Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ha a gazdasági teljesítmény engedi, megépül a hajdúnánási MotoGP-pálya

| 2023. 10. 19. | 10:00:00
Ha pedig nem, akkor a 600 hektáron egészséget nem károsító ipar lehet csak.
Ha a gazdasági teljesítmény engedi, megépül a hajdúnánási MotoGP-pálya
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nem elvetett terv a hajdúnánási MotoGP-pálya építése, ugyanis ha véget ér a szomszédunkban dúló háború, megvan az esélye a megvalósításának – válaszolta a Cívishír kérdésére Tiba István, a térség országgyűlési képviselője, aki megerősítette portálunknak azt az értesülését, amely szerint nem azért keresik a hazai MotoGP-futam 2025-ös és 2026-os helyszínét, mert az állam lemondott a nánási ring megépítéséről. Hanem azért, mert a verseny jogtulajdonosával, a Dorna Sportsal a magyar állam olyan szerződést kötött, amely szerint az említett két évben már meg kell rendeznünk a motorversenyek Forma-1-es futamát, különben elveszítjük a motorverseny rendezési lehetőségét. A képviselő hozzátette, hogy miután még nem kezdődött el az építkezés, egyértelmű, hogy 2024-re nem készül el a pálya, tehát Hajdúnánás mellett nem lehet futamot rendezni. Így találni kell egy olyan helyszínt, amely arra a legalkalmasabb. Szóba jöhet a Hungaroring, de azt a pályát is alkalmassá kell tenni a MotoGP-versenyek rendezéséhez.

Vezetik a vizet, épülnek az utak

A magyar állam tulajdonában lévő, 600 hektár nagyságú hajdúnánási terület továbbra is a leendő MotoGP-pálya, annak kiszolgáló épületei, valamint más közlekedésbiztonsági és szórakoztató egységek megépítésének területeként szerepel a nyilvántartásban. A terület kisajátítását szolgáló több mint száz szerződés közül csupán egy van még nyitva, de annak lezárásán, a földcserén gőzerővel dolgozik Tiba István és Szólláth Tibor, Hajdúnánás polgármestere is. Ahhoz azonban, hogy a nánási ring megépítéséről megszülethessen a végső döntés, azért néhány dolognak klappolnia kell. És nemcsak a háború befejezésétől – bár ez a legjelentősebb –, hanem hazánk gazdasági helyzetétől is függ.

Attól azonban, hogy maga a pálya nem épül, az építés előkészítése és a létesítmény majdani kiváló megközelíthetőségéért az építkezés javában zajlik.

A 600 hektáron befejeződött a lőszermentesítés és a régészeti feltárás, most viszik a területre a Keleti-főcsatorna vizét. Tehát nem Hajdúböszörmény ivóvízbázisát "csapolják meg" a komplexum ellátására – hangsúlyozta Tiba István –, hanem a Keleti-főcsatorna vizét viszik oda. A vízellátás nagyon fontos része a terület infrastrukturális ellátásának, legyen ott később bármi is. Az autópályát sem hagyja változatlanul a MotoGP-komplexum építése. Hamarosan átadják a Debrecen és Nyíregyháza sztrádaösszeköttetését biztosító le- és felhajtót, és elkészül a Hajdúnánás melletti lehajtó is, amely ugyancsak szerepelt a MotoGP-pálya tervei között.

– Hogyha – ne adj' Isten – nem épülne meg a motorosring, akkor is ott van 600 hektár terület, ami alkalmas ipari beruházásokra is, hiszen ott lesz az infrastruktúra, a közúti megközelíthetőség – beszélt a lehetséges jövőről Tiba István. – Nyilván kell még mellé egy-két dolog, de azok megvalósíthatóak. Véleményem szerint a térségnek a legnagyobb hozadéka a MotoGP-vel lenne. Annál is inkább, mert a környéken élő emberek elfogadták a létesítését, várják a megvalósítását. Ha azonban a 600 hektáron mégsem versenypálya épül, akkor oda csak olyan ipari létesítmény kerülhet, ami nem veszélyezteti az ott élők egészségi állapotát, a gyermekeink jövőjét. Erről már régen megállapodtunk a hajdúnánási polgármesterrel és az önkormányzati képviselőkkel. Hozzáteszem, az eredeti tervekben is az szerepelt, hogy a motorospálya és kiszolgáló épületei 500 hektárt foglalnak el, 100 hektáron pedig iparfejlesztési lehetőség lesz a MotoGP-hez kapcsolódóan. Például – és ilyen elképzelés volt is –, hogy a Debreceni Egyetem létesít ott egy kutatóbázist.

