Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Debrecen polgármestere nemet mondana a főpályaudvar-projekt fellazítására

| 2018. 01. 24. | 12:23:00
Lekerült a napirendről, hogy a város is fizessen.
Debrecen polgármestere nemet mondana a főpályaudvar-projekt fellazítására
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jelen állás szerint nincs szó arról, hogy az önkormányzatnak be kellene szállnia a főpályaudvar-beruházásba – reagált a Cívishír kérdésére Papp László.

Debrecen polgármestere hangsúlyozta: változatlan műszaki tartalom mellett kívánják elfogadtatni az idő közben 21 helyett már 34 milliárd forintos költségű intermodális központ megvalósítását, ami kapcsán a beruházás végrehajtásáért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakértők révén – 2018-as árakon – felülvizsgálja a projekt anyagi igényét, majd utána határoznak új közbeszerzési eljárásról. Erről egyébként kedden Kósa Lajos megyei jogi városok fejlesztéséért felelős miniszter is beszélt keddi, debreceni sajtótájékoztatóján.

Elektromos buszok? Az még odébb van

Kósa Lajos még december kijelentette: meg kell vizsgálni, Debrecen mennyivel tud beszállni a megemelkedett költségekbe. E melletti érvként azt hozta fel, hogy az elkészült létesítmények egy részét a város hasznosítja majd. A Modern Városok Programért felelős politikus a főpályaudvar kapcsán az elmúlt időszakban többször megjegyezte, elképzelhető a műszaki tartalom felülvizsgálata, optimalizálása. A Hajdú-bihari Naplónak adott interjújában például felvetette, nem értelmetlen-e drága szellőztető-rendszert építeni a jelenlegi tervek alapján a föld alá kerülő buszállomásnak, ha addigra (a 2020-as évek elejére – a szerk.) elektromos és alternatív meghajtású járművekkel kiküszöbölhető a probléma.

Ez utóbbit Papp László – derül ki a Cívishírnek adott válaszából – másként látja. – Nem tartom realitásnak, hogy Debrecen addig elektromosra cserélje a buszait. Lehetséges, hogy 15 év múlva így lesz, de garanciát nem vállalhatok. A szellőztető-rendszert meg kell építeni – mondta.

A felszínen? Úgy nem kell

– A város azt szeretné, ha az állam a jelenlegi műszaki tartalommal építené meg a létesítményt. Ha a főpályaudvarhoz tartozó felszín alatti buszpályaudvart a felszínen kell megépíteni, akkor inkább ne legyen intermodális központ. Mert annak semmi értelme, hogy az a napi 1100 autóbusz, ami jelenleg is megfordul a Petőfi téren, ugyan úgy pöfögjön tovább – fogalmazott.

– Ennek a projektnek a legdrágább része az, ami a föld alá kerül, de ez is az értéke. Ebből a szempontból a helyi ellenzéki erők is folyamatosan kritizálnak. De akarunk-e nagy felszíni buszvégállomást csinálni a Petőfi téren? Én biztosan nem. S mivel az intermodalitás sarokpontja, hogy a tömegközlekedés végállomása egy helyre legyen szervezve, a helyszín a vasútállomással adott, máshová felépíteni nem lehet – fűzte hozzá a polgármester. Megjegyezte: elfogadja, hogy a 2014 végén kalkulált árak 2018-ra megváltoztak, és azt is, hogy az állam a költségek kontrollálásában érdekelt, de a beruházást a város jövője és regionális központi szerepe miatt a kormány kiemelten kezeli.

[Beillesztett cikk: Főpályaudvar: új közbeszerzés jöhet!]

Tegyük hozzá, Kósa Lajos az említett keddi sajtótájékoztatón már nem utalt a projekt műszaki tartalmának csökkentésére, mint mondta, a NIF tervezői értékbecslése a jelenlegi elképzeléseket veszi alapul. – Jelenleg nincs szó arról, hogy a hétköznapi ember számára érzékelhető módon eltérnének az intermodális központ 2014 végi tervétől, így például a buszpályaudvar a föld alatt kapna helyet – mondta a tárcavezető.

Azért fontos ezt ennyire kiemelni, mert szintén decemberben Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter is közölte: felülvizsgálják az eredeti tervekhez képest harmadával drágult debreceni beruházást és csökkenthetik annak műszaki tartalmát.

