Nem lesznek ellátási gondok az AdBlue kapcsán, az egyes töltőállomásokon tapasztalható készlethiány oka egy kisebb pánik – vélekedik Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára. A szakember a napi.hu érdeklődésére elmondta: a AdBlue a műtrágyagyártás mellékterméke, amely egy, a modern dízelmotorok működéséhez elengedhetetlen adalék. Nemrég azonban a magas földgázárak miatt egyes vegyi üzemek, mint például a szlovák Duslo, korlátozta termelését, ami miatt az európai AdBlue-készletek csökkenni kezdtek.
A hír hallatán – magyarázta a portálnak – sokan pánikszerű felvásárlásba kezdtek, hiszen enélkül az Euro 5-ös és annál újabb dízelmotorok elektronikája letilt, a járművek nem indulnak el. A környező országokban hirtelen többszörösére ugrottak az eladások, amelyre az ellátási lánc egyszerűen nem volt felkészülve.
Grád Ottó kiemelte, az AdBlue nem tartható el túl sokáig, így a drágán megvett készletek lehet, hogy a hulladékudvarokban végzik. Szerinte a műtrágyagyártók ki fogják elégíteni az igényeket, arra viszont számítani kell, hogy az adalék egy ideig drágább lesz.
Az AdBlue-t ugyanúgy tankolni kell, mint az üzemanyagot, külön tartálya van. Egy személyautónál ez 13-19 liter, ami körülbelül 20 ezer kilométerre elég. A hiány a fuvarozóknál okozhat gondot, az átmeneti drágulá beépülhet az árakba.A vonatközlekedés mindkét vágányon szünetel.
Két vidéki banda csapott össze.
Több mint 100 iskola csatlakozott már a programhoz.
A Kréta-rendszerben üzent a szülőknek.
A megbeszélés csupán tájékozódó jellegű volt.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.09.24)