Adorján Zoltán a pályán! – világbajnoki futam a debreceni salakon

Ismét a flat track világbajnoki sorozat egyik állomása Debrecen. Ezúttal – október elsején, szombaton 15 órától – az utolsó előtti, negyedik futamnak ad otthont a Gázvezeték utcai stadion.
„Az újdonságnak számító motoros szakág tavaly debütált Debrecenben, mégpedig akkora sikerrel, hogy újabb és újabb események megrendezésére kérték fel a cívisvárot ” – mondta Baráth Norbert főszervező az esemény hivatalos sajtótájékoztatóján.
Eddig német, cseh és francia futamokat bonyolítottak le, és nagyon kiélezett a küzdelem, hiszen az első három – az olasz Boncinelli, a spanyol Bailo és a szintén olasz Moschini – között alig két pont a különbség a tabellán. A debrecenit követően az itáliai viadal jelenti a világbajnokság végét, tehát a Perényi Pál-stadionban fordul a hajrára mezőny, így ádáz harc várható az esélyesek között. Tizenhat futamból áll a 30 fős mezőny alapversenye. Egyszerre hatan, de akár nyolcan is indulnak egy futamban. Az alapverseny után rendeznek még egy úgynevezett last chance futamot a továbbjutásért, majd a döntőben már három sorból tizenkét versenyző indul, és tíz kör után kerül ki a végső győztes – tudtuk meg a házigazda Speedwolf Debrecen elnökétől.
„Ezek a motorok nagyobb testű gépek, mint a salakmotorok, éppen ezért más stílusban kell motorozni. Tavaly Magosi Norbert kapta a szabadkártyát, és rendesen megszenvedett a nagy motorral”
– emlékezett vissza Baráth Norbert, akit a tájékoztatón jelentette be: idén ifjabb Adorján Zoltán kapja meg a lehetőséget, hogy megmutassa tudását hazai pályán, valamint egy másik magyar, Miklósi Tamás is rajthoz állhat.

Ifjabb Adorján Zoltán sajnálatát fejezte ki, hogy technikai okokból nem indult el idén a magyar flat track bajnokság, de némi vigaszt nyújt számára az, hogy egyből világbajnoki futamon debütál. A hazai Supermoto bajnokságban versenyző – és az amatőrök között élen álló – motoros reményét fejezte ki, hogy a közönség buzdítása legyőzi a lámpalázát.
„Édesapám jó tanácsokkal látott el, hiszen ő már megtett nagy tempóban néhány kört ezen a pályán” – mondta viccesen, utalva a magyar salakmotorozás ikonjára.
[Beillesztett cikk: Debreceni 21-es: Adorján Zoltán 60 évesen még elmotorozna Budapestig egy keréken]
Érdekesség, hogy idén két hölgy is motorra ül, a tavaly is Debrecenbe látogató osztrák és egy argentin versenyző. Minden bizonnyal ők lesznek a közönség első számú kedvencei, dacára annak, hogy nem tartoznak az esélyesek közé.
Mi a flat track?
Az alapverseny oválon zajlik, nincs első fék, és a motorok geometriáját is a balkanyaros vonalvezetéshez tervezték, de szemben a salakmotorral, ezek váltós, 450-es gyári offroad motorokon alapuló gépek, 60-70 lóerőre leadására képesek a debreceni pályán. Szintén különbség a salakmotorhoz képest, hogy amíg a vaspapucsosok teljes gázzal teszik keresztbe a motort a kanyarban, a flat trackben – a nagyobb test miatt – el kell engedni egy pillanatra a gázt a kanyar előtt – avatott be a részletekbe ifjabb Adorján Zoltán.
BeA






























