Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ford Fiesta teszt: kis autó nagy erényekkel

| 2012. 07. 26. | 16:18:12
Felejtse el mindazt, amit eddig a Ford legkisebb modelljéről gondolt! Cívishír-autóteszt
Ford Fiesta teszt: kis autó nagy erényekkel
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szerkesztőségünk a Ford helyi márkakereskedőjének, az Autó-Eskort Kft.-nek köszönhetően tesztelhette két napon át a Ford Fiesta „legújabb” modelljét. A 2008 óta gyártott, a hazai piacon már három éve forgalmazott Fiesta külső megjelenésével még mindig újszerűnek hat a piacon, ezért a Cívishír próbára tette a Ford legkisebbikét. Hogy a Fiesta eddig is sikeres volt a kis autók piacán, arról mindennél többet mond a tény: 1976 óta több milliót adtak el világszerte belőle, de hazánk útjain is rengeteg fut, még a legöregebb modellekből is. A Fiesta legújabb szériája szakított elődei puritán kialakításával, kívül-belül extravagáns, divatos és futurisztikus, kidolgozása és a benne érzett komfort vetekszik a nagyobb kategóriájú autókéval.

Kívül-belül kiváló

A Fiesta külső megjelenése erősen „hajaz” nagytestvéreire, a Focus és a Mondeo stílusjegyei, a hangsúlyos első-hátsó világítótestek, a nagy méretű, fordított trapéz alakú hűtőrács, az oldalsó emelkedő övvonal, a hatalmas, beépített irányjelzőkkel rendelkező visszapillantó tükör itt is visszaköszön. A szerkesztőség egyöntetű véleménye: az új Fiesta dizájnja utcahosszal veri kategóriája vetélytársait.

Hogy az autó belsejét is műgonddal tervezték, az első pillantásra világossá válik, a műszerfal kialakítását és a felhasznált anyagokat sok nagyobb kategóriájú autó is megirigyelné. Az autóban az embernek egyértelműen olyan érzése van, mintha – a márkánál maradva – minimum egy Focusban ülne; a futurisztikus kialakítású műszerfal mélyen benyúlik az első szélvédő felé. A mérőórák kialakítása, a kellemes fogasú kormány és az ízléses középkonzol egyaránt túlmutat az eddig megszokott „fiestás életérzésen”. A drasztikus külső-belső kialakítás egyetlen hátránya a hátsó ülések helykínálata, ami amúgy sem a kisautók erőssége. Noha a Cívishír munkatársa nem egy robosztus ember, a maga 178 centiméterével sehogy sem tudta úgy kényelmesen beállítani a vezetőülést, hogy egy hasonló méretű utas még szintén komfortosan elhelyezkedjen mögötte. Igaz, a 3950 mm-es telje hosszúságtól nem is lehet csodát várni.

Kis motor, kis fogyasztás

A kölcsönkapott Fiesta motorja sok szót nem érdemel. Az 1,25-ös benzines 82 lóerős motornál már láttunk korszerűbbet is, és bár tisztességgel végzi a munkáját, ám csodát nem kell várni tőle. Városban kifejezetten dinamikusan lehet vele közlekedni, lámpáknál nem maradunk le a forgalomtól, a gázadásokra jól reagál, és a 7-7,5 literes fogyasztása is elfogadható. Az biztos, hogy ha az ember a beépített, gazdaságos vezetést elősegítő és támogató, a legoptimálisabb sebességváltást jelző rendszer szerint autózik, akkor a kisteljesítményű motor ereje bőven elegendő.
Országúton közlekedve előzéseknél bizony érezni az erőtlen motor hatásait, ugyanakkor visszaváltásokkal valamennyire kompenzálható a relatíve kis húzóerő. 90-110-es tempó között kifejezetten kellemesen lehet autózni a Fiestával, de a magyar autópályákra engedélyezett 130-nál is elviselhető a menetzaj. A városon kívüli fogyasztásra megadott 4,5 literes gyári értéket erősen alulbecsültnek tartjuk, ugyanakkor 5,5-6 literrel itt is beérte nálunk a Ford.

Jön az EcoBoost!

Az erősebb motorra vágyó autósok örömét fokozhatja a márkakereskedés azon információja, hogy hamarosan a Fiestákat is ellátják a Ford legújabb fejlesztésével, a több nemzetközi díjat is besöprő EcoBoost technológiával. A kis köbcentis Ecoboost benzinmotorokkal is elérhető a nagyobb motorok ereje, nyomatéka és teljesítménye. Ennek oka, hogy a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, a turbóval lélegeztetést és a különböző befecskendezést kombinálva az üzemagyag minden cseppjét felhasználja, ezzel maximális teljesítményt nyújtva. Másrészről az innovatív technológiának köszönhetően javítja az üzemanyag-hatékonyságot, és csökkenti a szén-dioxid kibocsátást. Így például – a hamarosan a Fiestákból is visszaköszönő – 1 literes EcoBoost motor 125 lóerőre lesz képes.

