Bónusz Brigád: vissza a csőd széléről

2010. szeptember 1-jén indult el a közösségi vásárlás Magyarországon. A piacvezető kuponos cég számára a legnagyobb 10. születésnapi ajándék az, hogy sikerült csődegyezséget kötnie a hitelezőivel. A szolgáltatások és utazások a csődvédelem alatt is kaphatók a kuponos oldalon, de a folyamat lezárása után termékeket is vásárolhatnak majd a felhasználók.
A Bónusz Brigád partnerei reklámköltésének túlnyomó részét átvállalta az elmúlt években, akkor is, amikor az ajánlatukra nem érkezett vásárlás. Ez kiemelten igaz a járvány kitörése óta eltelt időszakra, mivel a koronavírus rendkívüli helyzetet teremtett a világban és Magyarországon is. Az utazási és egyéb szolgáltató szektorok bedőlése, a vásárlási szokások megváltozása a Bónusz Brigádot is nehéz helyzetbe hozta.
Áprilisban az oldal megközelítőleg 100 partnerétől kért türelmet a számlák kifizetésével kapcsolatban. A felháborodott partnerek közül azonban néhányan a médiához fordultak azt híresztelve, hogy a Bónusz Brigád fizetésképtelen. Ez pánikhangulatot eredményezett, aminek hatására mind a vásárlók, mind a partnerek megrohamozták a céget. Ezért is volt szükség csődvédelemre, melynek során a Bónusz Brigádnak sikerült csődegyezséget kötni.
A csődegyezség azt jelenti, hogy a cég újratárgyalta tartozásai mértékét, és kedvezőbb feltételekkel állapodott meg.


















