Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kell-e nekünk éjszakai tömegközlekedés?

| 2010. 11. 03. | 11:42:19
Debrecen – Nyilván nem arról van szó, hogy kétpercenként csattogjanak a villamosok, vonyítsanak a trolik és dübörögjenek a buszok a minipolis sötét, kihalt utcáin, keresve az éjszakában kóricálókat.
Kell-e nekünk éjszakai tömegközlekedés?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közösségi portálokon, az utcákon, az otthonokban is téma: a fejlődés közepette nem kellene-e egy-két éjszakai villamos- és buszjáratot beüzemelni a kies Debrecenben. A helyzet ugye az, hogy aki este 11 után végez a koncerttel, mozival, a színházzal, a kocsmával, a meccsnézéssel, a feleséggel, a szeretővel vagy esetlegesen a munkával, és éppen nem személygépjárművel üzemelteti az életét, az vagy borsos áron hazataxizik (igen kevesen tehetik meg), vagy sétálgat a mínusz X fokban 2-3-5 kilométert, és anyázza a falut, ahol él.

Kijelenthető persze, hogy rendes ember este 11 után már otthon húzza a lóbőrt és/vagy alussza az igazak álmát, ám ne legyünk primitíven kisstílűek: nem feltétlenül az ördögtől való az a polgártárs, akinek mondjuk éjfélkor valami dolga akad a cityben. A kérdés inkább az, hogy megérné-e városállamunknak anyagi áldozatot hozni azért, hogy éjszaka is legyen valamiféle tömegközlekedés Cívisben.

Nyilván nem arról van szó, hogy kétpercenként csattogjanak a villamosok, vonyítsanak a trolik és dübörögjenek a buszok a minipolis kihalt utcáin, ám az talán nem elvetélt elképzelés, hogy például drága villamosaink (vagy 31-eseink) közül egy példány csapjon egy teljes kört éjfélkor, egykor, kettőkor, háromkor és négykor (5.30-kor amúgy is rajt van mindennap). Ez ugye öt tramvaj-utat jelentene, egy vezetőt, és esetleg egy fakabátot, hogy az ittas egyének ne szegjék meg a közrendet. Annyira sokba mindez nem kerülne (persze minden viszonylagos), a debreceni szolgáltatási kultúrát viszont megdobná vagy 120 százalékkal, és még a DKV is szerezne egy jó pontot, ami magunk között szólva rá is férne.

Senki ne legyintsen, vagy legalábbis gondolkozzon egy kicsit előtte: nyilvánvalóan nem ez a legégetőbb probléma a város életében, ám az úgynevezett közérzetjavító intézkedések csodákat tudnak művelni egy üveges tekintetű közösséggel. Persze, tudjuk, csodák nincsenek. De azért már az is sokat segíthetne, ha megkérdeznék: kell ez nektek, emberek?

Tóth Csaba Zsolt

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hári Norbert öt évet lehúzott Debrecenben, de most eligazolt
Hári Norbert öt évet lehúzott Debrecenben, de most eligazolt
A svéd utánpótlásban edződött csatár még a DHK-ban is játszott.
Hirdetés
Hirdetés
Ukrán katonai teherautó tört át Magyarországra a zöldhatáron
Ukrán katonai teherautó tört át Magyarországra a zöldhatáron
Az incidens Kockaszállás és Nagybégány között történt.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Bővítik az ipari területet Bárándon
Műhely, út és parkoló is épül.
A fiatalok átlagosan 37,2 millió forintért vásároltak ingatlant az idén
Az idősebbeknél jelentősen nő az összeg, és sokan készpénzben fizettek.
Fél év alatt rendeznék Sárándon a csapadékvíz okozta helyzetet
Az ingatlanok között több vályogház is található, melyeket veszélyezteti a belvíz.
Támogatott tartalom
BSZC: tanév végi elismeréseket adtak át Hajdúszoboszlón
BSZC: tanév végi elismeréseket adtak át Hajdúszoboszlón
Diákokat és pedagógusokat is díjaztak.
Erdőfürdő, éjszakai túra, csillagles – izgalmas programokkal készül a Zsuzsi
Erdőfürdő, éjszakai túra, csillagles – izgalmas programokkal készül a Zsuzsi
Különleges, természetközeli időtöltés a Hármashegyi-erdőben.
Debreceni óvodásokért dolgoztak a XANGA munkatársai
Debreceni óvodásokért dolgoztak a XANGA munkatársai
Az ingatlanfejlesztő és -üzemeltető cégnél egy áramszünet miatt újragondolták a munkanapot.
Stafétabot-átadás a Sensirion Hungary Kft-nél
Stafétabot-átadás a Sensirion Hungary Kft-nél
Bemutatták a debreceni gyár új ügyvezetőjét.