Debrecen-Milánó: nem fizetik vissza a repülőjegy árát

Jelenleg nincs érvényben a légi közlekedésre vonatkozó utazási tilalom Olaszországban, így a Wizz Air nem téríti vissza a jegyárat azon utasoknak, akik úgy döntenek, hogy mégsem kívánnak a dél-európai országba repülni – tájékoztatta a légitársaság a Cívishírt. A Wizz Air heti két Debrecen-Milánó járatpárt működtet (hétfőn és pénteken), ezért szerettük volna megtudni, hogy milyen volt a lombardiai székhelyről a cívisvárosba érkezett február 21-i és február 24-i gépek töltöttsége, elmaradtak-e ezek a megszokottól. Az erről szóló felvilágosítást azzal hárították el, hogy ezek bizalmas üzleti információnak számítanak.
[Beillesztett cikk: Repülővel senki sem érkezett lázasan Debrecenbe Olaszországból]
Ugyanakkor a koronavírus kapcsán úgy nyilatkoztak, hogy a járataikat eddig nem érintette a járvány. – Bármilyen esetleges fennakadásról közvetlenül tájékoztatjuk majd az érintett utasokat. Azokban az esetekben, amikor fertőző betegség gyanúja merül fel a fedélzeten, légitársaságunk szigorú protokollt követve biztosítja az érintett repülőgép megfelelő tisztítását és fertőtlenítését – közölte Laky Zoltán. Hozzátette: szorosan nyomon követik a fejleményeket, és a WHO irányelveivel összhangban elővigyázatossági intézkedéseket tettek. Így a személyzetet rendszeresen tájékoztatják a legfrissebb hírekről, és megkapták a megfelelő felkészítést a koronavírus-fertőzés tüneteinek felismerésére. – A Wizz Air karbantartó és földi kiszolgáló személyzete világos irányelvek mentén, jól szabályozott folyamatokat követve, a repülőgépgyártó partnerünk és a közegészségügyi hatóságok előírásainak megfelelően kezeli a potenciális eseteket – hangsúlyozta a pr-tanácsadó.
Tudni viszont, hogy a keddre virradóan Debrecenben landoló milánói járatról 126 utas szállt le, akiknek a testhőmérsékletét már mérték.
[Beillesztett cikk: Koronavírus: több magyar is felszállt a milánói járatra Debrecenben]
A Debreceni Nemzetközi Repülőteret üzemeltető (immár többségi önkormányzati tulajdonban lévő céget) szintén megkerestük azért, hogy megtudjuk, éreznek-e változást az utasforgalomban a koronavírussal összefüggően. A kérdéssel a járatok nagy többségét üzemeltető Wizz Airhez irányítottak, az ő reagálásásukat már ismerik.
RaL


















