5 tipp a tökéletes PR-cikk elkészítéséhez

PR cikket írni nem egyszerű. Hatékonysága abban rejlik, hogy tömören, választékosan, pontosan fogalmaz, közben pedig nem csak informatív, hanem gördülékenyen, könnyen olvasható – talán még szórakoztató is. A jól megírt cikk segít a vállalkozás vagy szervezet hírnevének építésében, az online láthatóság növelésében, és persze nem utolsó szempont az sem, hogy általuk nőhet az ügyfelek bizalma is a cég felé. És a profit is! Hogy hogyan érdemes mégis nekikezdeni? Lássuk!
Kiknek van szüksége PR cikkekre?
PR cikkekre többek között annak van szüksége, aki céget vagy szervezetet üzemeltet, nekik viszont nélkülözhetetlen manapság. Ha egy szolgáltatónak az a célja – és nyilván az –, hogy pozitív képet alakítson ki magáról, valamint az általa képviselt értéket is közvetítse, nagy hátránnyal járhat nem foglalkozni az online megjelenések e formájával. A PR cikkekre tehát leginkább annak van szüksége, aki nagyobb profitra és közismertségre szeretne szert tenni, miközben bizalmat épít.
5 tipp a tökéletes PR cikk elkészítéséhez
- Mondhatjuk, hogy egy PR cikk egyik legfontosabb része a lead, azaz a rövid bevezető arról, hogy miről lesz szó a szöveg többi részében. Az olvasók nagy része ugyanis nem szán túl sok időt az olvasásra, viszont, ha a lead izgalmas és megszólítja őket, nagyobb eséllyel fogják továbbolvasni az írást. Tehát: a jó PR cikk első bekezdése figyelemfelkeltő.
- Nincs szükség felesleges információkra – törekedj a legfontosabb üzenet átadására. A könnyű áttekinthetőség és érthetőség kulcsfontosságú. Tehát: a jó PR cikk lényegre törően fogalmaz.
- Bátran használj alcímeket és kiemeléseket! Ezzel felhívhatod a legfontosabb gondolatokra a figyelmet, valamint ezek segítségével könnyebben rögzülhet az olvasóban a cég üzenete. Tehát: a jó PR cikk átlátható.
- A helyesírás és a pontos fogalmazás legalább annyira fontos, mint maga stílus. Írj gördülékenyen, fogalmazz egyszerűen és logikusan, mégis választékosan, változatosan, könnyen olvashatóan. Mindig ellenőrizd magad, olvasd át többször a cikket, mielőtt nyilvánossá teszed. Tehát: a jó PR cikk professzionális.
- A tökéletes PR cikk pedig leginkább tapasztalatot igényel. Egy igazán hatékony cikk mögött több száz, ha nem ezer órányi gyakorlat bújik meg. Önképzés, gyakorlás, és kitartás – ezek bizonyára minden szövegírónak ismerős kifejezések. Bár a PR cikk könnyednek tűnik, valójában rengeteg – az olvasó számára láthatatlan – munka van mögötte. Egyebek mellett ezért is lehet érdemes cikked megírását egy PR ügynökségre bíznod.
A tökéletes PR cikk tehát nem a véletlen műve, és nem is szabad, hogy az legyen. Profi PR cikkekkel rengeteget tehetsz vállalkozásodért, növelheted online láthatóságod és az ügyfeleid cégedbe vetett bizalmát is. Leendő (vagy meglévő) vásárlóid, megbízóid jobban megismerik tevékenységed általuk, és így hamarabb eshet a választásuk rád, mint a konkurenciára – akiről kevesebb információjuk van. Az 5 tipp pedig abban segíthet, hogy ez meg is valósuljon!