Hosszú szervízintervallumok

A kisautókba beruházók számára nem utolsó szempont a fenntartás. A benzines Fiestákat 20 ezer kilométerenként kell szervizelni, ráadásul a márkakereskedés által megadott szervízköltségek is elviselhetőek, 40-50 ezer forintból kijönnek a karbantartások.

Összességében az általunk tesztelt Titanium, azaz leggazdagabb felszereltségű Ford Fiesta 1,25 lenyűgözte a szerkesztőség tagjait. Külső-belső megjelenése vagány, komfortérzetünk túlmutatott kategóriáján, felszereltsége több mint kielégítő, egy szó mint száz: jó volt vele közlekedni. Egyedülállóknak, egy kisgyermekes családnak, vagy akár második autónak kifejezetten jó megoldás a Ford legkisebb modellje, mely árával is versenyképes, ráadásul az időtálló dizájnnak köszönhetően a cserére is később kell gondolni. A Fiesta legnagyobb baja, hogy piacra dobása szerencsétlen módon egybeesett a gazdasági világválsággal, így különösen a magyar piacon egyelőre még várat az áttörés, noha minden adottsága megvan hozzá, hogy elődeihez hasonlóan tömegautó legyen.

Mutatós dizájn

Az általunk tesztelt modell:
Ford Fiesta Titanium, 1,25l
Max. teljesítmény: 82 LE
Max. nyomaték: 114 Nm
Végsebesség: 168 km/h
Gyorsulás 0–100 km/h-ig: 13,3 mp
Üzemanyag: város/országút/átlag: 7,4 / 4,5 /  5,6 l/100 km
Alapmodell ára: 3 millió 165 ezer forint
Tesztmodell ára: 3 millió 810 ezer forint

Az Autó-Eskort Kft. most a Ford Fiesta (többek között menetstabilizáló rendszerrel, elektronikus automata klímával felszerelt) Champions Limitált szériáját közel 700 ezer forintos kedvezménnyel kínálja, így motortól függően 3 millió 99 ezer és 3 millió 559 ezer forint közötti áron lehet hozzájutni.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Gépjárműadó: június végéig kérhető a részletfizetés
Gépjárműadó: június végéig kérhető a részletfizetés
Magánszemélyek élhetnek a lehetőséggel.
Parkolási kisokos: kék és sárga zóna
Parkolási kisokos: kék és sárga zóna
A Nagyerdőt is érinti az új rendszer.
Jelentősen csökkent a használt villanyautók átlagára
Jelentősen csökkent a használt villanyautók átlagára
A népszerűségi lista élén változás történt.
Figyelmeztet a NAV: fontos határidő közeleg
Figyelmeztet a NAV: fontos határidő közeleg
Az 1819-es számon hosszított ügyelettel várják a hívásokat.
A felelősségteljes motorosok így várják a tavaszt
A felelősségteljes motorosok így várják a tavaszt
Sokan részt vettek a Koroknai Autósiskola debreceni rendezvényén.
Tovább csökkennek az üzemanyagok árai
Tovább csökkennek az üzemanyagok árai
Aki teheti, még egy napot várjon a tankolással!
Parkolási kisokos: narancssárga zóna
Parkolási kisokos: narancssárga zóna
Új rendszer július 1-től. A debreceni belváros pereme a narancssárga színt kapja.
Diósgyőr Rally: drogozott az egyik páros
Diósgyőr Rally: drogozott az egyik páros
A vezetőt és navigátort előállították a rendőrök.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Trump: a Krím félsziget Oroszországé marad
Trump: a Krím félsziget Oroszországé marad
Egy interjúban beszélt erről.
Hirdetés
Hirdetés
Két sérült a debreceni balesetben
Két sérült a debreceni balesetben
A buszok terelőútvonalon közlekednek.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Kocsmaprogram: bővítik a kört
Hárommillió forint igényelhető.
Csányi Sándor lemond a vezérigazgatói posztjáról
Azt mondta: az OTP történelmének legsikeresebb évét zárta.
Debreceniként is lehet saját kávénk
A Zádor házaspár receptúrái mára közkedveltek – azok is keresik őket, akik korábban felhagytak a kávézással.
A jóisten segítségét kéri a sárrétudvari marhatenyésztő
Lendvai Csabáék életét megkeseríti a száj- és körömfájás.
Árcsökkentés: a miniszter a biztosítóknak üzent
Ha nem lépnek, a kormány beavatkozik.
Hirdetés
Támogatott tartalom
Május elsején nyit a strand Hajdúszoboszlón
Május elsején nyit a strand Hajdúszoboszlón
Fellép Szabó Ádám, Szirota Jennifer és az Irie Maffia.
Parkolási kisokos: kék és sárga zóna
Parkolási kisokos: kék és sárga zóna
A Nagyerdőt is érinti az új rendszer.
A jövő mérnökeit időben kell érzékelni!
A jövő mérnökeit időben kell érzékelni!
A Sensirion Hungary Kft. is ott volt a Debreceni Egyetem állásbörzéjén.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés