Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A versenyhivatal 186 millióra büntette a Lidlt

MTI | 2025. 02. 13. | 13:15:20
Megtévesztették a fogyasztókat.
A versenyhivatal 186 millióra büntette a Lidlt
Fizetniük kell (Fotó: Lidl)
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Megtévesztő volt a Lidl Magyarország kommunikációja több "teljes kiőrlésűként" hirdetett terméke esetében, ezért a hatóság 186 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra – közölte a Gazdasági Versenyhivatal február 13-án. Tudatták: a versenyhatóság 2024 januárjában indított versenyfelügyeleti eljárást a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, mert azt gyanította, hogy a cég négy, "teljes kiőrlésű" jelzővel forgalmazott termékével (teljes kiőrlésű nosztalgia kifli, PurPur teljes kiőrlésű stangli, teljes kiőrlésű pogácsa magvakkal és teljes kiőrlésű búzaliszt felhasználásával készült kakaós csiga édesítőszerekkel) megtéveszti a fogyasztókat, mivel azok a finomlisztnél kisebb arányban tartalmaznak teljes kiőrlésű lisztet.

A GVH gyanúja beigazolódott: a Lidl megtévesztette a fogyasztókat, a termékek elnevezésével megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatott a termékek összetételével kapcsolatban. Valójában az érintett termékekben a lisztnek csak mintegy 30-33 százaléka volt teljes kiőrlésű, a többi az elnevezéssel ellentétben olcsóbb és egészségügyi szempontból kevésbé előnyös finomlisztből készült.

Felhívták a figyelmet: hogyha egy vállalkozás "teljes kiőrlésű" jelzővel illet egy pékárut, akkor a termék alapanyagának legalább 50 százalékban teljes kiőrlésű lisztnek kell lennie. A nemzeti versenyhatóság súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat huzamosabb ideig, évekig tartott és tart jelenleg is, így széles fogyasztói kört ért el, továbbá a kereskedelmi kommunikációval érintett fogyasztói kör részben sérülékeny, például cukorbetegek és inzulinrezisztens fogyasztók.

Az ügy okán a GVH arra hívja fel a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak a kereskedelmi kommunikációjuk kialakítása során figyelmemmel kell lenniük arra, hogy a fogyasztók miként fogják értelmezni üzenetüket, és nem várhatják el a fogyasztóktól, hogy az állítások valóságtartalmának utánajárjanak. A nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelemmel kezeli azon állításokat, melyek bizonyos termékek egészségre gyakorolt hatásaira utalnak, hisz egyes fogyasztói csoportok – például a speciális étrenddel élők – különösen kitettek ezeknek az állításoknak – közölték.

Reagált a Lidl

A Lidl Magyarország állásfoglalása szerint felelős vállalatként folyamatosan azon dolgoznak, hogy felhívják a figyelmet az egészségtudatos táplálkozás fontosságára és széles, magas minőségű termékkínálatukkal támogassák vásárlóikat a tudatos vásárlói döntések meghozatalában. Az áruházlánc stratégiai fontosságú, helyben sütött pékáru részlege pedig számos alternatívát kínál.

