Forgalmi vizsga: kevesebb lesz a feladat

Az elmúlt években kiderült, hogy a négy manőver helyszínének megtalálása a vizsgáztatás időpontjában túlságosan sok időt vett igénybe, és emiatt kevesebb idő maradt a tényleges vezetésre, ezért csökkentik jövőre a kötelező feladatok számát – mondta el a Kossuth Rádió Napközben című műsorában Érsek István, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnök-helyettese.
Érsek István szerint a manőverezési feladatok csökkenése ugyanakkor nem egyenlő a vizsga színvonalának csökkenésével. A változtatásnak éppen az volt a célja, hogy a forgalomban való vezetés során több idő maradjon a tényleges ismeretek felmérésére – tette hozzá.
Eddig a tanterv-és vizsgakövetelményben összesen kilenc lehetséges manővert írtak elő, melyből négyet kellett végrehajtani. A 2017. január 1-jén hatályba lépő változás következtében hét lehetséges közül kell kettőt elvégezni.
Nem kell többé bemutatni a saroktolatással történő megfordulást kereszteződésben, valamint a balra hátra történő parkolóba beállást sem. Megmaradtak a jobbra előre, jobbra hátra, balra előre történő 90 fokos beparkolások, illetve a párhuzamos parkolás és a klasszikus megfordulási manőverek, mint az Y-, és az U-megfordulás.
















