Cívishír
2018.11.20. 17:35
Elhárult a szerződéskötés előtti utolsó akadály, már „csak” a pénzt kell biztosítani a várva várt óriásberuházásra.
A NIF november 9-én küldte ki az eljárás eredményére vonatkozó összegezést, a három ajánlattevőnek 10 napja volt az esetleges jogorvoslatra. A legkedvezőbb ajánlatot a már említett debreceni cég tette, nettó 35 milliárd forintért vállalják a 36 hónapos kivitelezési idővel járó nagyberuházást. A budapesti Strabag ajánlata 38, a lábatlani DS Konzorcium 40 milliárd forintról szólt – olvasható a Közbeszerzési Adatbázisban.
– A szerződés megkötésére az összegezés kiküldésétől számított hatvan nap áll rendelkezésre. A kivitelezés, a szükséges forrás biztosítás esetén tervezetten 2019 második negyedévében kezdődhet meg – mondta a Cívishírnek Kiss Boglárka szóvivő.
Mint ismert, tavaly ősszel a HUNÉP és a STRABAG alkotta Új Főnix Konzorcium hiába tette a legkedvezőbb ajánlatot nettó 34,4 milliárd forinttal, mégsem írtak alá velük szerződést. Az ok: a kormányzat 2016-ban még 21 milliárd forinttal kalkulált az intermodális központként költségeként, ez azonban már csak az építőipari árak emelkedése miatt is tarthatatlannak bizonyult.
![]() | Debrecen polgármestere nemet mondana a főpályaudvar-projekt fellazításáraLekerült a napirendről, hogy a város is fizessen. |
A több mint másfélszeres drágulás feladta a leckét, Lázár János miniszterként a műszaki tartalom csökkentéséről beszélt, míg Kósa Lajos – országgyűlési képviselőként – Debrecen városának anyagi hozzájárulását vetette fel. Végül idén januárban éppen Kósa Lajos – már a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős miniszterként – közölte: a főpályaudvar elkészülhet az eredeti formában és az önkormányzati szerepvállalás ötlete is fiókba került. Helyette a NIF új értékbecslést folytatott le, majd kiírták a második ajánlattételi felhívást, azt, aminek az eredményét cikkünk elején ismertettük.
A negyedik Orbán-kormánynak azonban nem tagja sem Lázár János, sem Kósa Lajos. Reméljük, a beruházás megkapja a kormánytól a szükséges forrást és nem lesz akadálya a tavaszi kezdésnek. A főpályaudvar megépítése a finanszírozás akadályai nélkül sem ígérkezik könnyű falatnak, gondoljunk csak a vasúti és a közúti közlekedés érzékenységére. A jó hír, hogy éppen a HUNÉP az a cég, amellyel Debrecennek az elmúlt években csak jó tapasztalatai lehettek.![]() | Messi passzol a debreceni cégvezér filozófiájáhozSzűcs Gyula a politikai kapcsolatok jelentőségéről, kötélen táncolásról,az ideális vezetőről. |
A főpályaudvar egyébként november 20-án is témát adott a debreceni közéletnek, most éppen a Jobbiknak.
Ratalics László
52 évet élt.
Otromba tréfa vagy valami más?
Az egyetemi vezetés kikerülésével döntöttek. Úgy tűnik, nagy hiba volt.
Ha S. Andrea meg is éli a feltételes szabadlábra helyezését, addigra elmúlik hatvan.
A kislány és édesanyja is jól van.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2021.01.19)