Debrecenben növeli a munkahelyek számát a British Telecom

Rogier Bronsgeest, a BT Global Services ügyfélszolgálati részlegének elnöke és teljes globális vezetősége látogatott Debrecenbe csütörtökön. Elmondta: a cég is megérezte kissé a válságot, de most újra felívelő szakaszba lépett. 170 országban szolgálják ki ügyfeleiket, mintegy 10 ezer szakember összehangolt munkájának eredményeként. 12 éve, 1999-ben nyitották első irodájukat Budapesten, azóta már Debrecenben is nyílt ügyfélszolgálati központjuk. Az alkalmazottak létszámát Debrecenben a tervek szerint 60-ról 220-ra növelik, de hogy pontosan mikorra, azt nem tudta megmondani. (Az összlétszám 300-ról 600-ra emelkedik várhatóan.)
Az alkalmazottaik 90 százaléka diplomás, és több nyelven beszél. Többek között ezért is alkalmas hely Debrecen, hiszen itt az egyetem végzősei között számos leendő szakember akad.
Ferenczi Tamás, a BT európai regionális szolgáltató központjának igazgatója hozzátette: terveik vannak, de konkrétumokról még nem lehet beszélni. A cég a jövedelmi viszonyokat illetően arra törekszik, hogy versenyképes fizetésekkel tartsa meg a dolgozóit.
Az összejövetel vendége volt még prof. Dr. Fábián István, a Debreceni Egyetem rektora, aki elkötelezettnek nevezte az intézményt abban, hogy a magas hozzáadott értéket képviselő cégeket kiszolgálja. Meghatározónak nevezte az egyetem szerepét a térségben az innováció szempontjából. Az informatikusok, a nyelvet beszélő frissdiplomások minél magasabb szintű tudásáért sokat tettek/tesznek, ezt mutatja az is, hogy a Kassai úti campuson az informatikai kar új épületet kapott.


















