és a bánki 6,2 km szennyvízhálózat tervezését jelenti.

A több mint 18 km keleti ivóvíz főgerinchálózat-fejlesztésének, az ehhez kapcsolódó lakossági gerincvezetékek kialakításának, mely közel 1900 ha területet lát el ivóvízzel és a bánki 6,2 km ivóvíz hálózatának tervezései is a nyertes tervező feladatát fogják képezni.

A tervek elkészítésére tervezési elemenként különböző határidők kerültek meghatározásra, a legutolsó tervcsomag szállítása előreláthatóan a szerződéskötést követően 420 nap, mely nem foglalja magában az engedélyezési eljárások időigényét.

A tervezések fedezetét az ÉKM-mel megkötött támogatási szerződések biztosítják, a becsült fedezet rendelkezésre áll az önkormányzat számláján.

Új alapokra helyezik Debrecen keleti városrészének közlekedését
Létrehoznak egy belső utat, ami a 4-es főutat köti össze a 47-essel.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Tetőzik a kánikula, de nagy változás nem várható
Tetőzik a kánikula, de nagy változás nem várható
Folytatódik az átlagosnál melegebb idő.
Hirdetés
Hirdetés
Hőség: piros figyelmeztetés Hajdú-Biharra
Hőség: piros figyelmeztetés Hajdú-Biharra
A vármegyében a napi középhőmérséklet 29 Celsius-fok felett alakulhat.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Üzemanyagárak: a kiskereskedők helyett a MOL-t és a kormányt fenyegessék!
Egy hónap alatt tízszer emelkedtek az üzemanyagárak – üzent a Mi Hazánk.
Debreceni repülőtér, mi történik veled?
Egyes beruházások nem valósultak meg, azonban az ideérkezett tőke súlya kötelez.
Pályázat fan-coil berendezések szállítására
Az Aquaticum Debrecen Kft. ajánlatkérése.
Ajánlatokat vár az Aquaticum Debrecen Kft.
Fan-coil berendezések beszerelését kellene elvégezni.
Fokozott ellenőrzést tart a NAV Hajdú-Biharban
A dohánylevelek betakarítása adja az apropót.
Hirdetés
Hirdetés