Debreceni Tankerületi Központ: minden intézkedés a gyerek érdekét szolgálja

Bár a tavaly novemberben felállt Debreceni Tankerületi Központ hatalmas intézményhálózattal és – akár a gyerekek, akár a pedagógusok létszámát tekintve – óriási emberanyaggal dolgozik, a KLIK-hez képest az új, decentralizált forma immár egészségesebb, bensőségesebb működést biztosít, és ami a legfontosabb: sokkal inkább helyi arcúvá vált az oktatás. Ezen elmúlt fél év tapasztalatairól, tanulásgairól és eredményeiről számolt be csütörtökön háttérbeszélgetés keretében Pappné Gyulai Katalin, a szervezet első embere, valamint Pakurár Miklósné, a Szoboszlói Úti Általános Iskola, Aranyi Imre, a Fazekas Mihály Gimnázium és Markovits Mátyás, a Bagamér-Kokad Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója.
A tankerületi központ a Debreceni és a Nyíradonyi Járásban látja el feladatait: az igazgató asszony úgy fogalmazott, azért dolgoznak, hogy a több mint 22 ezer diák a 3 ezer közalkalmazott révén egytől egyig magas szakmai színvonalú oktatásban-nevelésben részesüljön, és mindezt biztonságot nyújtó környezetben, olyan infrastruktúra mellett tehessék, ami megfelel a 21. századi kihívásoknak. Pappné Gyulai Katalin kiemlete, hogy a zászlajukra a gyerek megfellebbezhetetlen érdeke van hímezve – ennek rendelnek alá valamennyi intézkedést. Elmondta azt is, az átalakítás során egyetlen pedagógus sem veszítette el állását, sőt az óraadók előtt megnyílt a lehetősége annak, hogy máshol is taníthassanak, ami hozzájárult ahhoz, hogy a szakos ellátottság a tankerületben mára száz százalékos legyen, azaz minden tantárgyat megfelelő végzettségű tanár tanít. Kitért rá: a KRÉTA elnevezésű, oktatásszervezői feladatokat támogató informatikai rendszer bevezetésével a pedagógusok adminisztrációs terhei csökkentek, kiléphettek az iskolában kötelezően töltendő 40 óra "jármából", és a valamennyi
A háttérbeszélgetés egyik sarokpontja volt az igazgatók kompetenciája a helyi szintű ügyekben helyi döntés szülessen elv mentén és az intézményi sajátmarketing iránti egyre markánsabban jelentkező igény.
A tankerület hosszú távú stratégiai céljai
- Hat évfolyamos természettudományi, gimnáziumi képzés
- Magyar-német két tannyelvű képzés általános és középiskolai szinten
- Légiközlekedési ismeretek oktatása
- Gyengénlátók és vakok gimnáziuma
- Speciális osztály indítása BTM-es (beilleszkedési nehézségekkel, tanulási és magatartászavarral küzdő) gyerekek számára
- A komplex tehetséggondozó program kiterjesztése
A csaknem 14 milliárd forintos költségvetéssel dolgozó szervezet elsődleges célja, hogy a tudáshoz minden gyerek ugyanolyan eséllyel férhessen hozzá, legyen szó akár halmozottan hátrányos helyzetű kistelepülésről, akár nagyvárosról.
- BCSH -


















