Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ford Fiesta teszt: kis autó nagy erényekkel

| 2012. 07. 26. | 16:18:12
Felejtse el mindazt, amit eddig a Ford legkisebb modelljéről gondolt! Cívishír-autóteszt
Ford Fiesta teszt: kis autó nagy erényekkel
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szerkesztőségünk a Ford helyi márkakereskedőjének, az Autó-Eskort Kft.-nek köszönhetően tesztelhette két napon át a Ford Fiesta „legújabb” modelljét. A 2008 óta gyártott, a hazai piacon már három éve forgalmazott Fiesta külső megjelenésével még mindig újszerűnek hat a piacon, ezért a Cívishír próbára tette a Ford legkisebbikét. Hogy a Fiesta eddig is sikeres volt a kis autók piacán, arról mindennél többet mond a tény: 1976 óta több milliót adtak el világszerte belőle, de hazánk útjain is rengeteg fut, még a legöregebb modellekből is. A Fiesta legújabb szériája szakított elődei puritán kialakításával, kívül-belül extravagáns, divatos és futurisztikus, kidolgozása és a benne érzett komfort vetekszik a nagyobb kategóriájú autókéval.

Kívül-belül kiváló

A Fiesta külső megjelenése erősen „hajaz” nagytestvéreire, a Focus és a Mondeo stílusjegyei, a hangsúlyos első-hátsó világítótestek, a nagy méretű, fordított trapéz alakú hűtőrács, az oldalsó emelkedő övvonal, a hatalmas, beépített irányjelzőkkel rendelkező visszapillantó tükör itt is visszaköszön. A szerkesztőség egyöntetű véleménye: az új Fiesta dizájnja utcahosszal veri kategóriája vetélytársait.

Hogy az autó belsejét is műgonddal tervezték, az első pillantásra világossá válik, a műszerfal kialakítását és a felhasznált anyagokat sok nagyobb kategóriájú autó is megirigyelné. Az autóban az embernek egyértelműen olyan érzése van, mintha – a márkánál maradva – minimum egy Focusban ülne; a futurisztikus kialakítású műszerfal mélyen benyúlik az első szélvédő felé. A mérőórák kialakítása, a kellemes fogasú kormány és az ízléses középkonzol egyaránt túlmutat az eddig megszokott „fiestás életérzésen”. A drasztikus külső-belső kialakítás egyetlen hátránya a hátsó ülések helykínálata, ami amúgy sem a kisautók erőssége. Noha a Cívishír munkatársa nem egy robosztus ember, a maga 178 centiméterével sehogy sem tudta úgy kényelmesen beállítani a vezetőülést, hogy egy hasonló méretű utas még szintén komfortosan elhelyezkedjen mögötte. Igaz, a 3950 mm-es telje hosszúságtól nem is lehet csodát várni.

Kis motor, kis fogyasztás

A kölcsönkapott Fiesta motorja sok szót nem érdemel. Az 1,25-ös benzines 82 lóerős motornál már láttunk korszerűbbet is, és bár tisztességgel végzi a munkáját, ám csodát nem kell várni tőle. Városban kifejezetten dinamikusan lehet vele közlekedni, lámpáknál nem maradunk le a forgalomtól, a gázadásokra jól reagál, és a 7-7,5 literes fogyasztása is elfogadható. Az biztos, hogy ha az ember a beépített, gazdaságos vezetést elősegítő és támogató, a legoptimálisabb sebességváltást jelző rendszer szerint autózik, akkor a kisteljesítményű motor ereje bőven elegendő.
Országúton közlekedve előzéseknél bizony érezni az erőtlen motor hatásait, ugyanakkor visszaváltásokkal valamennyire kompenzálható a relatíve kis húzóerő. 90-110-es tempó között kifejezetten kellemesen lehet autózni a Fiestával, de a magyar autópályákra engedélyezett 130-nál is elviselhető a menetzaj. A városon kívüli fogyasztásra megadott 4,5 literes gyári értéket erősen alulbecsültnek tartjuk, ugyanakkor 5,5-6 literrel itt is beérte nálunk a Ford.

Jön az EcoBoost!

Az erősebb motorra vágyó autósok örömét fokozhatja a márkakereskedés azon információja, hogy hamarosan a Fiestákat is ellátják a Ford legújabb fejlesztésével, a több nemzetközi díjat is besöprő EcoBoost technológiával. A kis köbcentis Ecoboost benzinmotorokkal is elérhető a nagyobb motorok ereje, nyomatéka és teljesítménye. Ennek oka, hogy a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, a turbóval lélegeztetést és a különböző befecskendezést kombinálva az üzemagyag minden cseppjét felhasználja, ezzel maximális teljesítményt nyújtva. Másrészről az innovatív technológiának köszönhetően javítja az üzemanyag-hatékonyságot, és csökkenti a szén-dioxid kibocsátást. Így például – a hamarosan a Fiestákból is visszaköszönő – 1 literes EcoBoost motor 125 lóerőre lesz képes.

