Kínai „agyat” kapnak a debreceni BMW-k

A BMW a kínai technológiai céget, a Momentát választotta a következő generációs vezetéstámogató rendszerek (ADAS) fejlesztésére új elektromos autócsaládja, a Neue Klasse számára – számolt be elsőként a kínai Tencent, írja a vg.hu.
A BMW ezzel a lépéssel követi a Mercedes-Benz példáját, amely korábban szintén a Momentával lépett partnerségre. A döntést márciusban már sejteni lehetett, amikor a BMW vezérigazgatója egy interjúban utalt arra, hogy kínai céget keresnek ADAS-együttműködésre.
A választás végül az egyik legfejlettebb MI-alapú önvezetési technológiát fejlesztő kínai startupra esett, amely így kulcsszereplővé válik a német gyártó elektromos stratégiájában.
Mi az ADAS?
A legfontosabb tulajdonsága a balesetmegelőzés. Bár az autóforgalom az elmúlt három évtized alatt megtriplázódott, a balesetek száma megfeleződött, köszönhetően a modern vezetéstámogató rendszer (Advanced Driver-Assistance System, ADAS) elterjedésének.
Az ADAS a járműbe épített teljes elektronikus rendszerrel kapcsolatban áll. A mesterséges intelligenciát (AI), érzékelőket és HMI (human-machine) kezelőfelületet használó vezetéstámogató rendszer alapvető előnye, hogy hamarabb ismeri fel az esetleges veszélyeket, mint az emberi agy, és a megfelelő biztonsági beavatkozással gyorsabban is reagál rájuk.
A szenzoroktól, kameráktól kapott adatokat az autóban lévő intelligens szoftver dolgozza fel, majd ha szükséges, aktiválja a hardvert.





















































