Cívishír.hu
2022.09.21. 11:13
A debreceni beruházás a Sámsoni út átépítésének a része.
Elkezdődött a Sámsoni úti nagyprojekthez kapcsolódóan az Acsádi út felújítása szeptember 21-én Debrecenben; a munkálatok ezen az úton 1000 métert érintenek; egyes szakaszokon „csak” az elhasználódott útburkolatot cserélik, másutt a pályaszerkezet szintén rekonsttrukcióra szorul – hangzott el a témáról tartott szerdai sajtótájékoztatón. A fejlesztés a Kard (400 méteren) és a Diadal (140 méteren) utcákon szegényépítéssel márciusban kezdődött el,. Az Acsádi úton jövő tavasszal végezhetnek az építőmunkások.
Papp László, Debrecen polgármestere örömmel állapította meg, hogy a Sámsoni úti beruházást nem érinti a pénzhiány miatti átütemezés. A 471-es út belterületi szakaszának fejlesztéséről mint régi kötelezettségről beszélt, kitérve arra, hogy Tasó László országgyűlési képviselő nemcsak abban volt erős szövetséges, hogy a megvalósítás megkapja a szükséges politikai támogatást, hanem abban is, hogy ne kerüljön le a tervezőasztalról ebben a recesszióval fenyegető időszakban. Sőt, arról is meggyőzték a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. vezetőit, hogy a Sámsoni út melletti más, csatlakozó utak is megújuljanak a lakók érdekében.
– A már említett Kard utcán már végeztek az aszfaltmarással; a Acsádi úti megállóhelyek ideiglenesen a 39. számhoz és a 14-16. számhoz kerülnek át. A Kard utcán is várható, hogy a munkák miatt valamennyivel odébb teszik a buszvárókat – tette hozzá Tasó László, a választókerület országgyűlési képviselője. Elmondta: a Sámsoni úton már idén megkezdődnek a közműkiváltások, jelenleg még engedélyek beszerzése folyik. Magának a Sámsoni útnak a 2x2 sávra bővítése szervizutakkal, parkolókkal, valamint 8 jelzőlámpás csomópont kialakításával a Simon István utcától a Mátyás király utcáig terjedő 1850 méteren 2024 őszére fejeződhet be.
Ami a Mátyás király utcától a Kassai útig terjedő 1000 méteres szakaszt illeti, ennek tervezése idén befejeződhet. A dolgot bonyolítja, hogy a vasúti átjárót aluljáróvá alakítanák át, ezt a folyamatot azonban össze kell hangolni a 100-as vasúti fővonal korszerúsítésével. Tasó László abban bízik, hogy 2024-ben elkezdődhetnek az útépítési munkálatok (legalább az előkészületek), de ehhez az is szükséges, hogy az ország financiálisan jó helyzetben legyen. Kedvező forgatókönyv esetén a Sámsoni úti nagyprojekt – a sínek alatt vezető aluljáróval együtt – 2026-2027 körül fejeződhet be.
A júliatelepiek a városrészi útépítésekkel már megtapasztalhatták, hogy ezek a beruházások mennyivel megkönyítik az életét. Ezért az Acsádi út környékén lakók számára is nagy áttörést jelent ez a beruházás – jelentette ki Becsky István önkormányzati képviselő. Hozzátette, a Sámsoni úti vállalkozókkal sikerült közös hangot találni, azaz kielégíteni az igényeket.
![]() | Nem külső cégnek fizetne Debrecen a jelzőlámpák üzemeltetéséértÚj gazdasági társaságot alapít a város az észszerűbb gazdálkodást célozva. |
RaL
A vonatközlekedés mindkét vágányon szünetel.
Két vidéki banda csapott össze.
Több mint 100 iskola csatlakozott már a programhoz.
A Kréta-rendszerben üzent a szülőknek.
A megbeszélés csupán tájékozódó jellegű volt.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.09.22)