Évi 3-4 millió nélkül is bekerülhet a debreceni elitiskolára!
Napokon belül megszavazhatja a közgyűlés a debreceni polgármester azon előterjesztését, mely szerint egy ösztöndíjprogram révén olyan debreceni gyerekek is tanulhatnak majd a pallagi nemzetközi iskolában, akiknek egyébként esélye sem lenne erre a borsos képzési díjak miatt.
Az augusztus 22-i önkormányzati közgyűlésre készített javaslat a 2020/2021. tanévtől tenné lehetővé ezeknek a gyerekeken a részvételét. Az ösztöndíjprogram a tehetséges vagy kimagasló eredményt elért debreceni diákoknak nyújtana lehetőséget. A jelentkezők pályázat útján nyerhetnek felvételt a Debreceni Nemzetközi Iskola négy oktatási programjának valamelyikére, a legjobbakkal a tanintézmény szakemberei elbeszélgetnének, rangsort állítva fel. Ezt követően a pályázatokat egy háromfős bizottság bírálná el. A testület az iskola igazgatójából, az önkormányzat humán főosztályának vezetőjéből és a Debreceni Egyetem oktatási rektorhelyetteséből állna. Az ő egyhangú döntésük alapján tennének szakmai javaslatot a jegyzőnek az ösztöndíj odaítélésére.
Azt, hogy mennyien kerülhetnek be ily módon a különleges iskolába, a fedezett összegével együtt az önkormányzat éves költségvetése során határoznák meg.
Az előterjesztés egyebek mellett kitér rá: csak olyan tanuló támogatható, aki
- magyar állampolgár;
- a szülei is azok;
- legalább egy éve állandó debreceni lakhellyel rendelkeznek;
- a gyermek betöltötte a 10. életévét;
- a háztartásban az egy főre eső nettó összjövedelem a pályázatot megelőző 3 évben nem haladta meg a 250 ezer forintot.
[Beillesztett cikk: Igazítanak az oktatás látószögén Debrecen különleges iskolájában]
Az ösztöndíjprogram szándékáról már lehetett hallani korábban. Ugyanakkor augusztusban a baloldali ellenzéki választási szövetség (DK, MSZP, Párbeszéd, Szolidaritás) is azzal kezdett el kampányolni, hogy a létszám 30 százalékát debreceni tanulókkal töltenék fel.
Az első tanév már most kezdődik, így az emlegetett ösztöndíjprogram révén bekerülő gyerekek esetében már lesz gyakorlati tapasztalat az iskola működéséről.
RaL