Átadták a 471-es főút Debrecent és Hajdúsámsont összekötő szakaszát
Kétszer kétsávosra bővült a 471-es főút Debrecen és Hajdúsámson közötti szakasza. A 4,6 kilométeres részen új, jelzőlámpás csomópontokat alakítottak ki a Kelence, a Szikigyakor, valamint a Sámsonkert utcáknál – hangzott el az augusztus 25-i átadón. A korábban balesetveszélyesnek mondható szakaszon fizikailag elválasztott forgalmi sávokon érhetik el úti céljukat a közlekedők. A nettó 7,4 milliárdos projekt során három buszmegálló párt alakítottak ki, buszfordulót a Sámsonkert utcában, valamint 5,9 kilométer új szervizút és 830 méter új kerékpárút épült.
– Azt gondolom, hogy Hajdúsámson jövője, fejlődése szempontjából a legfontosabb és az egyik legmeghatározóbb beruházás átadóján vagyunk – fogalmazott Antal Szabolcs. Hajdúsámson polgármestere hozzátette, ez az út azt jelenti a helyieknek, mint a magzatnak a köldökzsinór.
Mint mondta, Debrecen és Hajdúsámson jó kapcsolati viszonyának megerősítését fogja szolgálni az út, és ennek köszönhetően jobban együtt tudnak működni a megyeszékhellyel.
Papp László, Debrecen polgármestere azt mondta, a legbiztonságosabb és legkorszerűbb úton ma Hajdúsámsonból lehet megközelíteni a megyeszékhelyet. Kifejtette, "hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk" Kelet-Magyarország közlekedésfejlesztésében. – Az új városfejlesztési stratégia új dimenzióba lépteti a várost, és meggyőződésem szerint a fejlesztésnek köszönhetően az agglomerációt is – jelentette ki Papp László. Mint mondta, biztos abban, hogy a 471-es főút katalizálni fogja azt a gazdaságfejlesztési folymatot, ami Debrecenben az elmúlt években tapasztalható volt, és valóban munkahelyeket, kulturáltabb közlekedési lehetőségeket hoz létre a város keleti oldalán. – A 471-es főút Debrecent Kelet-Magyarországgal köti össze. Sokszor tesznek különbséget az ország keleti és nyugati része között, de azt hiszem, ez a fejlesztés igazán európai színvonalú és minden tekintetben kiszolgálja a régió érdekeit – hangsúlyozta a polgármester.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, folyamatosan fejleszteni kell a közúthálózatot azért, hogy Magyarország vonzerejét beruházás-ösztönzés szempontjából növelhessék.
Kiemelte, 2010 óta 21 helyet javított az ország abban a világrangsorban, melyet a világbank állított össze logisztikai szempontból. Idén 214 útfelújítási, útépítési projekt zajlik 642 kilométeren, 2024-ig pedig közúti és vasúthálózati fejlesztésre 5 ezer milliárd forintot fordít a kormány. Fontos célként tűzte ki, hogy a megyei jogú városok, a nagyvárosok, a kiemelt gazdasági területek, a nagy forgalmú ipari parkok becsatlakozzanak a gyorsforgalmi úthálózatba négysávos utakkal. Emellett cél az is, hogy az autópályák és a gyorsforgalmi utak elérjék az országhatárt, és hogy az ország bármely településéről fél órányi vezetés után el lehessen érni egy gyorsforgalmi utat.
– Ma tovább javult Debrecen és a térség közlekedési helyzete és a város logisztikai pozíciója. Ez az út biztosítja a gyors beérkezést Debrecenbe a hajdúsámsoniaknak, a nyíradonyiaknak, valamint a környéken élőknek. De ez még csak az elvégzett munka fele, hiszen a hajdúsámsoniaknak nem az a vágya, hogy gyorsan beérjenek a dugóba, hanem az, hogy gyorsan beérjenek Debrecenbe – fogalmazott Szijjártó Péter. Hozzátette, a bevezető út folytatásaként a belső debreceni szakaszt is fel kell újítani, kétszer kétsávossá kell tenni azért, hogy a most átadott beruházás valóban elérje célját. Ennek érdekében a NIF Zrt. elkészítette a terveket, illetve azok módosítását, a város új stratégiájába illeszkedően pedig az útfelújítás következő fázisát is meg fogják valósítása – tette hozzá a külügyminiszter.
Szijjártó Péter elmondta, Debrecen az ország keleti részének központja, éppen ezért a logisztikai, közlekedési helyzetének javítása kiemelt kormányzati feladat kell, hogy legyen.
Hozzátette, a beruházásösztönzéssel foglalkozó ügynökségnél jelenleg 21 olyan beruházásról tárgyalnak, amelynek egyik lehetséges helye éppen Debrecen. A cívisvárosban lévő vállalatok 25 beruházási szándékot jelentettek be, melyet a koronavírus miatti nehéz helyzetben hajtanak végre. A beruházások összesen 12 milliárd forintnyi értéket képviselnek, megmentenek 2900 munkahelyet, és ehhez a kormány 6 milliárd forintos támogatást ad – fogalmazott.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, a szakasz kivitelezési munkálatai 2018 szeptemberében kezdődtek; a beruházás során 22 ezer köbméter aszfaltot használtak fel, és mintegy 2700 négyzetméternyi zajvédelmi fal létesült. Emellett 300 fát ültettek, 10 ezer cserjét és mintegy 120 ezer négyzetméternyi felületen füvesítettek.