Komádi új utakkal, belvízmentesen készül a jövőre

Komádi városnapi programsorozatának nyitónapján nemcsak kulturális eseményekkel, hanem kézzelfogható fejlesztésekkel is találkozhattak a helyiek. Augusztus 7-én ugyanis hivatalosan is átadták a felújított Baross és Kórház utcát, valamint azok kereszteződését. A két szakasz összesen 1151 méteren kapott új aszfaltburkolatot és megerősített útpadkát, de a környéken a Dózsa és Köztársaság, valamint az Arany János és a Fő utcák kereszteződése is megújult. A Türr István teljes és a Széchényi utcák egy rövidebb szakasza, valamint a Dózsa utcai zug a következő napokban újul meg, a munkálatok már elkezdődtek. Így a most átadott úthálózati bővítés meghaladja az 1400 métert.
A beruházás közel 50 millió forintból, teljes egészében a város saját forrásaiból valósult meg.
Tóth Ferenc polgármester az átadón hangsúlyozta: ezek az utcák napi szinten nagy forgalmat bonyolítanak, ezért időszerű volt a felújításuk. Beszédében egy másik, régóta húzódó problémát is érintett – a belvíz kérdését. Mint mondta, a TOP Plusz pályázati támogatásból a Baross utca Rákóczi utcáig tartó szakaszán a belvízelvezetés is megoldódik. A városrész, amelyet esős időben eddig gyakran sújtott a csapadékvíz elvezetésének hiánya, a jövőben biztonságban lesz.
A munkák a végéhez közelednek, mindössze mintegy 200 méter hiányzik a teljes kivitelezéshez. A korábbi költséghatékony megvalósításnak köszönhetően az önkormányzatnál 65 millió forint maradt, amelyből újabb utcák belvízmentesítésének terveit és kivitelezését készíttették el – ezek megvalósítása szintén napirenden van. – Ez a városrész mentesülni fog a belvíztől, és ez szorosan kapcsolódik az útépítéshez is – fogalmazott a polgármester.
Következhet a tanuszoda
– Komádi egyenletesen fejlődő, az erőforrásaival hatékonyan sáfárkodó település – jelentette ki Vitányi István országgyűlési képviselő az átadón, majd arról beszélt, hogy a dél-bihari kisváros ma már ott tart, hogy úthálózatának több mint 80 százaléka pormentes – ez sok település számára elérhetetlennek tűnő arány. Bár vannak példák a térségben százszázalékos lefedettségre, mint Biharkeresztes vagy Szentpéterszeg, aminek oka lehet, hogy ezek a települések hamarabb kezdhették el az útépítést. A képviselő külön kiemelte: az elmúlt másfél évtizedben Komádi látványosan fejlődött, az önkormányzat takarékos gazdálkodással, tudatosan használja fel a rendelkezésére álló forrásokat. – Példaértékű, ami itt történik. A település küzd a támogatásokért, és nem arra vár, hogy majd valaki megmondja fentről, mit tegyen – méltatta a város vezetését.
Vitányi István egy újabb, a jövőt érintő tervről is beszámolt: ha a választók ismét bizalmat szavaznak neki, Komádiban tanuszoda építését kezdeményezi. Ez a környékbeli kistelepülések és Békés megye északi része számára is lehetőséget adna az úszásoktatásra. A tanuszoda később a helyi strand felújításának és újranyitásának előszobája is lehetne – ez is régi vágya a városnak. – Ehhez a kormány, a képviselő, a polgármester és a lakosság együttműködése kell – tette hozzá.
A képviselő kitért a tágabb térségre is: a bihari régióba az elmúlt években több száz milliárd forint értékben érkeztek támogatások, többek között vasútfejlesztések és ipari beruházások. Berettyóújfaluban például 22 utca kap új burkolatot 700 millió forintból, míg a tervezett ipari park építését jelenleg egy ÁFA-vita késlelteti. Szó esett a bölcsődeépítésekről is, amelyek a munkaalapú társadalom kormányzati célkitűzéseit támogatják, hiszen lehetővé teszik, hogy a kisgyermekes édesanyák biztonságos körülmények között térhessenek vissza a munka világába.
A városnapi programsorozat első napján átadott útfelújítás nem csupán a közlekedési komfortot növeli, hanem szorosan kapcsolódik a belvíz elleni védekezéshez is, amely évtizedes gondokat orvosol. Komádi példája azt mutatja, hogy tudatos tervezéssel, takarékos gazdálkodással és együttműködéssel még egy határ menti kisváros is képes folyamatosan fejlődni. A múlt sikerei pedig újabb célok kitűzésére adnak alapot – legyen szó tanuszodáról, strandról vagy további belvízmentesítési beruházásokról.



















