Ötven Mercedes busz készült Debrecenben más városokba

Ötven alacsonypadlós szóló városi autóbuszt állítottak elő az ITK Holding Zrt. debreceni leányvállalatánál a Volán Buszpark Kft. részére, a munkára kiírt közbeszerzést 2018-ban nyerte el a cég a Merkantil Bankkkal közösen. Április 12-én a cívisvárosban ünnepélyesen átadták a határidő előtt készre szerelt flotta utolsó 17 darabját, konkrétan újgenerációs Mercedes Benz Conecto típusú buszokat.
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgazgatója elmondta, az autóbuszokat lízingszerződés keretében biztosítják az állami cég részére. A típussal az ITK bővítette a termékkínálatát a városi alacsonypadlós szóló és csuklós buszok tekintetében, s mint Kossa György kiemelte, a Debecenben előállított buszoknál egyre nagyobb arányú a hazai hozzáadott érték. Mint ígérte, a fejlesztéseiknek köszönhetően még az év vége felé újabb termékcsaládokat mutatnak be, fokozatosan érve el a teljes kínálatot. Májusban pedig már érkeznek a Mercedes Reform 500 és 501 típusú buszok gyártásához szükséges alvázak partnerüktől, az Evobus-tól Spanyolországból (e típusnál a magyar hozzáadott érték már meghaladja az 50 százalékot). – Reméljük, hogy a Mol-család tagjaként cégünk is hozzájárulhat a mobilitás fejlődéséhez. Bízunk abban, hogy erősíteni tudjuk a kormány közlekedésfejlesztési elképzeléseit – tette hozzá.
[Beillesztett cikk: Szokatlan Reform a debreceni utakon – FOTÓK]
Ungvári Csaba, a Volánbusz Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese közölte: ez az ötvenes kontingens egy nagyobb, 201 darabos beszerzés része, amelyben távolsági, elővárosi és helyi közlekedésre alkalmas buszok egyaránt szerepelnek.
– Az utasok kényelme mellett az is fontos, hogy a munkatársaink olyan technológiát kapnak, ami segíti a napi munkájukat a biztonságos közlekedés terén – jegyezte meg.
– A kormányzat célkitűzéseivel összhangban van az, hogy a buszgyártásban egyre nagyobb arányú legyen a magyar hozzáadott érték és a beszerzések során a hazai gyártókapacitásokat kell erősíteni – mondta Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, hozzátéve, a korszerű, versenyképes közösségi közlekedésnek utasbarátnak, innovatívnak, fenntarthatónak, integráltnak és rugalmasnak kell lennie, ebben az erősorrendben.
Két fejlesztést említett röviden. Az egyik, hogy egy regionális közlekedési központban az ősszel elkezdik az elektronikus jegyrendszer próbaüzemének első ütemét. Ennek előnyei, hogy az utas egyetlen jeggyel utazhat háztól házig, a közösségi közlekedés digitalizációja pedig elősegíti a változó utazási igények rugalmas felismerését, a jobb menetrendi tervezést.
RaL






























