Cs. Bereczki Attila
2022.09.29. 11:36
Másodjára látogatnak a cívisvárosba a világ legjobb flat track versenyzői.
Ismét a flat track világbajnoki sorozat egyik állomása Debrecen. Ezúttal – október elsején, szombaton 15 órától – az utolsó előtti, negyedik futamnak ad otthont a Gázvezeték utcai stadion.
„Az újdonságnak számító motoros szakág tavaly debütált Debrecenben, mégpedig akkora sikerrel, hogy újabb és újabb események megrendezésére kérték fel a cívisvárot ” – mondta Baráth Norbert főszervező az esemény hivatalos sajtótájékoztatóján.
Eddig német, cseh és francia futamokat bonyolítottak le, és nagyon kiélezett a küzdelem, hiszen az első három – az olasz Boncinelli, a spanyol Bailo és a szintén olasz Moschini – között alig két pont a különbség a tabellán. A debrecenit követően az itáliai viadal jelenti a világbajnokság végét, tehát a Perényi Pál-stadionban fordul a hajrára mezőny, így ádáz harc várható az esélyesek között. Tizenhat futamból áll a 30 fős mezőny alapversenye. Egyszerre hatan, de akár nyolcan is indulnak egy futamban. Az alapverseny után rendeznek még egy úgynevezett last chance futamot a továbbjutásért, majd a döntőben már három sorból tizenkét versenyző indul, és tíz kör után kerül ki a végső győztes – tudtuk meg a házigazda Speedwolf Debrecen elnökétől.
„Ezek a motorok nagyobb testű gépek, mint a salakmotorok, éppen ezért más stílusban kell motorozni. Tavaly Magosi Norbert kapta a szabadkártyát, és rendesen megszenvedett a nagy motorral”
– emlékezett vissza Baráth Norbert, akit a tájékoztatón jelentette be: idén ifjabb Adorján Zoltán kapja meg a lehetőséget, hogy megmutassa tudását hazai pályán, valamint egy másik magyar, Miklósi Tamás is rajthoz állhat.
Ifjabb Adorján Zoltán sajnálatát fejezte ki, hogy technikai okokból nem indult el idén a magyar flat track bajnokság, de némi vigaszt nyújt számára az, hogy egyből világbajnoki futamon debütál. A hazai Supermoto bajnokságban versenyző – és az amatőrök között élen álló – motoros reményét fejezte ki, hogy a közönség buzdítása legyőzi a lámpalázát.
„Édesapám jó tanácsokkal látott el, hiszen ő már megtett nagy tempóban néhány kört ezen a pályán” – mondta viccesen, utalva a magyar salakmotorozás ikonjára.
![]() | Debreceni 21-es: Adorján Zoltán 60 évesen még elmotorozna Budapestig egy kerékenA cívisváros ikonja szerint a mai fiatalokkal súlyos gondok vannak. |
Érdekesség, hogy idén két hölgy is motorra ül, a tavaly is Debrecenbe látogató osztrák és egy argentin versenyző. Minden bizonnyal ők lesznek a közönség első számú kedvencei, dacára annak, hogy nem tartoznak az esélyesek közé.
Az alapverseny oválon zajlik, nincs első fék, és a motorok geometriáját is a balkanyaros vonalvezetéshez tervezték, de szemben a salakmotorral, ezek váltós, 450-es gyári offroad motorokon alapuló gépek, 60-70 lóerőre leadására képesek a debreceni pályán. Szintén különbség a salakmotorhoz képest, hogy amíg a vaspapucsosok teljes gázzal teszik keresztbe a motort a kanyarban, a flat trackben – a nagyobb test miatt – el kell engedni egy pillanatra a gázt a kanyar előtt – avatott be a részletekbe ifjabb Adorján Zoltán.
Szombaton 15 órától dördül el először a startpisztoly. Jegyek elővételben is kaphatók (a www.speedwolf.hu oldalon szombaton 12 óráig), vagy a helyszínen válthatók 3 ezer forinttól. A pénteki edzés 15 órától ingyenesen megtekinthető. A verseny a 14 év alattiaknak ugyancsak ingyenes.BeA
Elkelt a Víg-Kend Major.
A leállás a ki- és belépő irányú forgalmat egyaránt érinti.
Igazgatóhelyettesére emlékezik a fürdőváros.
Betört egy házba.
A Szent-Györgyi Albert Orvosi Díj jelöltjeire még március 20-ig lehet szavazni.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.03.24)