Az Inform csodája: több napilapot adnak el

Szinte minden meghatározó magyar sajtótermék példányszáma csökkent 2011 első negyedévében a megelőző negyedévhez képest, és rosszabbak az eredmények az egy évvel korábbi állapotokhoz viszonyítva is a MATESZ legújabb gyorsjelentése szerint. A legnagyobb példányszámban eladott magyar sajtótermék a Nők Lapja.
Lenyomta a Kisalföld a Népszabadságot
Az utóbbi évek nyomtatott piacának talán legnagyobb vesztese, a Népszabadság újabb mélypontot ért el 67 ezer 154 értékesített példányával, mely kevesebb, mint a megelőző negyedévi 69 ezer 559, és jóval alacsonyabb az egy évvel ezelőtti 80 ezer 849-es példányszámnál. A kis mértékben zsugorodó (69 eezr 534-ról 68 ezer 828-ra) Kisalföld így már több példányban kel el, mint a Népszabadság. A listát vezető lapok közül egyedül az Észak-keleti Napló javított a múlt negyedévhez képest (127 ezer 999-ről 128 ezer 461-re), a másik két dobogós szintén visszaesett – a Blikk 182 ezer 952-ről 180 ezer 318-ra, a Bors 86 ezer 319-ről 84 ezer 606-ra.
A Nők Lapja az úr
Az országos közéleti napilapok mindegyike vesztett vásárlókat az előző negyedévhez képest: a Magyar Nemzet 47 ezer 460-ról 47 ezer 11-re, a Népszava 19 ezer 931-ről 19 ezer 453-ra, a Magyar Hírlap 12 ezer 357-ről 11 ezer 731-re esett vissza. A három legnagyobb példányszámban eladott magyar sajtótermék továbbra is a Nők Lapja, a Story és a Kiskegyed. A közéleti hetilapok szegmensében is visszaesés tapasztalható: a HVG mintegy 4 ezer példánnyal, a 168 óra mintegy 1500-zal , a Heti Válasz pedig nagyjából 500-zal kevesebb példányban kelt el, mint 3 hónappal korábban.


















