Vízi limuzin indul a Dunán

Több tízmillió forintos beruházásból indul útjára néhány napon belül a Dunán az a hajó, amely a velencei vízi taxik mintájára épült, és úgy is fog működni. A Balatonról tegnap Budapestre szállított egyedi építésű hajó mellett ősszel egy másik is szolgálatba áll majd. Bár taxiként emlegetik, az ötletgazda, Eőry Botond inkább a limuzinhoz szereti hasonlítani a kilenc méter hosszú és három méter széles, elegáns járművet, ami a szárazföldön közlekedő limuzinokhoz hasonlóan nem a klasszikus taxis utazóközönséget, hanem a különleges élményre vágyó utasokat szállítja majd. A fő csapásirány az előrendelés lesz, olyannyira, hogy a Dunarama 30 néven beharangozott vízi jármű naplója már jó előre betelt - olvasható a Népszabadság internetes oldalán.
Szélesebb a velenceinél
A 260 lóerős Volvo Pentamotorral felszerelt hajótestben tíz utas és a két fős személyzet, vagyis a kapitány és egy matróz fér el. A velencei ihletésű Dunarama küllemében is hasonlít olaszországi társaihoz, bár azoknál egy méterrel szélesebb. A velencei csatornákban cirkáló járművek ugyanis nem lehetnek szélesebbek két méternél, mert nem minden szakaszon férnének el. A Dunán viszont nincs ilyenfajta terjedelmi korlát, ezért épülhetett a Dunarama szélesebbre, hossza viszont megegyezik az olasz vízi taxikéval, ezáltal alakja lényegében nem tér el azokétól. A klasszikus hajósuniformisban, vagyis kék-fehér csíkos pólóban és fehér nadrágban szolgáló kapitány és matróza nem fog énekelni, de zene lesz a hajón.
A Balaton déli partján épített magyar vízi limuzin ha nem is jégtörő, de mindenképpen úttörő beruházás a Duna vizén. Eőry Botond, aki az MB Travel egyik tulajdonosa, és a 2007-es évben az Év személyszállítója cím nyertese, meg van győződve arról, hogy a budapesti és a dunakanyari hajózásban komoly gazdasági potenciál rejlik. Nem véletlen, hogy cége és az Eurama utazási iroda, mint az utak értékesítője, komoly tőkét fektetett az egyelőre felmérhetetlen távon megtérülő beruházásba.


















