Nem jönnek az elvárt eredmények?
Akár cégtulajdonosok vagyunk, akár csak alkalmazottként dolgozunk online marketingért felelős munkakörben, mindenképpen rosszul érint minket, ha egészen egyszerűen nem jönnek az eredmények.
Kiváltképp igaz ez akkor, ha közben meglehetősen nagy pénzösszegeket fordítunk arra, hogy elérjük a célközönségünket, és az általunk elvárt aktivitást kiváltsuk belőlük.
Igencsak kínzó érzés végignézni, ahogyan csorognak a forintok kifelé, befelé pedig messze nem jön annyi és olyan ütemben, ahogy azt elterveztük. Ha így áll a helyzet, akkor késlekedésre semmi ok: ideje változtatni!
Biztosan jól csinálunk mindent?
Ilyen esetekben érdemes felkérni egy külsős szakembert, aki lehet akár Toldi Miklós online marketing tanácsadó is. Ő részrehajlás nélkül, a puszta tényeket nézve látja, hogy mi az, amit rosszul csinálunk, vagy mi az, amit csinálhatnánk esetleg jobban is.
Talán nem is gondolnánk, de egészen apró változtatások is hatalmas löketet adhatnak a marketingünknek. Ilyen lehet többek között az is, ha jobban megválasztjuk azt az időpontot, amikorra a posztjainkat időzítjük, vagy ha elkezdünk rendszeresen blogolni, és azt beépítjük a posztjainkba, hírleveleinkbe.
Esetleg elkezdünk komolyabban is hírleveleket küldeni, belevágunk a remarketingbe, vagy épp pontosabban megfogalmazzuk, hogy ki is a mi vásárlói perszónánk, vagyis ki a pontos célközönségünk.
Tanuljunk vagy szervezzük ki?
Nagy kérdés ez, amelyre egyetemleges válasz bizony nem létezik, hiszen nincs két egyforma eset. Van, akinek az lesz az ideális, ha külsőst bíz meg vele, akár például a Toldimarketing sokat látott szakemberét. Ugyanakkor vannak olyan helyzetek, amikor még nem érett meg a vállalkozás arra, hogy teljesen kiszervezésre kerüljön a marketing.
Ilyen esetekben a tulajdonos feladata az, hogy minél jobban képbe kerüljön az online marketing minden csínjával-bínjával, hogy minél jobban el tudja látni a feladatait. Ez utóbbi esetben is fordulhatunk a fentebb említett marketingszakemberhez, ugyanis kész átadni a tudását, hogy nekünk magunknak ne kelljen ugyanazt az utat kitaposni, amit ő maga már bejárt.
Hogy végül számunkra melyik válik be, azt leginkább akkor tudjuk eldönteni, ha mindkét lehetőséget alaposan körbejártuk a már említett marketinggel foglalkozó céggel.
Ideje változtatni!
Bárhogy is döntünk, egyáltalán nem szabad késlekedni, mert minden egyes nap hiába költjük a kemény munkával megkeresett pénzünket. Ha tehát nem vagyunk elégedettek a számokkal, akkor szépen lassan kezdjük megváltoztatni azt, amit eddig csináltunk, és a számok vezetnek majd minket, hiszen pontosan megmutatják, hogy jó úton járunk-e vagy sem.
Ne feledjük, az online marketing eredményeiről egészen pontos statisztikákat készíthetünk, éljünk hát a lehetőséggel!