Ferrari-blama: három motor adta meg magát egy versenyen
A Ferrerai kapcsán még számításba kell venni, hogy a spanyolon kívül mindkét Sauber-Ferrari is motorhiba miatt kényszerült a verseny feladására – tudósít a Száguldó Cirkusz blogja. Sőt, Pedro de la Rosa el sem kezdhette a futamot…
A spanyol épphogy kihajtott a depóból a pályára, hogy a kör végén felálljon a C29-essel a rajtrácsra, a harmadik kanyarban megállt a Sauber-Ferrari. Csapattársa, az ígéretes pozícióból rajtoló Kobajasi Kamui verseny sem tartott sokáig: a motor (illetve, az ahhoz kapcsolódó pneumatikus rendszer) már a kilencedik körben felmondta a szolgálatot.
Alonso a verseny után a spanyol azt mondta, hogy élete legnehezebb versenyén van túl.
„A rajttól kezdve rosszul mentek a dolgok” – nyilatkozta a Ferrari pilótája a La Sexta televízió riporterének. „A felvezető körben tönkrement a váltóm, nem tudtam használni a kuplungot az egész versenyen, ezért bizarr módon kellett fékeznem a kanyarok előtt. Leváltottam egyesbe, aztán erős gázfröccsöket adtam, hogy [a váltóelektronika] a megfelelő fokozatba kapcsoljon. Vezetés szempontjából talán életem legkeményebb versenye volt, minden kanyarban improvizálnom kellett. Még így is képesek lettünk volna elcsípni néhány pontot, amit azonban a végén a motor hibája megakadályozott” – elemezte sanyarú helyzetét a kétszeres világbajnok.
Alonso idei első kiesése miatt elvesztette a vb-pontverseny vezetését. Jelenleg a második helyen áll, két ponttal lemaradva Felipe Massától, és holtversenyben a sepangi győztes Sebastian Vettellel.
A Sauber helyzete egyébként emlékeztet a 2002-es szituációra. Peter Sauber akkor is Maranellóból lízingelte az erőforrásokat, és miközben a Schumacher halomra nyerte magát a gyári Ferrarival, a Sauber az első szezonfélben nyolc motorhibát regisztrált.
Forrás: blog.szaguldocirkusz.hu
grafika: f1hirek.hu