Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tényleg ártalmasak lennének a SUV-ok?

| 2021. 11. 08. | 08:51:00
A SUV-okat rengeteg kritika és vád érte az elmúlt években. De vajon mennyi ezeknek a valóságalapja?
Tényleg ártalmasak lennének a SUV-ok?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Gyakran elhangzik, hogy a városi terepjárók túl nagyok, túl erősek, ártalmasak a környezetre nézve, ráadásul rengeteg balesetért tehetők felelőssé. De vajon mi ebből az igazság, kérdezi a Férfinet cikke

Mint kiderült: az átlag SUV szén-dioxid-kibocsátása valóban magasabb, mint a többi autóé. Ám tény az is, hogy ez az adat évről évre csökken, és egyre elfogadhatóbb értéket kapunk. Ennek az oka nem más, mint az egyre kisebb méretű és gazdaságosabb SUV-ok megjelenése, amelyek már nem fogyasztanak annyit, mint megtermettebb társaik.

Abban is van igazság, hogy ezek az autók erősebbek, mint a nagy többség: 2019-ben a teljesítményük átlaga 172 lóerő körül alakult, míg a többi autóé mindössze 158 lóerős volt. Fontos azonban ezeket az adatokat a 2015-ben mértekkel is összevetni: ekkor a SUV-ok esetében az átlagérték 171, míg a többi autó esetében 144 volt. Mindebből tehát azt a következtetést vonhatjuk le, hogy míg a forgalomban lévő többi autó átlagteljesítménye az évek során növekedett, a SUV-oké állandó maradt.

Közkeletű elképzelés az is, hogy a SUV-ok átlagban egyre rövidülnek. Mint kiderült, ebben van igazság - még azzal együtt is, hogy valójában az újabb generációs SUV-ok általában egy centivel hosszabbodnak. Akkor mégis hogy van ez? Hasonlóképp, mint a károsanyag-kibocsátásnál: az újonnan megjelent, kisebb modellek javítják a statisztikákat, hiszen ezek az autók már valóban kevésbé testesek, mint az elődeik.

Ami pedig a balesetekez illeti: tény, hogy Némeroszágban például 13 ezerrel több, SUV-okhoz kapcsolódó szerencsétlenség következett be idén, mint 5 évvel ezelőtt, ezeknek több mint felében ráadásul a SUV-ok tulajdonosát nevezték meg felelősként. A halálesetek és sérülések száma azonban ezzel együtt a SUV-oknál sem haladja meg az átlagot.

Írásunk a Női magazin, 100x.hu, Travelport.hu, Milyenautót.hu, és Elektromos – hibrid autók portál közreműködésével készült.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Kiválóan teljesítettek a Debreceni Egyetem sportolói
Kiválóan teljesítettek a Debreceni Egyetem sportolói
A hagyományokat követve, díjakkal is elismerték a sportemberek teljesítményét.
Hirdetés
Hirdetés
„Csipogó-ügy": a kormány szerint  nem jelent nemzetbiztonsági kockázatot
„Csipogó-ügy": a kormány szerint nem jelent nemzetbiztonsági kockázatot
Az érintett cégnek nincs magyarországi gyártó- és telephelye - írják.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Életműdíjat kapott Dr. Ábrahám László
Szívügye a jövő mérnökeinek támogatása.
Díjeső a hajdúnánási struccfarmnak
Az ebesi Szender Kert különdíjas.
Értelmetlenül szórják meg idegméreggel Debrecent?
A deltametrint a szúnyogoknak szánják, de szinte az összes repülő rovarban kárt tesznek vele.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Megnyílt a 13. Zamat Fesztivál
Megnyílt a 13. Zamat Fesztivál
4000 négyzetméteres rendezvénysátor várja idén is a gasztronómia szerelmeseit és a bulizni vágyókat az ősz legnagyobb gasztroeseményén a cívisvárosban.
Westernhangulat a Zamat Fesztiválon a Marnevall jóvoltából
Westernhangulat a Zamat Fesztiválon a Marnevall jóvoltából
A gasztronómia és a zene szerelmeseinek idén is felejthetetlen élményt ígér a Debreceni Zamat Fesztivál.
Civis Honoris Causa címet kapott Bogsch Erik
Civis Honoris Causa címet kapott Bogsch Erik
A debreceni biotechnológiai üzem a jövő szempontjából a Richter számára a legfontosabb terület.
Miért szükséges a fugázás?
Miért szükséges a fugázás?
Milyen funkciója van ennek az anyagnak?
Hirdetés