Déri Múzeum: nem sérült maradandóan az Ecce homo

Néhány napja írtunk róla, az Index szerint helyrehozhatatlanul megsérült Munkácsy monumentális alkotása, az Ecce homo. A hírportál közlése szerint a 36 négyzetméteres festményt hengerre tekerve szállították. A henger egy dobozban volt, a problémát az okozta, hogy a henger egy része a doboz hiányosságai miatt leért a láda aljára, ahol a légpárnás fóliára és a hungarocell darabokra nyomódott. A Déri Múzeum keddi közleményében megerősítette, hogy a bécsi Künstlerhausból Debrecenbe történő szállítás során a vászon egy részén a kibontás után deformálódást észleltek a restaurátorok, ami valóban nyomás következtében keletkezett.
Kisimult
Azonban állítják, a debreceni főrestaurátor már akkor annak a reménynek adott hangot, hogy a feszítés során – és a megfelelő klíma hatására – megszűnik a vászon elváltozása. Már a felfeszítés során örömmel lehetett látni a vászon kisimulását. Hetek múlva teljesen eltűnt a deformálódás, vagyis nem történt maradandó sérülés – áll a közleményben. Kitértek arra is, az Ecce homo Bécsből Budapestre történő szállítását nem a Déri Múzeum rendelte meg, hanem a Magyar Nemzeti Galéria, így a szállító céget sem a Déri Múzeum választotta ki. A képet Pécsen, Budapesten és Bécsben mutatták be, ugyanis a közönség részéről ugyanis elementáris igény mutatkozik a képek együttes megtekintésére.
Angi János, a Déri Múzeum új igazgatója vizsgálatot rendelt el a három Munkácsy-kép aktuális állapotának felmérésére. Ígérik, az eredményéről tájékoztatni fogják a közvéleményt.


















