Orbánék bevették a Hajdú-bihari Naplót

Amióta a Vienna Capital Partners, vagyis az osztrák üzletember, Heinrich Pecina cége tavaly nyáron felvásárolta a Hajdú-bihari Naplót is kiadó – ugyancsak osztrák – Russmedia Kft.-t, a megyei napilap olyan mélységű lakájmédia-üzemmódba kapcsolt, hogy azután egy rendes kommunista diktatúrában is megnyalnák a szájukat. A tulajdonosváltás óta nem csak a publicisztikákat száműzték a lapból (korábban az újságírók meg-megeresztettek egy kritikus írást), hanem sok kisebb változás mellett a jelentősebb nemzeti ünnepeken kihagyhatatlanná váltak a szertartásos jellegű, alákérdezős nagyinterjúk. Ezeket persze nem is a naplósok készítik, hanem készen kapják a kormányzathoz dörgölőző, üzemi pártsajtótól.
Az április 7-i – szombati – lapszámba a Mediaworks küldte a fő anyagot, azaz a miniszterelnökkel készített beszélgetést. Ez az interjú nem mellékesen az összes megyei napilapban megjelent – ugyanazzal a címmel. A cikk egyébként semmi újat nem tartalmaz, Orbán Viktor csak azt igyekszik a hajdú-bihari koponyákba döngölni a megyei napilapon keresztül, amit a kampány során mindvégig hangoztatott (Soros Györgyék elveszik a magyaroktól Magyarországot, ha nem a Fidesz nyer). Elég nyomasztó, hogy az összes ilyen interjú abban a szellemben készül, mintha vidéken, a megyei újságokat és a hírportálokat csupa idióta olvasná, akiket sokáig lehet etetni ezekkel a gyermeki egyszerűségű világmagyarázatokkal.
A megyei napilapból a tömény, propagandisztikus tartalmak miatt egyre inkább kiszorulhatnak a helyi anyagok. Ráadásul nagyon bénán fest, hogy Orbán a negyedik, mellette Szijjártó Péter az ötödik oldalon tolja a kampányt interjú-formában.
RaL


















