F1: fordított rajtrács 2010-ben?

Az előzetes tervek szerint a jövő évi bajnokságot érintő kérdések kerülnek elsősorban előtérbe, de a távolabbi jövő intézkedéseit is megszavaztatják a tagokkal, mint például a szezonközi tesztek visszatérését.
A 2010-es évadra vonatkozó tervezetek:
Mint ismeretes, jövőre betiltják a futam közbeni tankolást. Ám a csapatok aggodalmukat fejezték ki emiatt. Vélhetőleg a világtanács finomításokat hajt végre, és a kötelező kerékcserék számát kettőre emelik. 2009-ben, mint ahogy a korábbi években is a kötelező kerékcsere száma egy volt.
Az időmérő rendszer is vita tárgya lesz. Ugyan megmarad a három etapos lebonyolítás, ám az utolsó etapban már üres tankkal körözhetnek a pilóták. Azért szorul ez a kérdéskör megvitatásra, mert így a leggyorsabb autók kerülnek a rajtrács élére, ami azt vonja maga után, hogy kevesebb előzést láthatnak a nézők. Az sem elképzelhetetlen, hogy bevezetik a fordított rajtrácsot, mint ahoigy az a GP2 futamokon is megszokott.
Harmadik napirendi pont a 2010-es versenynaptár véglegesítése lesz. A Brit GP, és a Kanadai GP idejét kell lefixálni. Illetve kérdés még, hogy 2010-ben lesz-e Dél-Koreai GP, azaz 19 futamos lesz-e a jövő évi versenynaptár.


















