A magyar autópiac pangása

Kevesebb mint 29 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba az év első nyolc hónapjában, vagyis az eladások a tavalyihoz hasonló mértékben, csaknem 40 százalékkal zuhantak. Az autópiac olyannyira pang, hogy a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) nemrég lefelé módosította előrejelzését, így a korábban becsült 65 ezer helyett az idén jó, ha 50 ezer új személygépkocsi talál gazdára. Mindez egyúttal azt jelenti, hogy az éves újautó-forgalom a harmadára zsugorodhat a válság előtti túlfűtött évekhez képest, amikor 170-180 ezernél több négykerekű is elment.
A nyomorúságos piaci helyzet nem írható csupán a globális válság számlájára. A 2002–2008 közötti bőkezű hitelezések nyomán mesterséges többletforgalom alakult ki, ami ma akadályozza az autók cseréjét. A devizaalapú forinthitelesek – az árfolyamromlásból fakadóan megnövekedett törlesztőrészletek miatt – nem tudnak „kiszállni” az autójukból, egyes becslések szerint a lízingcégek tavaly 27 ezer gépkocsit vettek vissza a fizetni nem tudóktól.
A hvg.hu írása a magyar autópiac helyzetéről és kilátásairól itt olvasható!
















