Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Forma 1-ben is tudnak hazudni

| 2010. 03. 04. | 10:05:22
Szappanoperákba illő fordulatokat generált az utóbbi hónapokban a Forma-1 mezőnyéhez csatlakozó három új csapat közül kettő, s ezen felhajtás nem éppen az autósport elit kategóriájának a hírét-nevét öregbítette.
A Forma 1-ben is tudnak hazudni
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Amíg a trió egyik alakulata, az újrakezdő, patináns, maláj befektetők által életre kelt márka, a Lotus szinte csendben, feltűnés nélkül tette a dolgát: megnevezte pilótapárosát, az autóit elkészítette idejében, és már a tesztelt is, addig a Campos és az USF1 háza táján nap, mint nap röppentek fel ellentmondó hírek a Forma-1-es szereplésük kapcsán.

A spanyoloknál viszonylag hamar kiderült: nincs meg az az összeg, ami feltétlenül kellene ahhoz, hogy végigvigyék a 2010-es szezont. Egy pilótával, Bruno Sennával szerződést kötöttek, de a brazil nem hozott szponzorokat, igaz fizetést sem kért a szolgálataiért… Így adódott az a helyzet, hogy mindenképpen fizetős versenyzőt kellett volna találni mellé csapattársnak. Az később derült ki, hogy még így sem elegendő az anyagi háttér, ezért – mentve, ami menthető – egy gyors tulajdonoscserével hoztak némi friss tőkét az alakulathoz.

Az új vezető, Jose Ramon Carabante pedig a csapathoz szerződtette a Force India korábbi főnökét, Colin Kollest, hogy tegyen csodát, ha tud, s szűk két hét alatt készítse fel az autókat a bahrein-i évadnyitó futamra. Nos, a román származású szakember jött, látott és felmért, majd első lépésben kihirdette: Senna helye nem biztos az alakulatnál, mert bár a fiatal brazilt érvényes kontraktus köti a spanyolokhoz, de hát sajnos nem hozott magával szponzorokat…

Kolles egyébként annak is hangot adott, amit első gyárlátogatása során megdöbbenve tapasztalt: a Campos szerelőcsarnokában nem igazán mentek flottul a felkészülés. Az első kollesi reakciók óta némileg rendeződtek a dolgok: megszereztéjk második pilótának az igencsak vastag pénztárcával rendelkező Karun Chandhokot, és ezzel a Forma-1 minden idők legkiválóbb pilótájának választott Ayrton Senna unokaöccse is megmenekült a munkanélküliségtől. Habár a hivatalos bejelentés még nem történt meg, de a hírek szerint ez a felállás szinte biztosnak vehető, ahogyan az is, hogy a korábban az USF1-gyel leszerződött Jose Maria Lopez lesz a tesztpilóta, szintén nagy szponzori pénzt hozva a csapathoz.

S az argentin pilótával el is jutottunk az igazi botránykőhöz ezen a rögös útvonalon: az USF1-ről gyakorlatilag egy nappal ezelőtt derült ki – hivatalosan –, hogy nullán állnak, és csak hitegették a közvéleményt azzal, hogy döcögve bár, de haladnak a munkálatokkal. Az elmúlt hónapok alatt voltak jelei annak, hogy az újvilági alakulatnál problémák vannak, de csak néhány héttel ezelőtt kezdték ők maguk is óvatosan jelezgetni: nem biztos, hogy Forma-1-es szereplés lesz Ken Anderson és Peter Windsor szép elképzeléséből, amely világra segítette volna az első amerikai csapatot a száguldó cirkusz történetében. A csapatvezetés néhány napja előbb négyfutamos haladékot kért Bernie Ecclestone-tól, majd azt, hogy 2010 helyett legyen kedves az egy évvel későbbi szezonra helyet biztosítani nekik a száguldó cirkuszban.

Az F1 kis Napóleonja azonban megelégelte az időhúzást és a sok félrevezetést, bejelentette: nincs halasztási lehetőség, ha az amerikaiak nem állnak rajthoz Bahreinben, akkor azzal elveszítik az engedélyüket nemcsak az idei szezonban, hanem a jövőre nézve is. A kemény válasz teljességgel érthető, hiszen az USF1 vezetése még azt is képes volt bevállalni arcpirulás nélkül, hogy gyakorlatilag nem létező versenyülést „adott el” Jose Maria Lopeznek, s ráadásul 830 ezer dollárt készségesen át is vettek a jócskán megvezetett versenyző szponzorától, az argentin államtól.

Mindenesetre az amerikai álom ilyetén való megsemmisülése után egy szerb alakulat, a Stefan GP járhat jól, ugyanis ha megfelel a szigorú FIA-ellenőrök elvárásainak a csapat pénzügyi kimutatása, akkor zöld utat kapnak az elit kategóriába, hogy újabb privát csapatként bizonyíthassanak a nagyok között.

Ferenczi László

A végleges menetrend a korábban kiadott tervezethez képest több ponton módosult: a Monacói Nagydíj a hagyományos időponthoz képest egy héttel előbbre költözött, a Japán és a Koreai Nagydíj egy héttel későbbre került, és az előző tervvel ellentétben végül mégsem kapta vissza a szezonzárót Brazília, ahogy idén, az évad utolsó versenyét jövőre is Abu-Dzabiban rendezik majd november 14-én.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Tíz év munkáját köszönték meg két őrmesternek Debrecenben
Tíz év munkáját köszönték meg két őrmesternek Debrecenben
Járművezetőt és főelőadót tüntettek ki.
Hirdetés
Hirdetés
Összeütközött két autó Nyíradonynál
Összeütközött két autó Nyíradonynál
A 471-esen történt baleset.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
A fiatalok átlagosan 37,2 millió forintért vásároltak ingatlant az idén
Az idősebbeknél jelentősen nő az összeg, és sokan készpénzben fizettek.
Fél év alatt rendeznék Sárándon a csapadékvíz okozta helyzetet
Az ingatlanok között több vályogház is található, melyeket veszélyezteti a belvíz.
Orbán Viktor tengelybe állította Debrecent az új Duna-híd avatásán
A miniszterelnök meggyőződése, hogy a dél-magyarországi térségek jelentősége felértékelődik a jövőben.
Támogatott tartalom
Erdőfürdő, éjszakai túra, csillagles – izgalmas programokkal készül a Zsuzsi
Erdőfürdő, éjszakai túra, csillagles – izgalmas programokkal készül a Zsuzsi
Különleges, természetközeli időtöltés a Hármashegyi-erdőben.
Debreceni óvodásokért dolgoztak a XANGA munkatársai
Debreceni óvodásokért dolgoztak a XANGA munkatársai
Az ingatlanfejlesztő és -üzemeltető cégnél egy áramszünet miatt újragondolták a munkanapot.
Stafétabot-átadás a Sensirion Hungary Kft-nél
Stafétabot-átadás a Sensirion Hungary Kft-nél
Bemutatták a debreceni gyár új ügyvezetőjét.
Megnyílt Debrecen legújabb hamburgerezője
Megnyílt Debrecen legújabb hamburgerezője
A Smash Burger & Beer Bar a belvárosban várja a vendégeket.