Hirdetés

Főpályaudvar: új közbeszerzés jöhet!

Cívishír

2018.01.23. 16:35

Főpályaudvar: új közbeszerzés jöhet!
Ha a felszínre kerülne a buszállomás, az a főpályaudvar Millenium Falcon-i alakját is veszélybe sodorná. Kár lenne érte. (Forás: Debrecen önkormányzata)

Kósa Lajos azt mondta, a debreceni nagyberuházás lelke a felszín alá kerül.

Hirdetés

Új, a 2018-as árakat figyelembe vevő értékbecslést folytat le változatlan műszaki tartalom mellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a debreceni főpályaudvar kapcsán, és azután döntenek új közbeszerzés kiírásáról – közölte keddi, debreceni sajtótájékoztatóján Kósa Lajos.

A megyei jogú városok fejlesztéséért felelős miniszter elmondása szerint jelenleg nincs szó arról, hogy a hétköznapi ember számára érzékelhető módon eltérnének az intermodális központ 2014 végi tervétől, így például a buszpályaudvar a föld alatt kapna helyet.

Lázár János mondta…

Ez változás a december eleji helyzethez képest, amikor Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a költségeket tekintve 21 milliárdról 34 milliárd forintra drágult beruházás műszaki tartalmának felülvizsgálatáról, annak esetleges csökkentéséről beszélt, míg Kósa Lajos arról szólt egy sajtótájékoztatóján, hogy meg kell vizsgálni, Debrecen mennyivel tud beszállni a megemelkedett forrásigényű beruházásba. Érvként azt hozta fel, hogy az elkészült létesítmények egy részét a város hasznosítja majd.

A műszaki tartalom felülvizsgálatával kapcsolatban egyébként a Modern Városok Programért felelős politikus, volt debreceni polgármester is tett megjegyzéseket. Így például a Hajdú-bihari Napló novemberi interjújában felvetette, nem értelmetlen-e drága szellőztető-rendszert építeni a tervek alapján a felszín alá kerülő buszállomásnak, ha addigra (a 2020-as évek elejére – a szerk.) elektromos és alternatív meghajtású járművekkel kiküszöbölhető a probléma.

A Cívishír városházi információi szerint Debrecen semmiképp nem akar engedni a főpályaudvar-projektben, azaz kitart a jelenlegi műszaki tartalom megtartása mellett. Már arról sincs szó – tudtuk meg –, hogy az önkormányzatnak anyagilag be kelljen szállnia az intermodális központ megvalósításába. A városnak azért is kínos a közbeszerzési szakasz egyre fenyegetőbb elhúzódása, mert korábban a vezetés arról beszélt, hogy 2017 tavaszára befejeződhet a NIF által lefolytatott eljárás, augusztusban pedig lezárják a 4-es főutat a Nagyállomás környékén és elkezdődik a kivitelezés. Ehhez képest jelentős csúszásban van a projekt, márpedig a 2-es villamos pályaépítésével járó tragikomédiát senki sem szeretné megismételni.

Papp László polgármester a keddi sajtótájékoztatón (mely témájaként a Modern Városok Program debreceni fejlesztéseinek aktuális helyzete szolgált) a főpályaudvar kapcsán annyit mondott, hogy várják a kivitelezés minél hamarabbi elkezdését.

Ratalics László

A főpályaudvar kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárásra három pályázat érkezett, a legkisebb költségű ajánlatot (nettó 34,4 milliárd forint) az Új Főnix Konzorcium tette. A konzorcium vezetője a Strabag Építő Kft., partnerek a Strabag Általános Építő Kft. és a debreceni Hunép Universal Zrt. Szerződést még nem kötött a NIF, a pályázat kiírás 30 hónapot adott az intermodális központ felépítésére.

 

Debrecenpolgármesterfőpályaudvarintermodális központNagyberuházás

Hirdetés

Hozzászólás

Hirdetés

Hirdetés

.