Papp Lászlóval a Cívishír hosszabb interjút is készített, amelyet hamarosan olvashatnak.

Ratalics László

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
 Autó égett Debrecenben
Autó égett Debrecenben
Személyautó oltásához vonultak a város hivatásos tűzoltói.
Egy debreceni számára megvalósult az amerikai álom
Egy debreceni számára megvalósult az amerikai álom
Pásti Regina sportol és pszichológiát tanul Kansasben.
Koronavírus: emelkedett koncentráció Debrecenben
Koronavírus: emelkedett koncentráció Debrecenben
Megérkeztek a legfrissebb adatok.
Beépítik a régóta üresen álló debreceni telket
Beépítik a régóta üresen álló debreceni telket
Négyszáz lakást alakítanak ki a Hajnal utcán.
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Debrecenben 987 ezer forint a négyzetméterárak középértéke.
Szoboszlói úti lezárás: csere!
Szoboszlói úti lezárás: csere!
Debreceni csomópont-átépítés: az egyik buszmegállót visszaadják, a másikat lezárják.
Stúdiókonténerben szólhat a nóta
Stúdiókonténerben szólhat a nóta
A ministúdió októbertől áprilisig lesz a DSZC Kreatív technikum udvarán.
Az ember, akinek sokat köszönhet Debrecen
Az ember, akinek sokat köszönhet Debrecen
A magyar történelem kiemelkedő alakja.
Egy debreceni okozott halálos balesetet a 4-esen
Egy debreceni okozott halálos balesetet a 4-esen
Kocsisor előzésébe kezdett, ám a manővert nem tudta befejezni.
Egyetemi rangsor: Debrecen őrzi helyét
Egyetemi rangsor: Debrecen őrzi helyét
Elkészült a Times Higher Education legújabb ranglistája.
Nyoma veszett egy debreceni lánynak
Nyoma veszett egy debreceni lánynak
Augusztus óta nem találják.
Asztalon a debreceni hajléktalanok ügye
Asztalon a debreceni hajléktalanok ügye
A lakossági panaszokra is reagálna az önkormányzat.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Mi Hazánk: nincs paktum, nincs alku
Mi Hazánk: nincs paktum, nincs alku
Egyedül indulunk a választáson - mondta Toroczkai.
Hirdetés
Hirdetés
Elhallgattak a fegyverek a Közel-Keleten
Elhallgattak a fegyverek a Közel-Keleten
Egy magyar állampolgár is túsz még Gázában.
Hirdetés
Hirdetés
A mi életünkben soha vissza nem térő alkalom
A mi életünkben soha vissza nem térő alkalom
Egy különleges programra invitálnak a hortobágyiak.
Gazdaság
Döbbenetes mértékben nőttek a lakásárak
Debrecenben 987 ezer forint a négyzetméterárak középértéke.
Egészségügy: mentesség a nyugdíjas dolgozóknak
A fizetés mellett a teljes nyugdíjuk is jár nekik.
Brillírozik a 1818 DÁP Ügyfélszolgálat
Mérföldkő a közigazgatásban.
Lehet potyázni az új debreceni ALDI-nál?
Kiderült, hogy mennyit kell fizetni a parkolásért; a magyarországi üzletlánc harmadik legnagyobb boltja nyílt meg.
Vállalkozásismereti roadshow állomása volt a DSZC
Vállalkozónak lenni lehetőség, de mindemellett lélektaniság is: mentálisan is képesnek kell lenni az önálló útra lépéshez.
Két cég aszfaltozik öt böszörményi utcában
Összesen 167 millió forintot fordítanak fejlesztésre.
Támogatott tartalom
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
Mikor költözhetünk majd az űrbe?
És egyáltalán mi értelme volna? – Indul a 6. MVM Future Talks
Jön a Berettyói Régiségvásár és Bolhapiac!
Jön a Berettyói Régiségvásár és Bolhapiac!
Őszi különlegességek és veterán varázs október 18-án.
Az egészségesebb, fenntarthatóbb életért mutatott jó példát a Sensirion
Az egészségesebb, fenntarthatóbb életért mutatott jó példát a Sensirion
A repülőtér futópályáján rendezett versenyen három csapattal indult a svájci szenzorgyártó cég debreceni leányvállalata.
Hirdetés
Hirdetés