A tervek tehát készen vannak, és az országgyűlési képviselő meglátása szerint akár el lehetne indítani egy feltételes vagy informatív közbeszerzést azért, hogy lássák, jelenleg vajon milyen költséget képvisel ez a beruházás, hiszen az építőiparban most kevés a megrendelés, ami az árakat lejjebb vitte. Ezáltal a környék kisebb cégei is elindulhatnak a pályázaton.

Tiba István bízik benne, hogy a háború befejeződik, és a gazdaság be tudja vállalni a MotoGP-pálya megépítését, mert jó lenne, ha itt, Kelet-Magyarországon is lenne egy kiemelkedő jelentőségű turisztikai- és sportlátványosság. Továbbra is tartják magukat az eredeti elképzeléshez, hogy ez nem csupán egy motoros versenypálya lesz, hanem az esztendő kétharmad részében kihasználtan működő a komplexum. Például tesztpályaként is.

CH

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Komádi szíve a városnapon dobog a legerősebben
Komádi szíve a városnapon dobog a legerősebben
Főzőcsapatok, zenekarok, kézművesek és vendégek egyetlen nagy családként ünnepelték a nyarat és a közösség erejét.
Gyász: elhunyt egy fiatal hajdúnánási katona
Gyász: elhunyt egy fiatal hajdúnánási katona
„Miért, miért, miért kellett ennek megtörténnie?” – írja a polgármester.
Kukoricásba borult egy autó Hajdú-Biharban
Kukoricásba borult egy autó Hajdú-Biharban
Mentők, tűzoltók a helyszínen.
Kellemetlenség egy hajdúszoboszlói szállodában
Kellemetlenség egy hajdúszoboszlói szállodában
Még a debreceni tűzoltók is riasztották.
Újra járható az M35-ös lezárt szakasza
Újra járható az M35-ös lezárt szakasza
A balmazújvárosi csomópont után is lehet használni a sztrádát.
Majdnem vaktérképen a magyarországi balesetek
Majdnem vaktérképen a magyarországi balesetek
Tavaly már minden napra jutott rolleres okozta személyi sérüléses baleset.
Korszerűsítik a létavértesi egészségügyi központot
Korszerűsítik a létavértesi egészségügyi központot
A fűtési rendszert teszik gazdaságosabbá.
Komádi új utakkal, belvízmentesen készül a jövőre
Komádi új utakkal, belvízmentesen készül a jövőre
Útfelújítás, belvízelvezetés, tanuszoda – egymásra épülő fejlesztések sora formálja a határ menti kisvárost.
Biharnagybajom bekapcsolódik a digitális jövőbe
Biharnagybajom bekapcsolódik a digitális jövőbe
Digitális esélyegyenlőséget célzó projekt indult a Svájci Alap támogatásával.
Komádi öröme: együtt az Aranykor
Komádi öröme: együtt az Aranykor
Több száz nyugdíjas találkozott a városnapon – Nagyvárad, Miskolc, Debrecen is a vendégek között.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Labdasimogatásért büntető – ilyet még nem láttunk!
Labdasimogatásért büntető – ilyet még nem láttunk!
A Ferencváros védője összezavarodott.
Hirdetés
Hirdetés
A második helyen zárt Romániában a DVSC
A második helyen zárt Romániában a DVSC
A debreceniek a döntőben alulmaradtak.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Globálisan is csúcson az élelmiszerárak
A FAO élelmiszerár-indexe kereskedelemmel súlyozott mutató.
Jelentősen drágult a zöldség, a gyümölcs, a tojás
Az őszibarackért 85,4, a kakaóért 20,4 százalékkal fizetünk többet, mint egy éve.
Közvetlen járat indul Magyarország és Amerika között
A Boeing 787-8 Dreamliner típusú repülőgépek napi rendszerességgel közlekednek.
Milliárdok és meglepetések Hajdú-Biharban
Látható, mely települések a gazdaság motorjai, és hol van még tartalék.
Döntést követelt a debreceni színházigazgató távozása
Több önkormányzati intézménynél várható a belső szabályzat módosítása.
Támogatott tartalom
Skoda Superb-t venne tartós bérletbe a DKV
Skoda Superb-t venne tartós bérletbe a DKV
A debreceni közlekedési társaság beszerzési hirdetménye.
Miért érdemes Semmelrock térburkolatot vásárolni a Gulyás Tüzépen?
Miért érdemes Semmelrock térburkolatot vásárolni a Gulyás Tüzépen?
Megnyerheti a bruttó 250 ezer forint értékű GSV-utalvány egyikét.
Fülledt esték, forró élmények
Fülledt esték, forró élmények
Augusztusban újra felpezsdül a debreceni Grand Casino világa – zene, játék és szórakozás minden mennyiségben.
Hirdetés
Hirdetés