Tucatkarakterek és természetes szépségek

Második alkalommal rendezte meg a Civil Fórum Debrecen Egyesület június 11-én FEMINárium című, kifejezetten hölgyeknek szóló beszélgetős estjét, melynek meghívott vendégei – a szervezők szándéka szerint – a debreceni közéletben ismert, saját szakterületükön maradandót alkotó nők. Az Inter Hotel halljában Józsáné Vári Eleonórát telt ház fogadta; nem meglepő, neve az elmúlt 30 évben végzett tevékenysége révén összeforrt a szépészettel. Óvári Anna kérdezte kezdetekről, trendekről, influenszerekről és a bőrápolás esszenciáiról.
Az Eszti szépészet tulajdonosa, szépségtanácsadó és sminkes kacifántos úton érkezett a szakmába. Bár gyermekkora óta kozmetikus szeretett volna lenni, az akkor érettségihez kötött volt, ám az osztályfőnöke nem támogatta, hogy Püspökladányba járjon iskolába, így maradt a kereskedelmi iskola. Kozmetika-vegyi cikk szakon végzett, egy háztartási üzletben kezdte tanulmányait, ahol festékekkel és szappanokkal foglalkozott, miközben információkat gyűjtött a finompiperékről. Több helyen, egyebek mellett az egykori Unió áruházban is dolgozott, ahol akkor már működött luxuscikkeket kínáló részleg. 2004-ben nyitotta meg az Eszti parfümériát, ami 8 éve váltott nevet a kifejezőbb szépészetre. Józsáné Vári Eleonóra az Estée Lauder márka képviselője – mint mondta, 30 éve sminkel, értékesít, ám a bőrápolásra első számú missziójaként tekint.
– Lehet, hogy a vendég csak egy szemkörnyékápolóért jön be, de felteszek neki két-három kérdést, amit talán észre sem vesz. Az én tevékenységem a lélekápolással együtt kerek. Ugyan a szakma folyamatosan fejlődik, a smink ugyanúgy két célt szolgálhat: elfed vagy kiemel. A nők nagy része ugyanis álarc mögé bújik. Csak rá kell nézni manapság az erőteljes szempillákra, tusvonalakra, az eltúlzott szemöldökökre – a nőknek így teljesen megszűnik a saját karakterük; teljesen egyformává válnak – fogalmazott.
Kitért rá, ma egyértelműen a közösségi média diktálja a trendeket. Nem az anyáktól, a szakemberektől kérnek tanácsot a fiatalok – a TikTok- és az Instagram-videók ebben a tekintetben teljesen átvették a hatalmat. Ez az oka annak, hogy a fiatal lányok a koruknál ma jóval öregebbnek tűnnek és gyakran teljesen egyformán néznek ki.
– A social media személyiségváltozásig viszi el az emberek látásmódját. Az ezekben a videókban megjelenő mennyiségű smink vakolat: ennyivel senki nem indul el otthonról. Az influenszerek például a glikolsavat és a C-vitamint favorizálják, ami kikezdi, megmarja és elvékonyítja a bőrt, ugyanakkor fényvédelemről például egy szó sem esik. 7-13 éves lányoknak még egyáltalán nincs szükségük ránctalanító krémekre, mert a kollagénrostjaik még aktívan működnek.
A szakember úgy nyilatkozott, a természetes bőr a divat. A szép smink a szép bőrön mutatkozik meg, és ott válik tartóssá. A bőrápolás lépései: tisztítás/radírozás, tonizálás, hidratálás, fényvédelem. Kisdiákoknál normál bőrre való tisztítót már lehet használni, főleg, ha sportol a gyerek.
Kérdésre válaszolva elmondta, a szépészeti beavatkozásokat igénybe vevő hölgyek körében azt tapasztalja, hogy aki elkezdi, azt menthetetlenül elkapja a gépszíj. – Általában azok mennek szabatni, akiknek valamiféle hiányérzete van, önmagával vagy a kapcsolatával összefüggésben. Egy idő után ezeket az arcokat már fel sem lehet ismerni...
A beszélgetés végén a közönség szépségápolással kapcsolatos kérdéseket tett fel, és élőben megtekinthették egy fiatal lány naturális sminkjének elkészítését.
– BCSH –






















































