Hosszú Katinka a legmenőbb, de még mindig Dzsudzsák a király!

A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata átadta az idén első ízben kihirdetett Sportmarketing Díjakat. A Díj keretében a Sportmarketing Tagozat a Neticle Media Intelligence céggel közösen az online és a közösségi médiát érintő kutatás alapján azt is értékelte, hogy a 2019-es évben kik volt hazánkban a legértékesebb sportolók és sportcsapatok.
A módszertanban szerepet kapott az adott sportoló vagy sportcsapat említéseinek száma az online médiában és a közösségi médiában, 2019-ben ezt mint médiaérték vették figyelembe. Emellett vizsgálták az említések attitüdjét is, hogy mennyire volt pozitív vagy negatív. Emellett a harmadik mutató a követői bázis nagysága volt.
A nemek arányát tekintve kijelenthető, hogy míg az első öt sportoló közül három nő is van, a tíz legjobb között nem találunk több sportolónőt. A sportágakat illetően az úszás és a labdarúgás dominanciája szembetűnő, de két teniszező is van a TOP 10-ben. Itt sokkal érdekesebb annak okait esetleg mélyebben vizsgálni, hogy olyan tradicionálisan sikeres „magyar” sportágak képviselői, mint a vízilabda, kézilabda, kajak-kenu vagy a vívás nincsenek reprezentálva a legjobbak között.


