– A Gazdasági Versenyhivatal a Lidl kínálatából négy terméket vizsgált, és ezeknek a tekintetében állapította meg, hogy álláspontja szerint a Lidl kommunikációs hibát vétett, amikor „teljes kiőrlésű” jelzővel forgalmazta azokat (teljes kiőrlésű nosztalgia kifli, PurPur teljes kiőrlésű stangli, teljes kiőrlésű pogácsa magvakkal és teljes kiőrlésű kakaós csiga). Az áruházlánc minden esetben törekszik arra, hogy maximálisan megfeleljen a jogszabályoknak és a vásárlói igényeknek egyaránt. Az érintett négy termék beszállítója szerződésben garantálta a Lidl számára a teljes kiőrlésű megnevezés használatának jogszerűségét. Továbbá az árucikkek teljes kiőrlésű liszt tartalma úgy került meghatározásra, hogy annak beltartalmi értékei mellett az ízélmény is megmaradjon. Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy a magyar piacon elérhető teljes kiőrlésű termékek eltérő mértékben tartalmaznak teljes kiőrlésű lisztet, és a jogszabályok kizárólag a kenyér esetében tartalmaznak ennek vonatkozásában előírást. A Lidl a Versenyhivatal határozatával nem ért egyet – fogalmaztak.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Turizmus: Hajdúszoboszló a dobogón
Turizmus: Hajdúszoboszló a dobogón
A fürdőváros a vidéki úti célok között a második helyet foglalja el.
Hotel Lycium: megvan az új bérlő
Hotel Lycium: megvan az új bérlő
Az Accor Csoport bevonásával fogják üzemeltetni a négycsillagos debreceni szállodát.
Közel háromszázmilliárdos büdzsét villantana Debrecen
Közel háromszázmilliárdos büdzsét villantana Debrecen
Jelentős változások előtt a város keleti része.
110 milliárdot költöttünk kínai csecsebecsékre
110 milliárdot költöttünk kínai csecsebecsékre
Az „agresszív marketingkampányával” vonzza a vásárlókat.
Kormány: hazudik a Transparency International
Kormány: hazudik a Transparency International
Guruló dollárból pénzelt hazugság - írják a szervezetről.
Jelentik: elkészült a BMW-gyár Debrecenben!
Jelentik: elkészült a BMW-gyár Debrecenben!
Hatalmas lökést ad a magyar gazdaságnak a debreceni gyár - így Szijjártó Péter.
Hitelesítenék a fogyasztásmérőket Debrecenben
Hitelesítenék a fogyasztásmérőket Debrecenben
A Debreceni Hőszolgáltató Zrt. beszerzési eljárást indít.
Irodai körülmények a produktivitásért
Irodai körülmények a produktivitásért
Jó környezet, jó eredmények.
Debreceni hotelnyitás: már keresik a dolgozókat
Debreceni hotelnyitás: már keresik a dolgozókat
Kreatív, a vendéglátásért rajongó munkatársakat keresnek.
Megújul négy hajdú-bihari iskola
Megújul négy hajdú-bihari iskola
A fejlesztések 2027 tavaszára fejeződnek be.
Több mint tízmilliárdot gombolnak le Debrecenről
Több mint tízmilliárdot gombolnak le Debrecenről
A tavalyit jóval meghaladó összegeket préselnek ki szolidaritási hozzájárulásként – Hajdú-Biharban is.
Ismét hazánk az EU legkorruptabb országa
Ismét hazánk az EU legkorruptabb országa
A Transparency International szerint.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Prosztatarákszűrés: több ezren vettek részt
Prosztatarákszűrés: több ezren vettek részt
A szervezők szerint sikeres volt a kampány.
Hirdetés
Hirdetés
Turizmus: Hajdúszoboszló a dobogón
Turizmus: Hajdúszoboszló a dobogón
A fürdőváros a vidéki úti célok között a második helyet foglalja el.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Hotel Lycium: megvan az új bérlő
Az Accor Csoport bevonásával fogják üzemeltetni a négycsillagos debreceni szállodát.
110 milliárdot költöttünk kínai csecsebecsékre
Az „agresszív marketingkampányával” vonzza a vásárlókat.
Kormány: hazudik a Transparency International
Guruló dollárból pénzelt hazugság - írják a szervezetről.
Hitelesítenék a fogyasztásmérőket Debrecenben
A Debreceni Hőszolgáltató Zrt. beszerzési eljárást indít.
Irodai körülmények a produktivitásért
Jó környezet, jó eredmények.
Debreceni hotelnyitás: már keresik a dolgozókat
Kreatív, a vendéglátásért rajongó munkatársakat keresnek.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Sikeres, teltházas egészségnap az Aquaticumban
Sikeres, teltházas egészségnap az Aquaticumban
A mozgás, az egészség és feltöltődés jegyében.
Hogyan válasszunk stúdió minőségű mikrofont?
Hogyan válasszunk stúdió minőségű mikrofont?
Segítünk eligazodni, hogy melyik a legjobb podcast készítéshez vagy streameléshez.
Jön az országos Random Mozikaland!
Jön az országos Random Mozikaland!
Titkos filmvetítéssel vár február 19-én a Cinema City.
TEDxDebrecen 2025: az IDŐ most van
TEDxDebrecen 2025: az IDŐ most van
Csatlakozzon a 10. TEDx eseményhez!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés