Bűzös kis történet Alföldi musicala körül

Az úgy volt, hogy a csípős nyelvű, ismert zenekritikust, Fáy Miklóst – az ő elbeszélése alapján – megbízta egy munkával az egyik látogatott színházi portál, a szinhaz.net. Az Átrium Színház Chicago című darabjáról kellett írnia, a musical Alföldi Róbert új rendezése. Fáy megírta, s hát nem tetszett neki az előadás, ez elég gyorsan kiderül, a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztjével is elismert újságíró nem takarékoskodott a keserű pirulákkal.
Aztán csak várta, hogy a cikk megjelenjen, de azt ugyan várhatta, mint a honlapján elolvasható. Van tehát egy kritikán aluli eljárásunk a szinhaz.net-től, nem mintha ez lett volna az első megrendelt, de aztán anyagi, haveri, ideológiai, hatalmi stb. megfontolások miatt le nem adott anyag a médiavilágban.
Hogy még inkább otthonosan érezzük magunkat e daliás történetben, a Fáy-sztorit ájult örömmel vette a szájára az Origo, a független, tárgyilagos, elfogulatlan újságírás hatszáznhatvanhatponthuja, hogy még kéjesebben kaparhassa tovább a „libsivilág” tömegsírját.
Tegyük hozzá, ami rohadt, az bomoljék is el. Csak nagyon szarul néz ki, amikor az magyarázza a tutit alkotói szabadságról, haveri összefonódásokról úgy a kultúra, mint az élet más területein, aki szintén összecsinálja magát a hatalomtól, félelmében vagy éppen hízelegve, de végső soron ugyanazt a bűzt árasztva szét.
RaL