Hosszú szervízintervallumok

A kisautókba beruházók számára nem utolsó szempont a fenntartás. A benzines Fiestákat 20 ezer kilométerenként kell szervizelni, ráadásul a márkakereskedés által megadott szervízköltségek is elviselhetőek, 40-50 ezer forintból kijönnek a karbantartások.

Összességében az általunk tesztelt Titanium, azaz leggazdagabb felszereltségű Ford Fiesta 1,25 lenyűgözte a szerkesztőség tagjait. Külső-belső megjelenése vagány, komfortérzetünk túlmutatott kategóriáján, felszereltsége több mint kielégítő, egy szó mint száz: jó volt vele közlekedni. Egyedülállóknak, egy kisgyermekes családnak, vagy akár második autónak kifejezetten jó megoldás a Ford legkisebb modellje, mely árával is versenyképes, ráadásul az időtálló dizájnnak köszönhetően a cserére is később kell gondolni. A Fiesta legnagyobb baja, hogy piacra dobása szerencsétlen módon egybeesett a gazdasági világválsággal, így különösen a magyar piacon egyelőre még várat az áttörés, noha minden adottsága megvan hozzá, hogy elődeihez hasonlóan tömegautó legyen.

Mutatós dizájn

Az általunk tesztelt modell:
Ford Fiesta Titanium, 1,25l
Max. teljesítmény: 82 LE
Max. nyomaték: 114 Nm
Végsebesség: 168 km/h
Gyorsulás 0–100 km/h-ig: 13,3 mp
Üzemanyag: város/országút/átlag: 7,4 / 4,5 /  5,6 l/100 km
Alapmodell ára: 3 millió 165 ezer forint
Tesztmodell ára: 3 millió 810 ezer forint

Az Autó-Eskort Kft. most a Ford Fiesta (többek között menetstabilizáló rendszerrel, elektronikus automata klímával felszerelt) Champions Limitált szériáját közel 700 ezer forintos kedvezménnyel kínálja, így motortól függően 3 millió 99 ezer és 3 millió 559 ezer forint közötti áron lehet hozzájutni.

Hirdetés
További híreink
Gyanta eltávolítása autóról
Gyanta eltávolítása autóról
Így védd meg a fényezést!
Komoly változás jön a gépjárművek honosításánál
Komoly változás jön a gépjárművek honosításánál
Több mint 1440 újabb helyszín nyílik meg.
Havonta közöl haszáltautó-statisztikát a KSH
Havonta közöl haszáltautó-statisztikát a KSH
Fontos feladat a megújulás - hangzott el.
Benzingőz és drift a Nagyerdőn
Benzingőz és drift a Nagyerdőn
Vasárnap is Debrecen Drive.
Kiharcolta a DVSC, marad az NB I-ben!
Kiharcolta a DVSC, marad az NB I-ben!
A debreceniek Fehérváron nyertek.
Elektromos vagy belsőégésű? Fejeséket is kérdezték
Elektromos vagy belsőégésű? Fejeséket is kérdezték
Az év első negyedévében eladott új autók 37 százaléka volt benzines vagy dízel – hangzott el a Debrecen Drive-on.
Debrecen Drive: autók, tudomány, szórakozás
Debrecen Drive: autók, tudomány, szórakozás
Az autógyártás új fellegvárában ismét megrendezik a háromnapos autós bulit.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Leszakadt a vakolat a berettyóújfalui kórházban
Leszakadt a vakolat a berettyóújfalui kórházban
Egymásnak esett a TISZA Párt EP-képviselője és az egészségügyi államtitkár.
Zivatarokkal, jégesővel zárulhat a hét
Zivatarokkal, jégesővel zárulhat a hét
Nagyon erős UV-B-sugárzás várható az egész országban.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Mintegy 3 kilométer hibádzik Bocskaikertig
Debrecenen múlik, hogy összejön-e az újabb fontos kerékpáros összekötés.
A CATL cáfolja a leépítésekről szóló híreket
Bővül a debreceni gyár dolgozói létszáma – írják.
Kedvezményes lakáshitel: itt vannak a részletek
Felkészülnek a lakásfelújítást tervezők.
Otthonteremtés: még kedvezményesebb hitel
Az első lakásvásárlók számára.
Támogatott tartalom
Különleges strandvillamos közlekedik Debrecenben
Különleges strandvillamos közlekedik Debrecenben
A célállomáson kedvezményes strandbelépő vár!
Zsuzsi születésnap
Zsuzsi születésnap
Utazzon július 12-én, szombaton a Zsuzsi vonattal!
Szeptemberben lesz a Könnyek a vízben segélykoncert
Szeptemberben lesz a Könnyek a vízben segélykoncert
Az adományozás tovább folytatódik.
Medence körüli burkolat: a biztonság garanciája
Medence körüli burkolat: a biztonság garanciája
Mire jó a medence körüli burkolat és milyen előnyökkel rendelkezik?
Hirdetés
Hirdetés