Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nagyot kaszál Budapest az EL-döntővel

| 2023. 05. 26. | 17:17:00
Több tízezer futballrajongó érkezik.
Nagyot kaszál Budapest az EL-döntővel
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A José Mourinho vezette AS Roma és a z Európa-liga rekordbajnoka, a spanyol Sevilla csapatának megmérettetése május 31-én mintegy 50 ezer futballrajongót csábít Budapestre. A két illusztris labdarúgó klub 15-15 ezer szurkolója mellett többezer szakmai szervezeti képviselő és újságíró érkezik majd az eseményre. Az Európa Liga-döntő nem csak sport élményt nyújt, a turisztikai forgalom és az országimázs szempontjából is jelentős. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) információi alapján már most több mint 34 ezer előfoglalást regisztráltak a fővárosi szálláshely-szolgáltatók.

A múlt heti elődöntők visszavágóin az olasz AS Roma és a spanyol Sevilla harcolta ki az Európa Liga döntőbe jutást, így a két országból érkező foglalási adatok is gyorsan felfutottak.

Sokan gondolhatják, hogy Budapestre látogatásukat nem csak egy napra tervezik, hiszen a döntőt megelőző napra szóló előfoglalási adatok is jelentősen megugrottak. Május eleji terveikhez képest kétszer több, mintegy 2000 olasz vendég ütemezett be már az előző napra is fővárosi városlátogatást, míg a spanyolok körében is közel 70 százalékos az emelkedés, közülük is majd 2000 vendég foglalt szállást már a meccs előtti napra. Mindez jól mutatja, hogy az EL döntő milyen jelentős mértékben járul hozzá a magyar turizmus és az abban működő vállalkozások piaci erősödéséhez.

A sportturizmus az egyik leggyorsabban növekvő turisztikai szegmens. Az olyan nagyszabású sportesemények, mint amilyen az Európa-liga-döntő, vagy az augusztusi atlétikai világbajnokság, nem csak katalizátorai a hazai turizmusnak, jelentős országimázsformáló erővel is bírnak. Gondoljunk csak a világhírű, a közösségi médiában számtalan követővel rendelkező sportolókra vagy a hozzánk látogató temérdek szurkolóra, akik egy ilyen alkalom után mind jóhírét viszik Magyarországnak. Megosztásaikkal mind személyesen mondják el, milyen élményekkel teli, biztonságos úti cél is hazánk. Mindemellett pedig később nagyobb eséllyel térnek vissza családjuk, barátaik körében, hogy immár nem szurkolóként, hanem valódi turistaként fedezzék fel hazánkat. Ezért is bír kiemelt jelentőséggel, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezésére többek közt Budapestet népszerűsítő imázsfilm is fut majd a kivetítőkön a Puskás Arénában és a szurkolói zónákban

– emelte ki Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgatójaja az EL döntő kapcsán. Hozzátette, az MTÜ, már az elődöntőket követően célzott közösségimédia kampánnyal vonzotta a Sevilla és Róma környéki szurkolókat Budapestre.

[Beillesztett cikk: Nézőcsúcs születhet a DVSC-Újpesten]

 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Újabb utca újul meg Debrecen belvárosában
Eltűnnek a Pásti utcai hepehupák.
A Gazdasági Versenyhivatal célkeresztjében a Temu
Versenyfelügyeleti eljárás indul a Temu online piactér európai működtetőjével szemben.
Duplája a lakbér Debrecenben a miskolcinak
Tovább emelkedett a lakhatás ára.
Bérbe adja a Hajdú tanyát Hajdúböszörmény
Jelentősen csökkent a közfoglalkoztatásban dolgozók száma, magyarázza a lépést a polgármester.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A levegő-kompresszorok fejlődéstörténete és jelenkori állapota
A levegő-kompresszorok fejlődéstörténete és jelenkori állapota
Az elmúlt néhány évtized robbanásszerű fejlődést hozott.
Aquaticum: fejlesztik a játszóházat és játszósarkot
Aquaticum: fejlesztik a játszóházat és játszósarkot
Az Aquaticum Debrecen Kft. pályázata.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés